Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

HR Business Partner

 

Stacjonarny kurs z warsztatami dla managerów

Zarządzanie jakością organizacji

Lider z głęboką wiedzą o dynamicznych zjawiskach zachodzących w organizacji

Warsztaty poprowadzi prof. Andrzej Blikle

Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie z prof. Andrzejem Blikle posiadającym interdyscyplinarne doświadczenie, sukcesy biznesowe i prowadzącym innowacyjne projekty, które przełożyły się na realną wartość dla wyników organizacji.

Prof. Andrzej Blikle jest członkiem Rady Naukowej w Instytucie Podstaw Informatyki PAN, członkiem Academia Europea (Europejska Akademia Nauk), wykładał na uniwersytetach w Polsce, USA, Kanadzie, Danii i Szwecji. W latach 1990-2010 był prezesem zarządu firmy rodzinnej A.Blikle Sp. z o.o., którą rozwinął z jednej cukierni do 15 placówek — cukierni, kawiarni, restauracji i sklepów delikatesowych — w Warszawie oraz 8 placówek franczyzowych poza Warszawą.

W roku 2010 firma A.Blikle otrzymała „Wyróżnienie Specjalne: A.Blikle — Kwitnąca Marka Rodzinna” przyznane jej przez międzynarodową agencję marketingową Young and Rubicam Consulting w wyniku badania, które przeprowadziła firma BAV Consulting według metodologii BrandAsset™ Valuator.

Jest honorowym prezesem stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych oraz Centrum im. Adama Smith’a. W 2015 r. jego książka „Doktryna jakości” zajęła I miejsce w konkursie Dziennika Gazety Prawnej w kategorii „Najlepszy poradnik ekonomiczny”, a w r. 2016 przez SGH została uznana za „najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015”. Od roku 2008 prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Andrzej Blikle Doradca.

Do udziału w kursie zapraszamy przede wszystkim praktyków, którzy chcieliby podnieść efektywność działania swoich organizacji:

managerów wszystkich szczebli

właścicieli firm, prezesów i dyrektorów

wszystkich zainteresowanych nowymi formułami organizowania pracy

Podczas kursu dowiesz się:
  • czym jest zarządzanie kompleksową jakością i czym różni się od statystycznej kontroli jakości, 
  • na czym polega nieustanne doskonalenie (japońskie kaizen) i jak je realizować w swojej organizacji (inkubatory jakości),
  • jakie procesy losowe występują w biznesie, np. sprzedaż, jakość, czy wypadkowość,
  • jak podejmować trafne decyzje w kontekście zjawisk losowych, np. losowości procesu sprzedaży lub produkcji,
  • jak zarządzać w firmie przepływem zleceń, jakością i wiedzą przy pomocy modelu procesowego.
Program kursu
Moduł 1

Warsztat komunikacyjny „Z czym zaczynamy?”

  • Czego oczekujemy po spotkaniu (zawarcie kontraktu)?
  • Czym jest aktywne słuchanie i jak się nim posługiwać dla budowania dobrych relacji z ludźmi?
Moduł 2

Zarządzanie kompleksową jakością (TQM)

  • Czym jest jakość, a czym nie jest?
  • Mity i fakty na temat jakości.
  • Zarządzanie kompleksową jakością (ang. TQM), a statystyczna kontrola jakości.
  • Wybrane narzędzia TQM.
  • Droga Toyoty do jakości.
  • Nieporozumienia na temat „sześć sigma”.
  • Odchudzone zarządzanie (ang. lean management).
Moduł 3

Czerwone koraliki, symulacyjna gra z procesem losowym

Wybrani słuchacze wraz z wykładowcą biorą udział w losowym procesie produkcyjnym. W trakcie tej gry dowiadują się, jak funkcjonują procesy losowe i jak mogą wyglądać niewłaściwe zachowania menadżerów w obliczu takich procesów. Gra w czerwone koraliki była ulubioną grą Edwardsa Deminga stosowaną przez niego podczas prowadzonych szkoleń.

Moduł 4

Posłysz głos procesu losowego

  • Czym różnią się procesy losowe od nielosowych (deterministycznych)?
  • Jak słuchać głosu procesu losowego? Jak go rozumieć i interpretować?
  • Jak odróżnić zdarzenie losowe od nielosowego? Karty kontrole Shewharta.
  • Zarządzanie procesem losowym.
  • Przykłady analiz rzeczywistych procesów losowych spotykanych w biznesie.
Moduł 5

Procesowy model organizacji

  • Hierarchiczny model Tylora a procesowy model Deminga.
  • Mapa procesów i jej przepływy.
  • Zarządzanie jakością w modelu procesowym.
  • Zarządzanie wiedzą w modelu procesowym.
  • Właściciele procesów i ich pełnomocnicy.
  • Jak budować mapę procesów organizacji?
Moduł 6

Z czym kończymy?

  • Debata końcowa w kręgu komunikacyjnym.
  • Podsumowanie, pytania, wątpliwości, własne doświadczenia słuchaczy.

Literatura podstawowa do warsztatu:

 

Niżej wymienione rozdziały z III wydania mojej „Doktryny jakości”, której bezpłatną wersję cyfrową (również w j. angielskim) można pobrać z mojej witryny:

wersja polska: https://www.moznainaczej.com.pl/ksiazka-i-artykuly/doktryna-jakosci
wersja angielska: https://moznainaczej.com.pl/teal-doctrine-of-quality

  • Rozdział 12: Kompendium zarządzania procesowego
  • Część IV: Droga do jakości
  • Część V: Zrozumieć głos procesu losowego
  • Część VI: Narzędzia procesowe
Miejsce i termin
WARSZAWA Golden Floor Centrum, Al. Jerozolimskie 65/79

22 kwietnia 2024 r.
godz. 9:00-18:00
 

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 2999 zł netto i obejmuje:

  • Gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • Drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,
  • Przerwy kawowe oraz lunch.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy