¹ Źródło: Human Capital Trends.
² Dane z raportu https://humanpower.pl/Raport_Mental_Health_HumanPower_2020.pdf
CASE STUDY - formatki diagnostyczne dla pracowników badające poziom stresu, stan psychologiczny, przykłady ćwiczeń umożliwiających relaks, ankiety badające oczekiwania pracowników, scenariusze rozmów z pracownikami w kryzysie psychologicznym.
Przypadek nr 1 – jeden z najlepszych pracowników w Twojej firmie ma nagle wyraźnie gorsze wyniki
Pracownik, który dotychczas realizował najwyższe plany sprzedażowe nagle nie realizuje swoich planów. Team leader zespołu zwraca się do Ciebie z prośbą o pomoc w reakcji. Podejrzewacie załamanie nerwowe spowodowane lękiem i aktualną sytuacją za wschodnią granicą. Strach przed potencjalną wojną na terytorium Polski jest tak duży, że uniemożliwia pracownikowi normalne wykonywanie codziennych zadań. Team leader nie wie, co robić. Próbował porozmawiać z pracownikiem, ale to tylko pogorszyło sytuację. Lęki pracownika powoli zaczynają oddziaływać negatywnie na cały zespół, znacząco spada koncentracja i jakość pracy.
Przypadek nr 2 – pracownik wybucha płaczem podczas służbowego spotkania, w którym bierze udział cały zespół
Manager prowadzi służbowe spotkanie, na którym obecny jest cały zespół projektowy. Trwa przedstawianie założeń biznesowych projektu i przydzielanie zadań poszczególnym osobom – nagle jeden z pracowników zaczyna płakać. Zapada cisza, a pracownik płacząc nie jest w stanie powiedzieć, co się dzieje. Pozostałe osoby uczestniczące w spotkaniu nie wiedzą, jak się zachować. Manager czuje, że doprowadził pracownika do łez, jednak obiektywnie patrząc nie zrobił nic złego. Nikt nie wie, czy prowadzić spotkanie dalej, czy oddelegować wspomnianego pracownika. Po tym spotkaniu dział HR zostaje powiadomiony o sytuacji – manager oczekuje konkretnych wskazówek, jak rozmawiać z pracownikiem i zespołem oraz jakiego rodzaju pomoc może zaproponować.
Przypadek nr 3 – pracownik przejawia objawy depresji, a jego stan negatywnie oddziałuje na pracę i nastawienie całego zespołu, dodatkowo pracownik nie chce przyjąć oferowanej pomocy
Jeden z pracowników od dłuższego czasu przejawia objawy depresji. Sytuację zauważa manager – docierają do niego także głosy zaniepokojonych współpracowników. Obniżony nastrój pracownika wpływa na jakość pracy całego zespołu i martwi przełożonych. Kierownik próbuje rozmawiać z pracownikiem, ale nie przynosi to żadnego skutku. O sytuacji wie dział personalny, który przygotowuje wskazówki dla managera i kilka scenariuszy pomocy pracownikowi w wyraźnym kryzysie. Z racji tego, że pracownik nie chce współpracować, firma decyduje się podjąć dalsze kroki współpracy z rodziną pracownika oraz psychologiem.
Przypadek nr 4 – pracownik wraca do pracy w biurze po dłużej nieobecności spowodowanej kryzysem psychologicznym
Pracownik, który doświadczył epizodu lękowego w trakcie spotkania służbowego wraca po dłuższej nieobecności do firmy. Kierownik zastanawia się, jak przygotować zespół i miejsce do pracy oraz na co zwrócić szczególną uwagę, by pracownik nie doświadczył wykluczenia. Dział HR przygotowuje scenariusze rozmów, które rekomenduje kierownikowi – manager odpowiedzialny za pracownika musi zapewnić mu komfort pracy i wraz z działem HR zadbać o to, by sytuacja kryzysowa się nie powtórzyła.
Psycholog i trener biznesu specjalizujący się w szkoleniach z zarządzania konfliktami i Diversity & Inclusion.
Psycholog, trener biznesu, Superniania Liderów. Od ponad 17 lat wspiera największe firmy w Polsce i na świecie w osiąganiu ponadprzeciętnych rezultatów. Prowadzi szkolenia, warsztaty i specjalizuje się w doradztwie. Współpracuje głównie z korporacjami, a do grona jej stałych klientów należą m.in. Facebook, BNP Paribas, Unilever, Capita, Shell, Lufthansa, State Street, UBS czy Valeo.
Psycholog, ekspert ds. zarządzania energią mentalną i strategii wellbeing. CEO Human Power.
Psycholog biznesu, trener, specjalista w obszarze zarządzania energią pracowników, odporności psychicznej oraz mental health. Prezes Zarządu Human Power. Tworzy oraz wspiera wdrożenia długoterminowych strategii wellbeing, mających na celu optymalizację stylu pracy i wzrost produktywności w dużych firmach. Pomysłodawczyni innowacyjnych programów rozwojowych Human Power z zakresu zarządzania własną energią, łączących wiedzę z obszaru neurobiologii, medycyny sportowej, psychologii i dietetyki.
Szkolenie jest dostępne w 3 różnych wersjach:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!