Sprzedaż biletów zakończyła się. Sprawdź aktualną ofertę szkoleń >>

Warsztaty i konsultacje dla kierowników i właścicieli aptek

Jak poprawić płynność finansową apteki

Merchandising i efektywne zarządzanie magazynem

Sprawdź program
Jeżeli:
  • Potrzebujesz informacji, jak optymalizować portfel produktów aptecznych, by unikać przeterminowania towaru
  • Chcesz wiedzieć, jak analizować wskaźniki apteczne w ujęciu 12-miesięcznych trendów i sezonowości sprzedaży aptecznej
  • Chcesz wiedzieć, jak prawidłowo eksponować produkty w zależności od ich udziałów w generowanym zysku

Nie może zabraknąć Ciebie na najbardziej praktycznych i konkretnych warsztatach na rynku!

Podczas warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • Jak wybrać najlepszą dla Twojej apteki ścieżkę poprawy rentowności?
  • Jak poprawić płynność finansową – na czym w 2019 r. będą zarabiać, a na czym tracić apteki?
  • Jak wykorzystać możliwości rozwoju, które istnieją na rynku?
  • Jak efektywnie wykorzystać ofertę przedstawicieli farmaceutycznych?
  • Z jakich parametrów korzystać przy optymalizacji asortymentu/stoku/obrotu?
  • Jak podwyższać zyskowności na realizowanych obrotach?
  • Jakich błędów należy unikać przy stosowaniu zasad merchandisingu?
  • Co zrobić, by pacjent chętnie wracał do Twojej apteki?
  • Co to jest CATMAN i jak budować asortyment - szerokość i głębokość oferty asortymentowej, kategorie, klasy, grupy
Program szkolenia:
Blok 1

Na czym apteki będą mogły zarabiać a na czym tracić w 2019 r.

  • Gdzie szukać dodatkowych obrotów, nowych kanałów i możliwości dystrybucyjnych? Jakie możliwości daje aptece sprzedaż wysyłkowa?
  • Padają obroty i średnia marża handlowa, a koszty rosną - co zrobić, żeby zahamować te niekorzystne zmiany?
  • O co rozszerzać asortyment i pole działania apteki: część drogeryjna, dermokonsultacje czy działy rehabilitacyjno-sprzętowe, sprzedaż wysyłkowa?
  • Trendy na rynku aptecznym – wskażemy czego w najbliższym czasie będę szukać i oczekiwać pacjenci
  • Otwarcie portfela refundacyjnego i zmiany z tym związane (wprowadzenie opieki farmaceutycznej, płatne dyżury nocne)
Blok 2

Gospodarka magazynowa, stok magazynowy – gdzie zyskuje a gdzie traci Twoja apteka?

  • Poznają Państwo narzędzia i parametry, które dadzą pełny obraz sytuacji w aptece i wskażą kierunek zmian, jakie należy wprowadzić.
  • Na przykładzie pokażemy, jak analizować wskaźniki apteczne w ujęciu 12-miesięcznych trendów sprzedaży i sezonowości sprzedaży aptecznej.
  • Zdradzimy co najbardziej rzutuje na wartość łącznego obrotu, jak nadać priorytety poszczególnym produktom (analiza ABC – zasada Paretto i jej konsekwencje).
  • Prelegent wskaże jak krok po korku dokonać analizy BCG i jak zarządzać asortymentem produktów i zapasami na poziomie strategicznym.
Blok 3

CATMAN i kategoryzacja produktowa a optymalizacja asortymentu produktów – jak kształtować asortyment w sposób maksymalizujący zyski z jego sprzedaży?

  • Pokażemy jak w praktyce weryfikować politykę zakupową apteki.
  • Wskaźniki optymalizacji asortymentu/stoku/obrotu – z jakich parametrów korzystać, jakie czynniki powinniśmy uwzględnić?
  • Jak nie dopuścić do powstawania „nierotów”.
  • Prelegent pokaże jak budować asortyment - szerokość i głębokość oferty asortymentowej, kategorie, klasy, grupy.
  • 2 000 czy 6000 pozycji w magazynie – jak unikać dużych strat z tytułu przeterminowań towaru?
Blok 4

Jak zaopatrywać aptekę po najniższych cenach?

  • Prelegent zdradzi, które oferty przedstawicieli są najbardziej korzystne, dlaczego warto wynegocjować ofertę kroczącą, ofertę nie wymuszającą zwiększania stocku magazynowego.
  • „Sztuczki” stosowane przez przedstawicieli handlowych - jak je rozpoznać?
  • Oferta Tygodnia, Logistyczna, Mini Pakiety, Listy Tematyczne - jak sprzedać tanio, a kupić jeszcze taniej, aby realizować zasadę zarabiania na marży handlowej.
  • Promocje, zniżki, rabaty – jak umiejętnie sterować ceną?
  • Preparaty z importu równoległego – ile apteki na nich zarabiają?
  • Uczestniczenie w grupach zakupowych, franszyzach, programach lojalnościowych.
  • Narzędzia IT w pracy apteki – jak wykorzystywać efektywnie systemy
Blok 5

Jak możesz wykorzystać merchandising w swojej aptece?

  • Kategoryzacja produktowa i zarządzanie kategoriami w aptece - wspólnie dokonamy analizy listy leków i wybierzemy bestsellery z każdej kategorii.
  • Zdradzimy jak przydzielić odpowiednią powierzchnię na półkach dla preparatów w zależności od ich udziałów w generowanym zysku.
  • Odpowiemy czy multifacing i crossmerchandising rzeczywiście działa.
  • Prezentacja sezonowych preparatów – kiedy i jak często zmieniać produkty, by zachęcić klientów i nie wprowadzić chaosu? Jak skorelować te działania z reklamami w prasie i TV?
  • Na jakiej wysokości ustawiać preparaty, by zachęcić pacjenta do zrobienia dodatkowych zakupów?
  • Omówimy błędy w ekspozycji, które najczęściej popełniają apteki.
Unikalna formuła warsztatowa:

Tylko u nas! Koncentrujemy się na sprytnych i unikalnych rozwiązaniach, które okazały się niezwykle sprawne i skutecznie funkcjonują w innych firmach.

100% praktycznych porad - podczas warsztatów przytaczamy wyłącznie przykłady, które można przenieść bezpośrednio na realia Państwa działalności. Wszystkie zajęcia prowadzone są w czytelny i zrozumiały sposób metodą "krok po kroku".

Wsparcie w rozwiązaniu indywidualnych problemów - prelegent wspiera uczestników udzielając wskazówek do pytań i problemów zgłaszanych z sali.

Jesteśmy również do Państwa dyspozycji w przeciągu tygodnia po dacie szkolenia - odpowiemy na każde Państwa pytanie!

Program warsztatów przygotowany w oparciu o badania firm i instytucji - to gwarancja, że tematy są najlepiej dobrane do potrzeb naszych klientów

Nasi wykładowcy są oceniani przez uczestników - współpracujemy wyłącznie z tymi, którzy gwarantują wysoki poziom merytoryczny warsztatów i szkoleń

Prelegent:
Maciej Karbowiak
Maciej Karbowiak

Praktyk rynku, farmaceuta, niezależny ekspert, specjalista w zakresie zarządzania i trade marketingu na rynku farmaceutycznym. Na rynku aptecznym współpracuje zarówno z aptekami indywidualnymi jak i sieciowymi, co daje mu całościowy pogląd na zachodzące na nim procesy. Obecnie zajmuje się wsparciem i budowaniem struktur sprzedażowych na rzecz podmiotów związanych z dystrybucją farmaceutyczną i FMCG. Autor i szef zespołów opracowujących koncepcje i metodologie strategii produktowych, brandingu, category managementu w promocji Rx i OTC wśród lekarzy i farmaceutów. Na zlecenie klientów wykonuje audyty na podstawie których realizowane są plany naprawcze i restrukturyzacje podmiotów. Prowadzi także coaching i szkolenia pracowników firm działających na rynku farmaceutycznym, umożliwiający sprawne zarządzanie zespołami sprzedażowymi.

Koszt uczestnictwa:
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 899 zł netto.
  • Sprzedaż wejściówek zakończyła się. Sprawdź aktualną ofertę szkoleń lub skontaktuj się z nami.
     

    Potrzebujesz informacji?
    Skontaktuj się z nami!

    Formularz kontaktowy