Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                
       

Certyfikowane warsztaty online

Jak korygować sprzedaż i zakupy w VAT w 2024 r. – praktyczne rozwiązania najczęstszych problemów

Po wielokrotnych zmianach przepisów wystawianie faktur korygujących przysparza wiele problemów księgowym, dlatego uporządkuj swoją wiedzę i weź udział w praktycznych warsztatach audytora podatkowego Luizy Pieprzyk uwzględniających najnowsze orzecznictwo i opinie Dyrektora KIS. Ekspertka wskaże sprawdzone rozwiązania i procedury, dzięki którym udowodnisz rzetelność przeprowadzonych transakcji i unikniesz najczęstszych błędów wychwytywanych w toku kontroli związanych z rozliczaniem korekt.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

UWAGA!

Udział w warsztatach uprawnia do uzyskania 5 punktów w ramach obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.

Po ukończeniu warsztatów będziesz wiedzieć:
  • kiedy należy wystawić fakturę korygującą, a kiedy nie wolno: czy zawsze konieczne jest jej wystawienie; co trzeba ustalić z klientem, zanim wystawisz fakturę korygującą; które korekty wymagają udokumentowanego potwierdzenia uzgodnienia i spełnienia warunków korekty; co jeśli otrzymałeś zwrot towaru albo reklamację lub gdy faktura jest przedawniona;
  • faktura korygująca a nota korygująca – jakie błędy najczęściej wychwytuje fiskus: kto może wystawić notę, a kto korektę; czy notą można zmieniać stawkę lub kwotę podatku; jak poprawić błąd w terminie płatności lub w danych nabywcy; jak zaakceptować poprawnie notę, gdy brak unormowań w przepisach; czy brak akceptacji oznacza, że nabywca nie może odliczyć VAT – analiza najnowszego orzecznictwa;
  • jak wywiązać się z uzgodnienia warunków korekty, gdy przepisy są nieprecyzyjne: kiedy można odliczyć VAT już za okres rozliczeniowy, w którym wystawiono fakturę korygującą; co jeśli faktura dotyczy transakcji zagranicznej; jak zmienia się termin, jeśli fakturę korygującą rozlicza sprzedawca lub kupujący, co gdy korekta jest wystawiona z powodu zdarzenia bieżącego;  kiedy należy rozliczyć fakturę, jeśli wykazano wyższą kwotę podatku;
  • jak rozliczać faktury korygujące in plus i in minus po stronie nabywcy i sprzedawcy: analiza najczęściej popełnianych błędów i prezentacja najnowszego orzecznictwa;
  • korekty w przypadku zwrotu towarów, upustu, reklamacji i skonta – jak je rozliczać: co oznacza uzgodnienie i spełnienie warunków w przypadku zwrotu towaru i jak skorygować podatek naliczony po stronie nabywcy; jak należy ująć upust na fakturze i jaką trzeba mieć dokumentację; jakie zapisy zawrzeć w umowie z kontrahentem w wypadku rabatu; co oznacza spełnienie uzgodnienie warunków w przypadku skonta i jak skorygować podatek; jak rozliczać fakturę, gdy popełniono błąd w cenie towaru – kiedy sprzedawca koryguje podatek należny, a jak  rozlicza korektę kupujący.


UWAGA! Pakiet specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

Profesjonalny kurs online „Jak zautomatyzować księgowość z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji Excela?”.
 

W ramach kursu dowiesz się jak:

  • konfigurować praktyczne funkcjonalności w Excelu, by w szybki sposób wyodrębnić potrzebne informacje z dużej ilości finansowych danych,

  • korzystać z wielu funkcji Excela, które znacznie ułatwią i zautomatyzują pracę w księgowości: sortować dane, wykorzystywać operatory arytmetyczne, sporządzać kalkulatory i tworzyć formuły,

  • przeprowadzać zaawansowane analizy księgowe i wizualizować je za pomocą wykresów,

  • sporządzać tabele przestawne i z ich pomocą przeprowadzać analizy dekretów rozrachunków,

  • zrobić Power Query i sporządzać sprawozdania finansowe na podstawie dekretów księgowych,

  • przeprowadzać analizę pionową, poziomą i wskaźnikową w sprawozdaniach finansowych.

Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów.
  • warsztatowa formuła – wraz z prowadzącym przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się obecnie księgowi – prelegent wskaże na konkretnych przykładach praktyczne rozwiązania, jak prawidłowo rozliczać podatki po nowelizacji przepisów.
  • podnoszenie kwalifikacji – dzięki udziałowi w warsztatach w formule live zyskasz 5 pkt w ramach punktowego systemu oceny podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.
  • podatkowy networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni księgowi radzą sobie z niejasnymi przepisami i dowolnością interpretacji kontrolerów.
Program warsztatów
Blok 1

Faktura korygująca – kiedy należy ją wystawić, a kiedy nie wolno – rozwiązania trudnych przypadków

  • Faktura korygująca – czy zawsze konieczne jest jej wystawienie? Jakiego jeszcze innego dokumentu można użyć w celu usunięcia błędów na fakturze? Kiedy musisz wystawić fakturę korygującą? Kto może wystawić fakturę korygującą: nabywca czy sprzedawca?
  • Kiedy nie wolno wystawić faktury korygującej – analiza najnowszych interpretacji i orzecznictwa sądowego. Co  jeśli otrzymałeś zwrot towaru albo reklamację? Co w wypadku faktury, która jest już przedawniona? Czy można wystawić fakturę korygującą z powodu braku zapłaty? A jeśli handlowiec dostarczył fikcyjną fakturę w celu zwiększenia swojej prowizji?
  • Podział korekt po zmianach: korekty wymagające udokumentowanego potwierdzenia uzgodnienia i spełnienia warunków korekty i te, której takiej dokumentacji nie wymagają, wpływające i niewpływające na obrót, faktura korygująca błędy formalne, faktura korygująca pozycje faktury wpływające na obrót
  • Powód korekty, data uzgodnień z klientem, data wystawienia faktury, czyli co musisz ustalić, zanim wystawisz fakturę korygującą?
Blok 2

Faktura korygującą a nota korygująca – jakie błędy najczęściej wychwytuje fiskus?

  • Faktura korygującą a nota korygująca: czym się różnią? Kto może wystawić notę, a kto fakturę korygującą?
  • Kiedy wystawić fakturę korygującą, a kiedy notę? Czy notą można zmieniać stawkę lub kwotę podatku? Co jeśli wystąpił błąd w danych nabywcy? Jak poprawić błędny termin płatności na fakturze? Czy notę można wystawić elektronicznie?
  • Jakie dane musi zawierać nota korygująca?
  • Akceptacja noty korygującej: jak to zrobić poprawnie, gdy brak unormowań w przepisach? Czy brak akceptacji sprzedawcy powoduje, że nabywca musi się wstrzymać z odliczeniem VAT – analiza najnowszego orzecznictwa
Blok 3

Jakie dane musi zawierać faktura korygująca po zmianach i jak wywiązać się z uzgodnienia warunków korekty, gdy przepisy są nieprecyzyjne

  • Faktura korygująca – jakie dane musi zawierać po nowelizacji ustawy o VAT? Dlaczego dobrowolność zamieszczania na fakturze wyrazu „faktura korygująca” albo „korekta” przynosi w rozliczeniach więcej szkód niż pożytku?  
  • Kiedy należy rozliczyć fakturę korygującą, jeśli została stwierdzona pomyłka w kwocie podatku na fakturze i tym samym wykazano wyższą kwotę podatku?
  • Jak ustalać termin rozliczenia faktury korygującej wystawionej z powodu zdarzenia bieżącego?
  • Jak zmienia się termin, jeśli fakturę korygującą rozlicza sprzedawca lub kupujący?
  • Kiedy należy rozliczyć fakturę korygującą, jeśli dotyczy ona transakcji zagranicznej?
  • Kiedy można odliczyć VAT już za okres rozliczeniowy, w którym wystawiono fakturę korygującą?
  • Uzgodnienie i spełnienie warunków faktury korygującej – jak wywiązać się z tych obowiązków, skoro ustawodawca nie określił precyzyjnie katalogu dokumentacji, które to potwierdzają?
Blok 4

Jak rozliczać faktury korygujące in plus i in minus po stronie nabywcy i sprzedawcy oraz korekty w przypadku zwrotu towarów, upustu, reklamacji i skonta?

  • Faktura korygująca in plus u nabywcy: jak ją prawidłowo rozliczyć, gdy brak unormowań prawnych – dobre praktyki
  • Faktura korygująca in plus u sprzedawcy: kiedy należy ją wystawić? Jak rozliczać faktury w przypadku korekty na bieżąco i korekty wstecznej – case studies.
  • Faktura korygująca in minus po stronie sprzedawcy: czy bez jej wystawienia możesz obniżyć podatek należny? Co jeśli jej odbiorcą jest osoba fizyczna? Pytania, jakie musisz sobie zadać przed udzielaniem rabatu, skonta, reklamacji.
  • Faktura korygująca in minus po stronie nabywcy: kiedy należy ją rozliczać – analiza najczęściej popełnianych błędów.
  • Korekta w przypadku zwrotu towaru: kiedy sprzedawca koryguje podatek należny? Co oznacza uzgodnienie i spełnienie warunków w przypadku zwrotu towaru? Jak udokumentować zwrot towaru? Jak skorygować podatek naliczony po stronie nabywcy?
  • Korekta w przypadku upustu: co to jest upust? Jak należy ująć upust na fakturze? Kiedy musisz wystawić fakturę korygującą? Jaką musisz mieć dokumentację?
  • Korekta w przypadku rabatu: jakie zapisy zawrzeć w umowie z kontrahentem, by mieć pełną ochronę?
  • Korekta spowodowana skontem: co to jest skonto? Co oznacza dokonanie zapłaty i spełnienie uzgodnionych warunków w tym przypadku? Jak skorygować podatek?
  • Korekta faktury obniżającej ceny: jak prawidłowo rozliczać faktury, gdy popełniono błąd w cenie towaru? Kiedy sprzedawca koryguje podatek należny? Jak korektę rozlicza kupujący? Czy dokumentacją potwierdzającą uzgodnienie  warunków może być korespondencja e-mailowa?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • specjalistów działów księgowych i podatkowych,
  • głównych księgowych,
  • dyrektorów finansowych,
  • pracowników biur rachunkowych,
  • doradców podatkowych.
Prelegent
Luiza Pieprzyk
Luiza Pieprzyk

Ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, Członek Rady Konsultacyjnej przy Rzeczniku MŚP, były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów, partner TAX & DUTY, audytor podatkowy, trener, wykładowca, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE, publicystka.

Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) – specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. 

Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do kursu online „Jak zautomatyzować księgowość z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji Excela?”.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy