Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Patronat medialny:

Sposób na VAT  Sposób na Dochodowy

 

Certyfikowane narzędziowe warsztaty

 

Zmiany podatkowe a najczęstsze błędy księgowe w II połowie 2020 r.

Ewidencjonowanie w nowym JPK, dokumentowanie WDT i rozliczanie podatków wg nowych uregulowań
szkolenie online LIVE

W II połowie 2020 r. weszło w życie dużo zmian w przepisach prawa podatkowego, które sprawiają  firmom wiele trudności i są przyczyną licznych błędów księgowych. Aby uniknąć poważnych konsekwencji, weź udział w narzędziowych warsztatach online, podczas których ekspert z wieloletnim doświadczeniem – Michał Staniek - rozstrzygnie najczęstsze problemy z rozliczaniem podatków na gruncie antykryzysowych przepisów, ewidencjonowaniem w nowym JPK i dokumentowaniem WDT oraz białą listą podatników.

Przekrojowe szkolenie online jest realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań prelegentowi.

Dzięki szkoleniu rozwiejesz swoje wszystkie wątpliwości związane z:
  • rozliczaniem podatku VAT, PIT i CIT według antykryzysowych przepisów: czy można odliczyć VAT id zakupów sfinansowanych antykryzysową dotacją, czy środki z tarczy finansowej podlegają opodatkowaniu, jak skorzystać z ulgi za złe długi po zmianach wprowadzonych tarczą 4.0, dokumentować okresowe zwolnienie z zapłaty lub obniżki czynszu;
  • prowadzeniem ewidencji zakupów i sprzedaży w nowym JPK: jak wykazywać w nowym JPK raporty fiskalne, paragony stanowiące fakturę uproszczoną, uwzględniać transakcje w split paymencie, składać korekty;
  • dokumentowaniem WDT w drugiej połowie roku według nowych regulacji: kiedy można bezpiecznie stosować stawkę VAT 0%, jak wypełniać formularze informacji podsumowującej i dowody potwierdzające wysyłkę lub transport oraz składać korekty;
  • białą listą podatników: jak dokonać płatności na rachunek niezgłoszony do rejestru, realizować płatności na rachunki techniczne, indywidualne, cesyjne i rachunki zagranicznych kontrahentów;
  • zdalną kontrolą fiskusa: w jaki sposób przygotować dokumentację w tej formie kontroli, czy istnieje możliwość zaskarżenia błędów wychwyconych w nowym JPK, jakie działania będą sprawdzane w pierwszej kolejności w rozliczeniach według antykryzysowych podatków.
Program warsztatów
Moduł 1

Sprawdzone rozwiązania najczęstszych problemów z rozliczaniem podatku dochodowego i VAT według antykryzysowych przepisów

  • Czy można odliczyć VAT od zakupów sfinansowanych antykryzysową dotacją?
  • Czy przyznane środki z FGŚP i PFR stanowią przychody podatkowe i podlegają opodatkowaniu? Zasady zwrotu i umarzania przyznanej pożyczki – kto będzie to weryfikował i na jakim formularzu to zrobić?
  • Jak udokumentować i rozliczać VAT z tytułu okresowego zwolnienia z zapłaty lub obniżki czynszu?
  • Jak rozliczać ulgę z tytułu darowizny przekazanej na zwalczanie koronawirusa?
  • Jak skorzystać z ulgi na złe długi w CIT i PIT po zmianach wprowadzonych Tarczą 4.0? Jak liczyć termin, po którym można zmniejszyć dochód stanowiący podstawę obliczenia zaliczki?
  • Czy stratę związaną z niewykonaniem umowy reklamowo-promocyjnej z powodu pandemii (wpłaconą zaliczkę) można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
  • Jak rozliczyć w CIT zaprzestanie działań inwestycyjnych? Czy można je czasowo zawiesić, a potem dokonać korekty kosztów?
  • Czy kara umowna i odszkodowanie z powodu COVID-19 mogą być kosztem podatkowym? Jak to udowodnić w razie kontroli?
Moduł 2

Nowy JPK – jak prowadzić ewidencję, oznaczać transakcje w podzielonej płatności, wykazywać faktury do paragonów i korygować JPK_V7

  • Nowe elementy struktury JPK  – na co zwrócić szczególną uwagę w rozmowach z informatykami? Jak prawidłowo ustalić GTU (grupę towarowo-usługową)?
  • Czy trzeba wykazywać w JPK transakcje z podmiotami powiązanymi? Jak ustalić, czy jesteśmy podmiotami powiązanymi? Analiza PIT/CIT/VAT.
  • Prowadzenie ewidencji sprzedaży – nowe zasady wykazywania raportów fiskalnych.
  • Paragon stanowiący fakturę uproszczoną – czy należy wykazywać w JPK jako fakturę do paragonów?
  • Ewidencja zakupów – jak przygotować dokumenty wewnętrzne i oznaczać transakcje importu towarów?
  • Nowy JPK i split payment – jak w JPK_V7 uwzględniać transakcje w podzielonej płatności?
  • Korekta  w nowym JPK – czy złożenie korekty struktury JPK_V7M oznacza automatycznie jednoczesną korektę deklaracji oraz ewidencji? Czy możliwa jest korekta jedynie części deklaracyjnej lub jedynie części ewidencyjnej?
Moduł 3

Jak dokumentować WDT w drugiej połowie 2020 r. według nowych regulacji

  • Jakie warunki trzeba spełnić, by bezpiecznie stosować  stawkę VAT 0%? Nowe obowiązki dla podatników. Prawo do 0% VAT a niespełnienie warunków domniemania.
  • Jakie nowe dane muszą zawierać dowody potwierdzające wysyłkę lub transport?
  • Jak wypełniać nowe formularze informacji podsumowującej i składać korekty?
Moduł 4

Biała lista podatników – rekomendacje eksperta w sprawie najczęstszych wątpliwości podatników

  • Jak bezpiecznie dokonać płatności na rachunek niezgłoszony do rejestru? Procedura składania zawiadomień o płatności na rachunek spoza białej listy.
  • Płatności na rachunki zagranicznych kontrahentów – na co zwrócić uwagę?
  • Jak zrealizować płatności na rachunki techniczne, indywidualne i cesyjne?
Moduł 5

Kontrola przedsiębiorcy – jak się do niej przygotować po zmianach przepisów

  • Zdalna kontrola podatkowa w drugiej połowie 2020 r. – kiedy fiskus może zdecydować o takiej formie kontroli? Czy przedsiębiorca może się na nią nie zgodzić? W jaki sposób przygotować dokumentację?
  • Jakie błędy w nowym JPK zagrożone są karą 500 zł? Jakie kroki musi wykonać organ podatkowy, żeby nałożyć na przedsiębiorcę karę? Czy istnieje możliwość jej zaskarżenia?
  • Jakie działania będzie kontrolować fiskus w pierwszej kolejności w rozliczeniach podatków według antykryzysowych przepisów – na co uważać?
  • Czy interpretacja ogólna ministra finansów daje ochronę przedsiębiorcy i czy jest wiążąca dla organów podatkowych?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:

specjalistów działów księgowych i podatkowych,

głównych księgowych,

pracowników biur rachunkowych,

doradców podatkowych.

Prelegent
Michał Staniek

Doradca Podatkowy / Radca Prawny.
Uprawnienia doradcy podatkowego zdobył w 2014 r. (nr wpisu 12642), w 2018 r. z wyróżnieniem ukończył aplikację radcowską i został wpisany na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu (nr wpisu WR-3598). Doświadczenie zawodowe zdobywał w największych firmach doradczych działających na Dolnym Śląsku. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się bieżącym doradztwem, łącząc wiedzę z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego. Jego doświadczenie w tym zakresie obejmuje m.in. wsparcie klientów w rozliczaniu transakcji z podmiotami działającymi w międzynarodowych grupach kapitałowych, w tym budowanie modeli transakcji zgodnych z przepisami o cenach transferowych oraz sporządzanie dokumentacji podatkowych wraz z analizami porównywalności.

Jego doświadczenie zawodowe obejmuje także udział w projektach z zakresu PIT, CIT oraz VAT. Na bieżąco doradza w kwestiach związanych z podatkiem u źródła oraz aktywnie wspiera przedsiębiorców w postępowaniach sądowych oraz w postępowaniach przed organami podatkowymi. Oprócz działalności doradczej prowadzi także szkolenia z obszaru prawa podatkowego. Autor komentarzy podatkowych w dzienniku „Rzeczpospolita”.

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 799 zł netto.

    W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

    Gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,

    Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu online,

promocja na CK

PRZEDSPRZEDAŻ!

Niższa cena przy zgłoszeniu do 12 lipca 2020 r.!
Tylko 499 zł netto (zamiast 799 zł netto)!

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy