Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                    

 

Szkolenie online na żywo

Uczeń w spektrum autyzmu w szkole

Aktualne procedury, dokumentacja, dobre praktyki, case study zgodne z ICD-11

Szkolenie poprowadzi Małgorzata Łoskot

Praca z uczniem ze spektrum autyzmu (ASD) wymaga od szkoły nie tylko empatii i elastyczności, ale przede wszystkim znajomości obowiązujących rozporządzeń MEN, procedur i zasad dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
To praktyczne szkolenie pokaże Ci, jak krok po kroku realizować wszystkie obowiązki szkoły: od analizy orzeczenia, przez tworzenie dokumentacji (IPET, WOPFU), po ewaluację skuteczności działań.

Dla kogo jest to szkolenie?

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli jesteś pedagogiem, psychologiem szkolnym, nauczycielem współorganizującym kształcenie specjalne lub nauczycielem prowadzącym zajęcia rewalidacyjne, który:

  • Pracuje w szkole ogólnodostępnej lub w szkole z oddziałami integracyjnymi
  • Jest członkiem zespołu opracowującego IPET
  • Współpracuje z rodzicami i zespołem nauczycieli.
Dlaczego warto wziąć udział?

To szkolenie pokaże Ci, jak w praktyce realizować obowiązki szkoły wobec ucznia w spektrum autyzmu, zgodnie z aktualnym stanem prawnym i w oparciu o dobre praktyki edukacyjne.

Dzięki udziałowi:
  • Poznasz kompletną ścieżkę wsparcia ucznia w spektrum – od orzeczenia i diagnozy po ewaluację podjętych działań
  • Nauczysz się tworzyć i wypełniać dokumentację w sposób spójny z przepisami prawa
  • Dowiesz się, jakie zajęcia i formy wsparcia możesz zaplanować oraz jak opisać je w dokumentach szkolnych
  • Otrzymasz aktualne podstawy prawne, zapisy z rozporządzeń i gotowe wskazówki do wykorzystania w pracy
  • Zobaczysz, jak teoria przekłada się na praktykę – w oparciu o realny case study ucznia z ASD, zabaw i ćwiczeń do realizacji w szkole
  • Dowiesz się, jakie warunki i dostosowania są obowiązkowe podczas egzaminów zewnętrznych, zgodnie z najnowszymi wytycznymi CKE
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1
CZĘŚĆ PROCEDURALNO-DOKUMENTACYJNA

Aktualne obowiązki szkoły wobec ucznia w spektrum autyzmu – przepisy, procedury, dokumentacja

  • Regulacje prawne, które stanowią punkt wyjścia w pracy z uczniem ze SPE
  • Struktura i rola zespołu opracowującego IPET
  • Zasady dokumentowania działań w ramach kształcenia specjalnego i udzielanej pomocy pscyhologiczno-pedagogicznej dla ucznia w spektrum autyzmu
  • Odpowiedzialność dyrektora, wychowawcy, specjalistów i nauczycieli przed organem nadzoru
  • IPET i WOPFU – przykłady konstruowania dokumentów w oparciu o przepisy prawa
Moduł 2

Dostosowania wymagań edukacyjnych wobec ucznia ze spektrum autyzmu

  • Procedury szkolne w praktyce – kto opracowuje dostosowania, w jakiej formie i czego powinny dotyczyć?
  • Rola i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne
  • Przykłady dostosowań w oparciu o dobre praktyki
  • Warunki przyznawane uczniom ze spektrum autyzmu podczas egzaminów zewnętrznych – wytyczne CKE
  • Warunki przyznawane uczniom ze spektrum autyzmu podczas egzaminów zewnętrznych – szczegółowe omówienie najnowszych wytycznych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE)
Moduł 3
PRACA Z UCZNIEM

Dobre praktyki w pracy z uczniem z ASD – komunikacja, relacje, zachowania trudne

  • Budowanie środowiska bezpiecznego i przewidywalnego – zgodnie z założeniami IPET i rekomendacjami WOPFU
  • Procedury reagowania na zachowania trudne – odniesienie do regulaminu szkoły i strategii PBS (Positive Behavior Support)
  • Praktyczne narzędzia pracy z uczniem z ASD: harmonogramy wizualne, plany aktywności, karty zachowań, systemy motywacyjne
  • Case study: „Uczeń z ASD w klasie IV – od orzeczenia do ewaluacji IPET
Moduł 4

Ewaluacja i monitorowanie postępów ucznia

  • Obowiązek dokonywania WOPFU co najmniej dwa razy w roku – przykłady działań
  • Tworzenie arkuszy obserwacji, kart monitoringu postępów, raportów zespołu – dobre praktyki
  • Wnioski i rekomendacje WOPFU – dobre praktyki
Moduł 5

Praca z dzieckiem w spektrum autyzmu na zajęciach szkolnych

  • Gry i zabawy integracyjne-nasze rekomendacje
  • Sposoby wprowadzania kodeksów pracy
  • Elementy terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z uczniem w spektrum
  • Sposoby budowania komunikatów i kart pracy – case study
Moduł 6

Współpraca z rodzicami ucznia z ASD – przepisy i dobre praktyki

  • Udział rodziców w procesie tworzenia i modyfikacji IPET (zgodnie z rozporządzeniem o kształceniu specjalnym)
  • Jak formalnie organizować i protokołować spotkania zespołu – dokumentacja, podpisy, obecność
  • Współpraca z instytucjami wspierającymi: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, asystent ucznia, terapeuta SI
Co zyskasz, biorąc udział w szkoleniu?
  • Pewność, że Twoje działania są zgodne z aktualnymi przepisami MEN
  • Umiejętność tworzenia, prowadzenia i archiwizacji dokumentacji ucznia ze spektrum autyzmu.
  • Wskazówki dotyczące konstruowania IPET, WOPFU, protokołów spotkań zespołu.
  • Narzędzia do planowania i ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Możliwość zadania pytania ekspertom podczas szkolenia.
Dlaczego warto zarejestrować się już teraz?
  • 100% zgodności z przepisami: szkolenie aktualne na rok szkolny 2025/2026.
  • Gotowe wskazówki: do natychmiastowego wykorzystania.
  • Wiedza praktyczna + formalna: teoria prawa oświatowego przełożona na codzienność szkolną.
  • Certyfikat ukończenia: potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenie poprowadzi
Małgorzata Łoskot
Małgorzata Łoskot

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”, pedagog specjalny, socjoterapeuta. Autorka popularnych programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych.

Justyna Kapuścińska – Kozakiewicz - Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta SI. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi.

Wybierz swoją opcję udziału:

Opcja STANDARD:

  • udział w szkoleniu online na żywo,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

Opcja PREMIUM:

  • udział w szkoleniu online na żywo,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo,
  • dostęp do nagrania przez 14 dni po zakończeniu szkolenia.

Opcja SUPERPREMIUM:

  • udział w szkoleniu online na żywo,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo,
  • dostęp do nagrania przez 14 dni,
  • e-book: „Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu nad rozwojem komunikacji w domu i szkole? A. Kloskowska
Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 23 listopada 2025 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

26.01.2026

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

26.01.2026

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Udział SUPERPREMIUM

Online

26.01.2026

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • pakiet e-booków.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy