Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Menedżer Produkcji        Hr Business Partner

 

Certyfikowane szkolenie online LIVE

Skuteczne pozyskiwanie pracowników fizycznych w dobie „rynku pracownika”

Najlepsze praktyki oraz metody rekrutacji, motywowania oraz utrzymania pracowników niższego szczebla na przykładach z konkretnych firm

Rekordowo niska stopa bezrobocia w kraju daje szukającym pracy komfort – mogą oni przebierać w ofertach i już na rozmowie rekrutacyjnej odmówić nam współpracy.

Jak zatem prowadzić proces rekrutacji i budować wizerunek pożądanego pracodawcy, aby nie tylko pozyskać pracownika, ale go utrzymać?

Jeżeli:
  • od dłuższego czasu masz trudności ze znalezieniem pracowników na stanowiska fizyczne,
  • borykasz się z dużą rotacją nowo zatrudnionych osób, pracownicy ciągle się zmieniają, przez co cały trzeba szkolić nowych i trudno zintegrować zespół,
  • nie masz pomysłów na to jak ściągnąć do siebie najlepszych pracowników na rynku,
  • boisz się, że Twoi doświadczeni pracownicy przejdą do konkurencji, a Ty pozostaniesz z kolejnym wakatem,
  • nie możesz sprawnie zaplanować pracy, bo codziennie mierzysz się z nieprzewidzianymi nieobecnościami takimi jak zwolnienia, urlopy na żądanie czy porzucenie pracy,

    To nie może zabraknąć Cię na praktycznych i jedynych na rynku warsztatach.
Podczas warsztatów omówimy na przykładach:
  • Jak sformułować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć kandydatów o profilu, na którym nam zależy,
  • Co należy zmienić w funkcjonowaniu firm, aby pracować z najlepszymi specjalistami na rynku oraz skutecznie ich utrzymać,
  • Jakich cech i predyspozycji powinieneś szukać u kandydata na dane stanowisko, jeśli chcesz, aby się sprawdził w Twojej firmie,
  • Jak i gdzie szukać kandydatów, który obecnie mogą wybierać spośród setek ofert pracy,
  • Jak skutecznie motywować pracowników fizycznych ograniczając do minimum rotację w zespole,
  • Jak w krótkim czasie pozyskać zgłoszenia rekrutacyjne od osób, którzy nie reagują na standardowe ogłoszenia o pracę.
Program warsztatów:
Moduł I

Jak napisać ogłoszenie rekrutacyjne, które zapewni Ci duży spływ zgłoszeń od kandydatów?

  • Jak dokonać analizy stanowiska, aby właściwie wyłonić kluczowe wymagania wobec kandydata?
  • Jak opisać wymagania, aby były zrozumiałe i skłoniły do aplikowania ludzi o profilu, na którym Ci zależy?
  • Gdzie umieszczać ogłoszenia w zależności od specyfiki branży? Pozyskiwanie pracowników z różnych źródeł krok po kroku.
  • Co zrobić, żeby realnie zwiększyć liczbę jakościowych CV? Widełki wynagrodzenia, zakres obowiązków, benefity – które elementy ogłoszenia o pracę zachęcają kandydatów do aplikowania?
  • Warsztaty praktyczne pisania ogłoszenia rekrutacyjnego: analiza specyfiki stanowiska, wyłonienie kluczowych wymagań i odpowiednie nazwanie cech kandydata, które spowodują, że nasze ogłoszenie będzie atrakcyjne a zarazem skuteczne.
Moduł II

Jak analizować CV i przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną, aby wyłonić kluczowe informacje o kandydacie?

  • Jak należy analizować CV w zależności od branży? – przykłady dla aplikujących na stanowiska m.in. w sektorze produkcyjnym, budowalnym, logistycznym.
  • Które informacje są kluczowe, a które można pominąć, aby nie zdyskwalifikować dobrego kandydata w obliczu faktu, że ludzie na ogół nie umieją pisać dokumentów aplikacyjnych?
  • Które informacje (lub sposób ich opisania) powinny decydować o tym, że dany kandydat zostanie zaproszony na rozmowę rekrutacyjną? Kilka przykładów z wybranych rekrutacji na potwierdzenie tego, jak istotne jest „czytanie między wierszami.”
  • Ćwiczenie praktyczne: Jak rozmawiać z kandydatem, aby właściwie ocenić jego predyspozycje i motywacje do oferowanej pracy?
Moduł III

Marka pracodawcy w internecie – jak budować wizerunek firmy, w której chce się pracować?

  • Co powinien zawierać profil firmy w social mediach zachęcający do samodzielnego skontaktowania się z pracodawcą? Jakie posty powodują bezpośrednią reakcję zainteresowanego?
  • Jakiego zaangażowania pracodawcy wymaga właściwe prowadzenie działań employer brandingowych w social media?
  • Kto powinien odpowiadać za prowadzenie firmowego fanpage’a? Ile czasu powinno się poświęcać na efektywną komunikację firmy w social media?
  • Jak stworzyć dobry profil pracodawcy, co na nim napisać o firmie i jak go wypromować, aby zyskać duży zasięg jako podstawę do promowania postów rekrutacyjnych?
  • Jak zachęcić pracowników firmy, aby stali się ambasadorami i zostawiali w internecie pozytywne opinie o firmie oraz ją polecali? - najbardziej wiarygodna reklama w sieci
  • Jakich argumentów użyć w rozmowie z grupą pracowników, która nie zgadza się na publikowanie w internecie swojego wizerunku?

*Blisko 87% kandydatów sprawdza opinię o przyszłym pracodawcy w internecie

Moduł IV

Narzędzia i niestandardowe metody utrzymania pracowników fizycznych – jak ograniczyć ich rotację do minimum?

  • Czy, jak i kiedy dostosowywać swoją ofertę wynagrodzenia do stawek oferowanych przez konkurencję?
  • Bonusy i korzyści dla stałych oraz nowych pracowników - jak przygotować wyjątkowo atrakcyjną ofertę współpracy, która będzie dla firmy opłacalna?
  • Jak nauczyć się dostrzegać potrzeby członków zespołu, aby nie zaskoczyły Cię „nagromadzone” roszczenia lub konflikty?
  • Jak zbudować atmosferę zaangażowania w zespołach pracowniczych, żeby pracownicy potrafili ze sobą skutecznie współpracować?
  • Jakie zachowania i wypowiedzi szefa demotywują pracowników fizycznych? Co się w obecnych czasach nie sprawdza i co powinniśmy wyeliminować?
Uwaga!

Warsztaty dostępne są w 3 różnych wersjach:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp do platformy z treściami szkoleniowymi: Rekrutacja oparta na kompetencjach - dostęp na czas nieoznaczony.

 

Warsztaty poprowadzi:
Anna Płoska
Anna Płoska

Doradca zawodowy, HRBP, trener, wykładowca akademicki i certyfikowany coach. Właścicielka firmy szkoleniowo - doradczej Centrum Szkoleń i Promocji Zatrudnienia. Praktyk z pasją i zaangażowaniem do procesów rekrutacyjnych – uczestniczka ponad 100 rozmów kwalifikacyjnych jako kandydatka, na potrzeby badawcze do pracy dyplomowej. W doświadczeniu zawodowym przeprowadziła setki rozmów kwalifikacyjnych, łamiąc schematy standardowego spotkania o pracę. Na co dzień szkoli doradców zawodowych oraz wspiera osoby, które pragną zadbać o swoją karierę zawodową. Właścicielka marki zawodolona.pl. Mentorka, coach i trenerka biznesu projektująca programy rozwojowe dla pracowników korporacji i firm z branż produkcyjnych. Prelegentka podczas branżowych konferencji. Autorka kursów online, autorskich programów szkoleń, z których skorzystało już ponad 6 000 doradców kariery. Twórca narzędzi wspierających rozwój kariery. Autorka książki „Ponadczasowy Doradca Zawodowy”.

Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do platformy z treściami szkoleniowymi: Rekrutacja oparta na kompetencjach - dostęp na czas nieoznaczony.
Wybierz swoją wersję

 

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy