Uwaga! Sprzedaż szkolenia została zakończona.

Organizator:

  NOWA SPRZEDAŻ       HR Business Partner

 

Certyfikowane warsztaty online

Budowanie skutecznych systemów wynagradzania zespołów sprzedażowych – jak wykorzystywać premie i prowizje do maksymalizacji potencjału handlowców?

Warsztaty poprowadzi Tomasz Zagdan

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?
  • Dowiesz się, jak ocenić czy system wynagradzania zespołu handlowego w Twojej firmie jest skuteczny, a także poznasz narzędzia, które pomogą Ci przeprowadzić samodzielnie taką analizę,
  • Nauczysz się, jak krok po kroku samodzielnie zaprojektować skuteczny system wynagrodzenia dla Twojego zespołu handlowego w oparciu o sprawdzony proces,
  • Na bazie case study prześledzisz przykłady skutecznych wdrożeń systemów wynagradzania sprzedaży oraz przeanalizujesz błędy i ich konsekwencje dla działu handlowego,
  • Dowiesz się, jak przeprowadzać zmiany w systemie wynagradzania zespołu handlowego, aby zminimalizować ryzyka,  
  • Poznasz odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań – „Czy firma może zrezygnować z premii dla handlowców?”, „Jak często wypłacać wynagrodzenie zmienne?”, „Jak ustalić wysokość wynagrodzenia zmiennego?”, „Jak mądrze różnicować wynagrodzenia zasadnicze w zespole handlowym?”, „Jak przygotować system, który będzie atrakcyjny dla młodego pokolenia?”.
PROGRAM WARSZTATÓW
WPROWADZENIE

Systemy wynagradzania sprzedaży i ocena ich skuteczności

  • Rola systemów w szerszym kontekście efektywności sprzedaży.
  • Dlaczego firmy dokonują zmian w systemach wynagradzania sprzedaży?
  • O czym pamiętać, zanim wprowadzisz zmianę w systemie wynagrodzenia?
MODUL 1

Jak ocenić skuteczność systemu wynagradzania w zespole handlowym?

  • Definicja skutecznego systemu wynagradzania w zespole handlowym.
  • Po czym poznasz dobry i zły system wynagradzania w zespole handlowym.
  • Case study błędów w systemach wynagrodzeń oraz analiza ich konsekwencji.
  • Checklista narzędzi, które pomogą Ci przeprowadzić samodzielną ocenę (audyt) systemu wynagradzania w Twoim zespole handlowym.
MODUŁ 2

Projektowanie systemu wynagradzania handlowców krok po kroku

  • Proces projektowania systemu wynagradzania w zespole handlowym krok po kroku:
    • Jak ustalić łączne wynagrodzenie na danym stanowisku handlowym korzystając z takich narzędzi jak benchmarking płacowy do rynku oraz oferta wartości dla pracownika (Employee Value Proposition).
    • Jak ustalić optymalną proporcję między wynagrodzeniem stałym i zmiennym (tzw. miks płacowy).
    • Wybór mechanizmu płacenia: premia, prowizja czy model mieszany.
    • Mierniki w systemie wynagrodzenia – za co rozliczamy (wyniki, aktywności) i jak to robić.
    • Ustalanie częstotliwości wynagradzania, czyli jak często płacić i dlaczego właśnie tak (miesięcznie, kwartalnie, rocznie etc.)
    • Czy i jak płacić za przekraczanie i brak realizacji planów sprzedaży (krzywa premiowa).
    • Wykorzystanie konkursów sprzedażowych i programów motywacji długoterminowej jako element wspierający system wynagradzania.

Przy omawianiu poszczególnych etapów projektowania systemu wynagradzania omawiane będą case study przykładowych rozwiązań.

MODUŁ 3

Wdrażanie zmian w systemie wynagradzania sprzedaży

  • Jak wdrożyć zmiany w systemie wynagradzania sprzedaży, aby zmaksymalizować szansę powodzenia (kluczowe czynniki sukcesu dla zmiany)?
  • Komunikowanie zmian systemu wynagradzania w firmie.
  • Stress testy nowego systemu przed jego wdrożeniem.
  • Narzędzia skutecznej administracji wynagradzania sprzedaży.
Warsztaty poprowadzi
Tomasz Zagdan
Tomasz Zagdan

Konsultant i badacz rynków B2B, który sam na co dzień sprzedaje. Pomaga organizacjom zwiększyć skuteczność sprzedaży. Na co dzień pracuje z międzynarodowymi i polskimi firmami w branżach takich jak: produkcja, usługi technologie oraz handel. Zwolennik sprzedaży opartej o fakty: analitykę procesów oraz informację zwrotną od klientów. Przez 10 lat pracował jako konsultant w dużych firmach doradczych (m.in.: Deloitte Consulting i OC&C Strategy Consultants). Przez 5 jako Sales Excellence Manager wspierał rozwój sprzedaży B2B w Canon w regionie Europy Centralnej. Autor programu rozwojowego dla liderów sprzedaży i HR „Budowanie skutecznych systemów wynagradzania zespołów handlowych”. Wykładowca Akademii EY. Pracował dla takich firm jak: Canon Polska, Stora Enso, Marcopol, Wellbee, RGB Elektronika, XPLUS, Duon, TelforceOne.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy