Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

HR Business Partner

 

Stacjonarny kurs z warsztatami dla TOP managerów

Budowanie silnych i skutecznych organizacji

Lider jako inicjator procesów budujących i wspierających zaangażowanie pracowników w organizacji

Warsztaty poprowadzi prof. Andrzej Blikle

Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie z prof. Andrzejem Blikle posiadającym interdyscyplinarne doświadczenie, sukcesy biznesowe i prowadzącym innowacyjne projekty, które przełożyły się na realną wartość dla wyników organizacji.
 


Prof. Andrzej Blikle jest członkiem Rady Naukowej w Instytucie Podstaw Informatyki PAN, członkiem Academia Europea (Europejska Akademia Nauk), wykładał na uniwersytetach w Polsce, USA, Kanadzie, Danii i Szwecji. W latach 1990-2010 był prezesem zarządu firmy rodzinnej A.Blikle Sp. z o.o., którą rozwinął z jednej cukierni do 15 placówek — cukierni, kawiarni, restauracji i sklepów delikatesowych — w Warszawie oraz 8 placówek franczyzowych poza Warszawą.

W roku 2010 firma A.Blikle otrzymała „Wyróżnienie Specjalne: A.Blikle — Kwitnąca Marka Rodzinna” przyznane jej przez międzynarodową agencję marketingową Young and Rubicam Consulting w wyniku badania, które przeprowadziła firma BAV Consulting według metodologii BrandAsset™ Valuator.

Jest honorowym prezesem stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych oraz Centrum im. Adama Smith’a. W 2015 r. jego książka „Doktryna jakości” zajęła I miejsce w konkursie Dziennika Gazety Prawnej w kategorii „Najlepszy poradnik ekonomiczny”, a w r. 2016 przez SGH została uznana za „najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015”. Od roku 2008 prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Andrzej Blikle Doradca.

Do udziału w warsztatach zapraszamy przede wszystkim praktyków, którzy chcieliby podnieść efektywność działania swoich organizacji:
  • managerów wszystkich szczebli,
  • właścicieli firm, prezesów i dyrektorów,
  • wszystkich zainteresowanych nowymi formułami organizowania pracy.
Podczas warsztatów dowiesz się:
  • czym jest turkusowa samoorganizacja,
  • od czego rozpocząć wprowadzanie do organizacji elementów turkusowej samoorganizacji,
  • jak rozmawiać (mówić i słuchać), by budować dobre relacje z ludźmi,
  • jak budować motywację wewnętrzną pracowników opartą na głębokiej satysfakcji z pracy, 
  • czego stanowczo nie należy robić, by nie demotywować pracowników do działania.
Program warsztatów
Moduł 1

Komunikacja

  • Czym jest aktywne słuchanie i jak się nim posługiwać dla budowania dobrych relacji z ludźmi?
  • Czym jest asertywność? — prawda i mity.
  • Jak skutecznie prowadzić rozmowy korygujące?
  • Jak eliminować niepożądane zachowania? — prokurator versus coach.
  • Rozwiązywanie konfliktów metodą wygrał-wygrał
Moduł 2

Turkusowa samoorganizacja

  • Turkus to filozofia, cywilizacja i stan ducha.
  • Turkusowe liderstwo na tle innych stylów przywódczych.
  • Podstawowe wartości cywilizacji turkusowej — zaufanie, odpowiedzialność i autonomia.
  • Droga do turkusu i jej kroki milowe.
  • Turkusowy dekalog.
  • Rola liderów w turkusie.
  • Firmy turkusowe na świecie i w Polsce.
Moduł 3

Jak motywować by nie demotywować?

  • Czym jest motywacja?
  • Dylemat lidera — przemoc czy partnerstwo?
  • Cztery grupy potrzeb, które powinniśmy móc zaspokajać w pracy.
  • Model przemocy — kij i marchewka.
  • Model partnerstwa — zaufanie i odpowiedzialność.
  • Dlaczego „systemy motywacyjne” demotywują?
  • Turkusowe stanowisko pracy.
  • Gry wojenne, które firmy zawsze przegrywają.
  • Zarządzanie bez budżetu? Jak to możliwe
Moduł 4

Z czym kończymy?

Debata końcowa w kręgu komunikacyjnym. Podsumowanie, pytania, wątpliwości, własne doświadczenia słuchaczy.

Turkusowa organizacja XXI wieku
(zarys idei)
 

Turkusowa organizacja (nazwa pochodzi z książki F. Laloux „Pracować inaczej”) to specyficzny model organizowania pracy, dzięki któremu organizacja osiąga ponadprzeciętną skuteczność, co zawdzięcza odrzuceniu większości, zdawałoby się, nienaruszalnych zasad korporacyjnego porządku:

  • jako cel główny przyjmuje nie zysk, ale zmienianie świata na lepsze, a w tym własnego miejsca pracy,
  • rezygnuje z tzw. systemów motywacyjnych na rzecz poczucia satysfakcji każdego pracownika z tego, co robi i jaki jest (motywowanie godnościowe),
  • buduje na zaufaniu, poczuciu odpowiedzialności i partnerstwie,
  • odrzuca współzawodnictwo na rzecz współpracy,
  • odrzuca zarządzanie na rzecz samoorganizacji zespołów,
  • rezygnuje z hierarchicznej struktury kierowniczej na rzecz sieciowej struktury procesowej.

W firmie turkusowej zakres czynności każdego pracownika mieści się w jednym zdaniu: „robisz to, co potrafisz, wtedy gdy jest to potrzebne i bierzesz za to odpowiedzialność”. Nikogo nie trzeba pilnować. Kierownicy stają się liderami idei, mentorami w obszarach zawodowych i społecznych, moderatorami debat.

Jak pokazują coraz liczniejsze przykłady turkusowych organizacji, ich wysoce idealistyczne zasady są nie tylko możliwe do wdrożenia, ale przede wszystkim niezwykle skuteczne. Na podstawie wypowiedzi moich słuchaczy w latach 2017 – 2023 oceniam, że w Polsce mamy pomiędzy tysiąc a dwa tysiące organizacji zaawansowanych na drodze do turkusu. O niektórych z nich można przeczytać na mojej witrynie: https://moznainaczej.com.pl/ksiazka-i-artykuly/turkus-i-bcorpy.

Miejsce i termin

26/01/2024 r., godz. 09:00 – 18:00

ul. Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa.

Budynek Centrum LIM z siedzibą

Hotelu MARRIOTT

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 2699 zł netto i obejmuje:

  • Gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • Drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,
  • Przerwy kawowe oraz lunch.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy