Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                
       

Certyfikowane warsztaty online

Jak rozliczać w podatku VAT reklamacje, zwroty towaru, rabaty i przedpłaty

Sprawdzone patenty, jak uchronić się przed problemami prawno-podatkowymi w 2025 r.

Warsztaty poprowadzi Luiza Pieprzyk

Rok 2025 będzie trudny dla biznesu, dlatego wiedza, jak uchronić się przed problemami podatkowymi jest kluczowa. Szczególnie istotne są kwestie związane z rozliczeniami w VAT reklamacji, zwrotu towaru, rabatów i przedpłat.

Dlatego weź udział w warsztatach online, podczas których audytor podatkowy Luiza Pieprzyk wskaże, jak ustrzec się błędów, by uniknąć niepotrzebnych kosztów i kar. Wyjaśni również, jak wywiązać się z nowych przepisów w zakresie podatku VAT.

 

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

UWAGA!

Udział w warsztatach uprawnia do uzyskania 5 punktów w ramach obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.

Po ukończeniu warsztatów będziesz wiedzieć:
  • na co musi uważać sprzedawca, aby nie mieć problemów prawno-podatkowych przy reklamacji i zwrocie towaru: jak odróżnić konsumenta od przedsiębiorcy; kiedy ochrona konsumencka przysługuje osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą; czym różni się rękojmia od gwarancji i na czym polega wada prawna i fizyczna; czy sprzedawca może uzależniać przyjęcie reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego; co z kosztami przesyłki bądź przewozu reklamowanego towaru?
  • jak prawidłowo wystawiać korekty w przypadku zwrotu towarów, upustu, reklamacji i skonta: jak wywiązać się z obowiązku uzgodnienia i spełnienia warunków faktury korygującej; jak rozliczać faktury korygujące in plus u sprzedawcy w przypadku korekty na bieżąco i korekty wstecznej; czy bez wystawienia faktury korygującej in minus po stronie sprzedawcy możesz obniżyć podatek należny i co jeśli jej odbiorcą jest osoba fizyczna; kiedy sprzedawca koryguje podatek należny w przypadku zwrotu towaru; jak należy ująć upust na fakturze; jakie zapisy zawrzeć w umowie z kontrahentem w przypadku rabatu, by mieć pełną ochronę; jak skorygować podatek w przypadku skonta; jak prawidłowo rozliczać faktury, gdy popełniono błąd w cenie towaru?
  • jak uniknąć błędów przy rozliczaniu zaliczki i zadatku: czym różni się zaliczka od przedpłaty; jakie dane muszą się znaleźć na fakturze zaliczkowej – analiza najczęstszych uchybień wykazywanych przez fiskusa; kiedy należy zastosować dodatkowe oznaczenia: metoda kasowa, samofakturowanie, odwrotne obciążenie, MPP; co wliczać do wartości zaliczki; jak wyliczać wartość netto na fakturze, gdy zaliczka została wpłacona na poczet towarów różnymi stawkami; jakie konsekwencje podatkowe powoduje zadatek w VAT;  jak rozliczyć w VAT zatrzymanie zaliczki lub zadatku?
  •  jak zweryfikować kontrahenta przed rozpoczęciem współpracy, by ustrzec się problemów: co należy sprawdzić pod względem podatkowym, handlowym i biznesowym, zanim dojdzie do transakcji;  jak sprawdzić zagranicznego kontrahenta z wykorzystaniem systemu VIES; o jakie dane kontrahenta możesz zapytać we wniosku do urzędu skarbowego; gdzie sprawdzić, czy kontrahent ma długi?
  • jak wywiązać się ze zmian w podatku VAT w 2025 r.: komu przysługuje zwolnienie z podatku VAT po nowelizacji przepisów; jakie limity uprawniają do korzystania ze statusu małego podatnika w 2025 r.; jakie obowiązują nowe zasady określania miejsca świadczenia usług; jakie zmiany wprowadzono w stawkach VAT; jakie przepisy wprowadza nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie mechanizmu odwrotnego obciążenia; co zmienia się w zakresie integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym; co dalej z KSeF?
Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertką, która odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów,
  • warsztatowa formuła – wraz z prowadzącą przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się obecnie księgowi – prelegentka wskaże na konkretnych przykładach praktyczne rozwiązania, jak prawidłowo rozliczać podatek VAT po nowelizacji przepisów,
  • podnoszenie kwalifikacji – dzięki udziałowi w warsztatach w formule live zyskasz 5 pkt w ramach punktowego systemu oceny podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego,
  • podatkowy networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni księgowi radzą sobie z niejasnymi przepisami i dowolnością interpretacji kontrolerów.
Program warsztatów
Blok 1

Reklamacja i zwrot towaru – na co musi uważać sprzedawca, aby nie mieć problemów prawno-podatkowych?

  • Kim jest konsument i jak go odróżnić od przedsiębiorcy? Kiedy ochrona konsumencka przysługuje osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą? Co z niedozwolonymi klauzulami w umowach zawartych z przedsiębiorcami?
  • Prawa konsumenta – jakie prawa przysługują Twojemu klientowi?
  • Reklamacja towaru – czym różni się rękojmia od gwarancji? Na czym polega wada prawna i fizyczna? Czy sprzedawca może uzależniać przyjęcie reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego? Co z kosztami przesyłki bądź przewozu reklamowanego towaru?
  • Zwrot towaru  – co jeśli klient kupił go w sklepie stacjonarnym, a co jeśli przez internet? Jak liczyć bieg 14-dniowego terminu w przypadku towaru kupionego przez internet? Które produkty są wyłączone spod przepisów o zwrocie w handlu przez internet?
Blok 2

Wystawianie korekt w przypadku zwrotu towarów, upustu, reklamacji i skonta – gotowe instrukcje

  • Faktura korygująca – czy zawsze konieczne jest jej wystawienie – analiza najnowszych interpretacji i orzecznictwa sądowego. Czy można wystawić fakturę korygującą z powodu braku zapłaty?
  • Podział korekt po zmianach: korekty wymagające udokumentowanego potwierdzenia uzgodnienia i spełnienia warunków korekty i te, której takiej dokumentacji nie wymagają, wpływające i niewpływające na obrót, faktura korygująca błędy formalne, faktura korygująca pozycje faktury wpływające na obrót
  • Uzgodnienie i spełnienie warunków faktury korygującej – jak wywiązać się z tych obowiązków, skoro ustawodawca nie określił precyzyjnie katalogu dokumentacji, które to potwierdzają?
  • Faktura korygująca in plus u sprzedawcy: kiedy należy ją wystawić? Jak rozliczać faktury w przypadku korekty na bieżąco i korekty wstecznej – case studies.
  • Faktura korygująca in minus po stronie sprzedawcy: czy bez jej wystawienia możesz obniżyć podatek należny? Co jeśli jej odbiorcą jest osoba fizyczna? Pytania, jakie musisz sobie zadać przed udzielaniem rabatu, skonta, reklamacji.
  • Korekta w przypadku zwrotu towaru: kiedy sprzedawca koryguje podatek należny? Co oznacza uzgodnienie i spełnienie warunków w przypadku zwrotu towaru? Jak udokumentować zwrot towaru? Jak skorygować podatek naliczony po stronie nabywcy?
  • Korekta w przypadku upustu: co to jest upust? Jak należy ująć upust na fakturze? Kiedy musisz wystawić fakturę korygującą? Jaką musisz mieć dokumentację?
  • Korekta w przypadku rabatu: jakie zapisy zawrzeć w umowie z kontrahentem, by mieć pełną ochronę?
  • Korekta spowodowana skontem: co to jest skonto? Co oznacza dokonanie zapłaty i spełnienie uzgodnionych warunków w tym przypadku? Jak skorygować podatek?
  • Korekta faktury obniżającej ceny: jak prawidłowo rozliczać faktury, gdy popełniono błąd w cenie towaru? Kiedy sprzedawca koryguje podatek należny? Jak korektę rozlicza kupujący? Czy dokumentacją potwierdzającą uzgodnienie  warunków może być korespondencja e-mailowa?
Blok 3

Jak zweryfikować kontrahenta przed rozpoczęciem współpracy, by ustrzec się problemów – sprawdzone patenty

  • Co należy sprawdzić pod względem podatkowym, handlowym i biznesowym, zanim dojdzie do transakcji? Jak wypracować w firmie skuteczne metody weryfikacji kontrahentów i wewnętrzną kontrolę nawiązywania współpracy?
  • Jeśli współpracujesz z zagranicznym kontrahentem: jak go sprawdzić z wykorzystaniem systemu VIES? Dlaczego przy niektórych wyszukiwaniach pojawia się nazwa i adres płatnika VAT, a przy innych nie? Kto jest zobowiązany do posiadania VAT-UE? Czym jest informacja podsumowująca VAT-UE? Jak skontaktować się z organem administracji podatkowej danego kraju członkowskiego?
  • Informacje o kontrahencie z US: o jakie dane możesz zapytać we wniosku do urzędu skarbowego?
  • Gdzie sprawdzić, czy kontrahent ma długi: jak skorzystać z Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, Biura Informacji Gospodarczej, Rejestru Dłużników ERIF, Biura Informacji Gospodarczej S.A., KBIG – Krajowego Biura Informacji Gospodarczej, Krajowej Informacji Długów Telekomunikacyjnych
Blok 4

Jak prawidłowo rozliczać zaliczki i zadatki – rozwiązania trudnych przypadków

  • Zaliczka, zadatek i przedpłata – czym różnią się między sobą te formy finansowego zabezpieczenia płatności?
  • Zaliczka – jakie dane muszą się znaleźć na fakturze zaliczkowej – analiza najczęstszych uchybień wykazywanych przez fiskusa. Kiedy należy zastosować dodatkowe oznaczenia: metoda kasowa, samofakturowanie, odwrotne obciążenie, MPP? Czy kaucję można traktować jak zaliczkę? Co zrobić, gdy zapłatę zaliczki dokonał inny przedsiębiorca niż zamawiający? Co wliczać do wartości zaliczki: jak ustalić podstawę opodatkowania? Co jest elementem kalkulacyjnym wartości netto wpłaconej zaliczki? Jak wyliczać wartość netto na fakturze, gdy zaliczka została wpłacona na poczet towarów różnymi stawkami?
  • Zadatek – jakie konsekwencje podatkowe powoduje w VAT?
  • Zatrzymanie zaliczki lub zadatku – jak rozliczyć w VAT?
  • Zwrot zaliczki – praktyczne rozwiązania najczęstszych problemów z jego rozliczaniem.
Blok 5

Zmiany w podatku VAT w 2025 r. – jak się z nich wywiązać?

  • Zwolnienie z VAT  – komu przysługuje po nowelizacji przepisów? Jakie trzeba spełnić warunki? Jakie limity uprawniają do korzystania ze statusu małego podatnika w 2025 r.? Czy trzeba składać formularz rejestracyjny, aby skorzystać ze zwolnienia?
  • Nowe zasady określania miejsca świadczenia usług – co zmienia się w zakresie rozliczeń w VAT usług wstępu na imprezy kulturalne, sportowe, edukacyjne, targi i wystawy?
  • Stawka VAT – jakie zmiany wprowadziło MF w 2025 r.?
  • Mechanizm odwrotnego obciążenia – na czym polega i jakie przepisy wprowadza nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług?
  • Kasy rejestrujące – co zmienia się w zakresie integracji kasy rejestrującej z terminalem płatniczym?
  • KSeF – co dalej z rewolucją podatkową?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • specjalistów działów księgowych,
  • głównych księgowych,
  • pracowników biur rachunkowych,
  • doradców podatkowych.
Warsztaty poprowadzi:
Luiza Pieprzyk
Luiza Pieprzyk

Ekspert w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE,  specjalista od e-kontroli, audytor podatkowy, wykładowca,  członek Rady Konsultacyjnej przy Pierwszym Rzeczniku MŚP,  członek Zespołu Roboczego ds. Podatków przy Rzeczniku MŚP,  były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów.  Partner, ekspert ds. prawno-podatkowych w kancelarii BTLA,  partner TAX & DUTY.  Ambasadorka projektu: PATRIOTYZM KONSUMENCKI „Swój do swego po swoje".

Wersja superpremium

dostęp do szkolenia online audytora podatkowego Luizy Pieprzyk „Jak nie stracić na VAT już na etapie kalkulacji ceny w zamówieniu i rozmowach handlowych: narzędzia do ustalania stawki VAT – CN oraz PKWIU”.

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 19 stycznia 2025 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

27.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

27.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Udział SUPERPREMIUM

Online

27.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • szkolenie online audytora podatkowego Luizy Pieprzyk „Jak nie stracić na VAT już na etapie kalkulacji ceny w zamówieniu i rozmowach handlowych: narzędzia do ustalania stawki VAT – CN oraz PKWIU”.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy