Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizatorzy:

                     

 

Certyfikowane warsztaty online

KSeF 2.0 i nowa faktura ustrukturyzowana

Jak sprawnie wywiązać się z obowiązków – instrukcje i procedury

Warsztaty poprowadzi Luiza Pieprzyk

23 maja 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało pakiet nowych regulacji dotyczących Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który wprowadza szereg istotnych zmian w zasadach wystawiania faktur ustrukturyzowanych. To już ostatni moment na przygotowanie się do nowych obowiązków, dlatego weź udział w praktycznych warsztatach ekspertki Luizy Pieprzyk, która da jasne instrukcje i procedury, jak sprawnie wdrożyć  fakturowanie w KSeF w swojej organizacji.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

UWAGA!

Udział w warsztatach uprawnia do uzyskania 5 punktów w ramach obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.

Po ukończeniu warsztatów będziesz wiedzieć, jak:
  • prawidłowo wystawiać fakturę w KSeF 2.0 według nowych regulacji opublikowanych 23 maja 2025 r.: które pola w strukturze należy wypełniać obowiązkowo, a które fakultatywnie; jakie pola pomocnicze wprowadzono w celu integracji z firmowymi systemami; jak wygląda faktura ustrukturyzowana po stronie sprzedaży, a jak po stronie zakupu; jakie problemy wiążą się ze stosowaniem nowego numeru faktury z KSeF; kiedy faktura ustrukturyzowana jest uznana za wystawioną; co zrobić w sytuacji gdy trzeba dostarczyć kontrahentowi wraz z fakturą specyfikację dostaw, protokół odbioru czy umowę; jakie problemy wiążą się z kodami GTU i kodami transakcyjnymi;
  • dobrać odpowiedni dla firmy rodzaj uprawnień w zależności od jej struktury organizacyjnej, modelu współpracy z biurem rachunkowym i zakresu obowiązku poszczególnych osób: na czym polega zarządzanie uprawnieniami, wystawianie i dostęp do faktur oraz samofakturowanie; jakie są różnice pomiędzy modelem bezpośrednim i delegowanym; jak opracować procedurę awaryjną przekazywania uprawnień kierowniczych w sytuacji zdarzeń losowych; do czego służy certyfikat wystawcy faktur i jak go pobrać;
  • wdrożyć procedurę wystawiania faktur ustrukturyzowanych w przypadku niedostępności systemu KSeF 2.0: jak stosować kod „offline” i kod „certyfikat” w celu oznaczenia faktur wystawianych poza KSeF; jak wystawiać faktury w trybie Offline24; co zmienia w wystawianiu faktur poza KSeF pakiet regulacji opublikowany 23 maja 2025 r.;
  • działa nowe narzędzie e-kontroli i w jaki sposób system KSeF 2.0 umożliwia wgląd w transakcje w czasie rzeczywistym oraz analizuje sieć powiązań pomiędzy kontrahentami i wykrywa wszelkie nieprawidłowości.
Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • Sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów,
  • Warsztatowa formuła – wraz z prowadzącym przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się obecnie księgowi – prelegent wskaże na konkretnych przykładach praktyczne rozwiązania, jak fakturować w KSeF 2.0,
  • Podnoszenie kwalifikacji – dzięki udziałowi w warsztatach w formule live zyskasz 5 punktów w ramach punktowego systemu oceny podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego,
  • Podatkowy networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów – dowiesz się, jak inni księgowi radzą sobie z niejasnymi przepisami i dowolnością interpretacji kontrolerów.
Program warsztatów
Blok 1

Nowe narzędzie e-kontroli – jak działa KSeF 2.0?

  • Krajowy System e-Faktur – do czego służy nowy system teleinformatyczny? Jakie transakcje są objęte systemem KSEF, a jakie wyłączone?
  • Nowy harmonogram wdrożenia KSeF 2.0 – kogo dotyczy obowiązek fakturowania w KSeF i od kiedy po zmianach? Kto może skorzystać z okresu przejściowego? W jakim terminie ministerstwo finansów będzie udostępniać narzędzia do wdrożenia KSeF?
  • Faktura elektroniczna kontra faktura ustrukturyzowana  – podstawowe różnice. Jakie rodzaje faktur są dostępne w systemie KSeF 2.0? Co z fakturami konsumenckimi (B2C) i fakturami VAT RR po zmianach regulacji?
  • Nowa era nadzoru – w jaki sposób  system KSeF 2.0 umożliwia wgląd w transakcje w czasie rzeczywistym oraz analizuje sieć powiązań pomiędzy kontrahentami i wykrywa wszelkie nieprawidłowości?
Blok 2

KSeF 2.0 – jak dobrać odpowiedni dla firmy rodzaj uprawnień?

  • Trzy główne rodzaje uprawnień w KSeF 2.0  na czym polega zarządzanie uprawnieniami, wystawianie i dostęp do faktur oraz samofakturowanie?
  • Model nadawania uprawnień – jakie są różnice pomiędzy modelem bezpośrednim i delegowanym?
  • Jak dobrać odpowiedni dla firmy rodzaj uprawnień w KSeF w zależności od jej struktury organizacyjnej, modelu współpracy z biurem rachunkowym i zakresu obowiązku poszczególnych osób – na co uważać?
  • Dwa sposoby nadawania uprawnień – jak to zrobić elektronicznie przez system KSeF lub papierowo (formularz ZAW-FA). Wzór zawiadomienia o nadaniu lub odebraniu uprawnień ZAW-FA – analiza dokumentu.
  • Uprawnienia zapasowe w kontekście zdarzeń losowych – jak opracować procedurę awaryjną przekazywania uprawnień kierowniczych w sytuacji nagłej choroby, wypadku lub śmierci osoby uprawnionej do zarządzania uprawnieniami?
  • Certyfikat wystawcy faktur – do czego służy i jak go pobrać? Co zmieniają w tym zakresie regulacje opublikowane 23 maja 2025 r.?
Blok 3

Nowa faktura ustrukturyzowana – jakie zmiany wprowadza w schemie Fa (3) pakiet regulacji opublikowany 23 maja 2025 r.?

  • Nowa schema Fa (3)co zmienia pakiet regulacji w zakresie danych obowiązkowych i fakultatywnych? Jakie pola pomocnicze wprowadzono w celu integracji z firmowymi systemami?
  • Format faktury xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF – jak wygląda faktura ustrukturyzowana po stronie sprzedaży, a jak po stronie zakupu?
  • Rodzaje faktur ustrukturyzowanych – jakie faktury można wystawić z wykorzystaniem systemu KSeF 2.0?
  • Nowy numer faktury z KSeF 2.0 – jakie problemy wiążą się z jego stosowaniem? Do czego prowadzi brak obowiązku umieszczania numeru na wizualizacji faktury np. w przypadku konieczności wystawienia korekty?
  • Data wystawienia faktury w KSeF 2.0 – kiedy według przepisów faktura ustrukturyzowana jest uznana za wystawioną – rozwiązania najczęstszych wątpliwości podatników.
  • Data otrzymania faktury w KSEF 2.0 – kontrowersje wokół terminów podatku naliczonego.
  • Załącznik do faktury w KSeF 2.0 – rekomendacje eksperta, co zrobić w sytuacji gdy trzeba dostarczyć kontrahentowi wraz z fakturą specyfikację dostaw, protokół odbioru, umowę czy potwierdzenie płatności.
  • Kody GTU, kody transakcyjne – czy są obowiązkowe w strukturze faktury ustrukturyzowanej i jakie problemy się z tym wiążą?
Blok 4

Procedura wystawiania faktur ustrukturyzowanych w przypadku niedostępności systemu KSeF 2.0

  • Awaria i przerwa techniczna systemu KSeF 2.0 – skąd czerpać informacje, czy podatnik pracuje w trybie online czy offline?
  • Terminy i zasady postępowania w przejściu z trybu offline na online – dotkliwe konsekwencje naruszenia terminów wynikających z ustawy.
  • Dwa kody QR – jak stosować kod „offline” i kod „certyfikat” w celu oznaczenia faktur wystawianych poza KSeF? Jakie informacje powinien zawierać kod QR i w jaki sposób zweryfikować jego poprawność?
  • Tryb Offline24 – co zmienia w trybie wystawiania faktur poza KSeF pakiet regulacji opublikowany 23 maja 2025 r.? Jaka będzie obowiązywać data wystawienia faktury w tym trybie według nowych przepisów?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • specjalistów działów księgowych,
  • głównych księgowych,
  • pracowników biur rachunkowych,
  • doradców podatkowych.
Warsztaty poprowadzi:
Luiza Pieprzyk
Luiza Pieprzyk

Ekspert w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE,  specjalista od e-kontroli, audytor podatkowy, wykładowca,  członek Rady Konsultacyjnej przy Pierwszym Rzeczniku MŚP,  członek Zespołu Roboczego ds. Podatków przy Rzeczniku MŚP,  były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów.  Partner, ekspert ds. prawno-podatkowych w kancelarii BTLA,  partner TAX & DUTY.  Ambasadorka projektu: PATRIOTYZM KONSUMENCKI „Swój do swego po swoje".

Certyfikat SUS 2.0

Z ogromną satysfakcją informujemy, że Forum Media Polska otrzymała prestiżowy Certyfikat SUS 2.0 przyznawany przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych.

Certyfikat SUS 2.0 został przyznany po pozytywnym przejściu audytu certyfikacyjnego przeprowadzonego przez DEKRA Certification – profesjonalną i niezależną organizację certyfikującą o międzynarodowej renomie, specjalizującą się w audytach systemów zarządzania.

Certyfikat jest potwierdzeniem, że nasz system zarządzania jest zgodny ze Standardem Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 i tym samym potwierdza to najwyższą jakość świadczonych przez nas usług.

Koszt uczestnictwa
OSTATNIE MIEJSCA!
Przy zgłoszeniu do 25 sierpnia 2025 r. - taniej o 100 zł netto!
Udział STANDARD

Online

27.08.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

27.08.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy