Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizatorzy:

Nowa Sprzedaż      Online Marketing Magazyn

 

Certyfikowane warsztaty stacjonarne

Matematyka biznesowo-handlowa – jak zwiększyć rentowność sprzedaży poprzez strategiczne zarządzanie ceną i kosztami

Szkolenie warsztatowe dla działów sprzedaży i marketingu, które chcą mieć pewność, że podejmują decyzje biznesowe w oparciu o konkretne liczby, a nie intuicję!

Szkolenie poprowadzi Małgorzata Warda - praktyk sprzedaży i absolwentka finansów

Sprawdź program
Jeżeli chcesz:
  • prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji,
  • zrozumieć, w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży,
  • prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty,
  • zrozumieć, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność sprzedaży,

to nie może Cię zabraknąć na szkoleniu, podczas którego przeanalizujesz case study handlowców i firm z najlepiej wdrożonymi procesami sprzedaży oraz rozwiążesz z wykorzystaniem kalkulatora autorskie zadania trenera, które uświadomią Ci, jak poprawnie liczyć rentowność.

Na szkolenie zapraszamy:
  • menadżerów i kierowników działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Managerów
  • handlowców negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product Managerów i pracowników działów marketingu
  • pracowników działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych
Co zyskasz uczestnicząc w szkoleniu?
  • Nauczysz się prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe bazujące na konkretnych liczbach w miejsce negocjacji opartych na intuicji,
  • Zrozumiesz, w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży,
  • Przeanalizujesz, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność,
  • Dowiesz się, jak efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe, by zachować rentowność procesu sprzedaży,
  • Poznasz elementy, które należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy z klientem,
  • Nauczysz się prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty i zrozumiesz różnicę między tymi pojęciami,
  • Będziesz wiedział, jak obliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży,
  • Dowiesz się, w jaki sposób termin płatności w dniach można przeliczyć na rabat,
  • Zrozumiesz, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący.
„Matematyka biznesowo-handlowa” to unikalne autorskie szkolenie prowadzone przez Małgorzatę Warda, która swoje doświadczenie zdobywała podczas:
  • sprzedaży produktów i usług do sieci handlowych,
  • negocjacji kontraktów i promocji z sieciami handlowymi,
  • negocjacji warunków współpracy z partnerami handlowymi (bankami, agencjami marketingowymi, dostawcami produktów i usług).
Program warsztatów „Matematyka biznesowo-handlowa”
Moduł I

Podstawowe elementy rentowności – czyli jak zwiększyć sprzedaż w firmie?

  • Jak wykorzystać rabaty, by wesprzeć rentowność i realizację strategii biznesowej?
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze i jak wpływa na dalsze kształtowanie się rentowności?
  • Jak krok po kroku przeanalizować portfolio/oferty pod kątem rentowności?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora.
Moduł II

Jakie są najważniejsze elementy finansowe, o których warto pamiętać w relacjach handlowych?

  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego? Jak możemy się na to przygotować?
  • Jaką rolę mają koszty stałe i zmienne oraz jak wpływają na rentowność w sytuacji zmian rynkowych? Czy można się zabezpieczyć przed rosnącymi kosztami?
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L) – jak wykorzystać je w planowaniu finansowym w firmie?
  • Jak wykorzystać podstawowe argumenty finansowe w rozmowach z klientem? Przykłady skutecznych argumentów, które wykorzystasz w praktyce.
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych? Ile kosztuje nas wydłużenie terminu płatności dla Klienta?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora.
Moduł III

Rabaty – jak wspierają realizację strategii sprzedaży?

  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net – czym się różnią i co zawierają?
  • Od ceny wyjściowej do ceny po rabatach – ile można zarobić na ofercie po uwzględnieniu warunków handlowych?
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne. Przykłady skutecznej polityki rabatowej.
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie - sposoby naliczania rabatów. Jaki mają wpływ na zyskowność współpracy?
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – które są zależne, a które nie zależą od obrotu? Co możesz od ręki wprowadzić do swojego biznesu?
  • Inwestycje pozakontraktowe – jaki mają wpływ na rentowność współpracy?
  • Jak konstruować warunki handlowe w zależności od rodzaju biznesu klienta?
  • Ceny i warunki liczone „od dołu” i „od góry” – w jakich sytuacjach stosuje się daną formę wyliczania ceny?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora.
Przygotowanie do szkolenia:

Wszystkich uczestników prosimy o zabranie ze sobą kalkulatora - może to być kalkulator na telefonie typu smartfon.

W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymają czyste kartki, przybory do pisania oraz materiały (zadania i przydatne wzory), na których będą pracować w trakcie szkolenia.

Wykonując przygotowane przez prelegenta ćwiczenia przekonasz się, że zwykły kalkulator może stać się supernarzędziem w rękach szefa sprzedaży i jego handlowców!

Zobaczysz, jak szybko i sprawnie, w trakcie spotkania z klientem, obliczyć i udzielić rabat bez szkody dla rentowności. Zyskasz pewność, że Twoje decyzje biznesowe znajdują potwierdzenie również liczbach!

Unikalne cechy i korzyści naszego szkolenia:
  • Formuła case study - trener na przykładzie swoich doświadczeń biznesowych przedstawi zagadnienia na przykładzie case study, co ułatwi zrozumienie i zapamiętanie zagadnień tak, abyś mógł je od razu po szkoleniu zastosować w praktyce.
  • Elementy warsztatowe – podczas szkolenia rozwiążesz zadania z wykorzystaniem kalkulatora, co pozwoli Ci utrwalić wiedzę i wykorzystać ją w przyszłości na spotkaniu z klientem.
  • Wsparcie w rozwiązaniu indywidualnych problemów - prelegent wesprze Cię, udzielając wskazówek podczas pracy warsztatowej.
Warsztaty poprowadzi:
Małgorzata Warda
Małgorzata Warda

Praktyk sprzedaży, wykładowca MBA, trener i mentor biznesu. Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, sprzedaży
i marketingu, które zdobywała pracując w korporacjach międzynarodowych jako m.in. Handlowiec, Key Account Mangager, National Key Account Manager, Dyrektor Handlowy. Wynegocjowała ponad 2000 kontraktów handlowych, wprowadziła na rynek szereg znanych marek – m.in. system kapsułkowy Nescafé Dolce Gusto.

Obecnie prowadzi firmę doradczą Warda & Partners (www.wardateam.com) i jako konsultant w zakresie strategii biznesowych wspiera zarówno firmy i menadżerów w zakresie zarządzania, optymalizacji procesów i zwiększania rentowności prowadzonych działań handlowych. Obszary jej specjalizacji to przede wszystkim szkolenia z matematyki biznesowo-handlowej i negocjacji w oparciu o wartości matematyczne i aspekty finansowe, zarządzanie zmianą, zarządzanie zespołami, optymalizacja procesów biznesowych. Jest absolwentką finansów i Executive Master of Business Administration (MBA). Jest również certyfikowanym międzynarodowo mentorem biznesu w ramach European Mentoring & Coaching Council oraz wykładowcą MBA w szkołach biznesu.

Miejsce i termin

26 października 2022 r.

Warszawa

Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123a

Warsztaty odbywają się w godzinach 10:00-17:00.

Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,
  • przerwy kawowe i lunch.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy