Szkolenie dla HR i Biznesu, prezentujący kolejne kroki postępowania w kryzysowych sytuacjach psychologicznych związanych z przeciążeniem stresem zawodowym
¹ Źródło: Human Capital Trends.
² Dane z raportu https://humanpower.pl/Raport_Mental_Health_HumanPower_2020.pdf
Przypadek nr 1 – jeden z najlepszych pracowników w Twojej firmie ma nagle wyraźnie gorsze wyniki
Pracownik, który dotychczas realizował najwyższe plany sprzedażowe nagle nie realizuje swoich planów. Team leader zespołu zwraca się do Ciebie z prośbą o pomoc w reakcji. Podejrzewacie załamanie nerwowe, spowodowane nagłymi trudnościami w realizacji celów, co może wynikać zarówno z koniunktury na rynku, jak i wdrożoną zmianą organizacyjną. Do tej pory pracownik
nie komunikował przeciążeń i znajdował samodzielnie strategie radzenia sobie ze zmianą.
Przypadek nr 2 – pracownik wybucha płaczem podczas służbowego spotkania, w którym bierze udział cały zespół
Manager prowadzi służbowe spotkanie, na którym obecny jest cały zespół projektowy. Trwa przedstawianie założeń biznesowych projektu i przydzielanie zadań poszczególnym osobom – nagle jeden z pracowników zaczyna płakać. Zapada cisza, a pracownik płacząc nie jest w stanie powiedzieć, co się dzieje. Pozostałe osoby uczestniczące w spotkaniu nie wiedzą, jak się zachować. Manager czuje, że doprowadził pracownika do łez, jednak obiektywnie patrząc nie zrobił nic złego. Nikt nie wie, czy prowadzić spotkanie dalej, czy oddelegować wspomnianego pracownika. Po tym spotkaniu dział HR zostaje powiadomiony o sytuacji – manager oczekuje konkretnych wskazówek, jak rozmawiać z pracownikiem i zespołem oraz jakiego rodzaju pomoc może zaproponować.
Przypadek nr 3 – pracownik przejawia objawy depresji, a jego stan negatywnie oddziałuje na pracę i nastawienie całego zespołu, dodatkowo pracownik nie chce przyjąć oferowanej pomocy
Jeden z pracowników od dłuższego czasu przejawia objawy depresji. Sytuację zauważa manager – docierają do niego także głosy zaniepokojonych współpracowników. Obniżony nastrój pracownika wpływa na jakość pracy całego zespołu i martwi przełożonych. Kierownik próbuje rozmawiać z pracownikiem, ale nie przynosi to żadnego skutku. O sytuacji wie dział personalny, który przygotowuje wskazówki dla managera i kilka scenariuszy pomocy pracownikowi w wyraźnym kryzysie. Z racji tego, że pracownik nie chce współpracować, firma decyduje się podjąć dalsze kroki współpracy z rodziną pracownika oraz psychologiem.
Przypadek nr 4 – pracownik wraca do pracy w biurze po dłuższej nieobecności spowodowanej przeciążeniem stresem zawodowym
Pracownik, który doświadczał wybuchów złości i stanów lękowych w miejscu pracy wraca po dłuższej nieobecności do firmy. Kierownik zastanawia się, jak przygotować zespół i miejsce do pracy oraz na co zwrócić szczególną uwagę, by pracownik nie doświadczył wykluczenia. Dział HR przygotowuje scenariusze rozmów, które rekomenduje kierownikowi – manager odpowiedzialny za pracownika musi zapewnić mu komfort pracy i wraz z działem HR zadbać o to, by sytuacja kryzysowa się nie powtórzyła.
Psycholog, ekspert ds. zarządzania energią mentalną i strategii wellbeing. CEO Human Power.
Psycholog biznesu, trener, specjalista w obszarze zarządzania energią pracowników, odporności psychicznej oraz mental health. Prezes Zarządu Human Power. Tworzy oraz wspiera wdrożenia długoterminowych strategii wellbeing, mających na celu optymalizację stylu pracy i wzrost produktywności w dużych firmach. Pomysłodawczyni innowacyjnych programów rozwojowych Human Power z zakresu zarządzania własną energią, łączących wiedzę z obszaru neurobiologii, medycyny sportowej, psychologii i dietetyki.
Psycholożka, ekspertka ds. odporności psychicznej i mental health. Psycholożka o specjalności psychologia zdrowia i kliniczna (UŁ, SWPS), certyfikowana trenerka I i II stopnia, coach. W portfolio około 6000 godzin szkoleniowych i około 4000 godzin pracy one to one z klientem. Od 2011 prowadzi gabinet pomocy psychologicznej i rozwoju osobistego, specjalizując się we wsparciu kadry specjalistycznej i zarządzającej w obszarze wypalenia zawodowego, zaburzeń nastroju i rozwoju kariery. Trenerka biznesu, w przeszłości doradca zawodowy, trenerka Akademii Wellbeing. Ukończyła Szkołę Trenerów KRT w ramach I i II stopnia oraz Noble Manhattan Coaching, potwierdzając kompetencje coachingowo – mentoringowe. Doświadczenie menedżerskie zdobyte w zarządzaniu 50 – osobowym zespołem multigeneracyjnym i wielokulturowym. Wykładowca akademicki w Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego na kierunkach okołomedycznych i informatycznych. Autorka programów tarin the trainers i superwizorka szkoły mentorów.
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!