Organizatorzy:
„Choć jednak świat środków przekazu może się czasem wydawać nie do pogodzenia z chrześcijańskim orędziem, stwarza też wyjątkowe możliwości głoszenia zbawczej prawdy Chrystusa całej ludzkiej rodzinie.”
Jan Paweł II, orędzie na 33. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu, 2001 r.
Nowe media jako sposób na dotarcie do wiernych i powstrzymanie ich odpływu
Z badań CBOS wynika, że następuje powolny spadek poziomu wiary religijnej i szybszy spadek poziomu praktykowania: od marca 1992 r. do czerwca 2022 r. odsetek osób dorosłych określających się jako wierzący spadł z 94% do 84%, zaś praktykujących regularnie (raz w tygodniu lub częściej) z blisko 70% do niemal 42%, a jednocześnie wzrósł odsetek niepraktykujących – z niespełna 9% do 19%.
Dlaczego warto otworzyć się na posługę w mediach społecznościowych?
Średni dzienny czas korzystania z platform społecznościowych wynosi około 2 godziny dziennie. Młodzi użytkownicy, w wieku między 7 a 14 lat na platformach społecznościowych spędzają nawet ponad trzy godziny dziennie.
Jan Paweł II już w 2001 r. dostrzegał ogromny potencjał, jaki drzemie w mediach. Ponad 20 lat później obecność w mediach, w tym mediach społecznościowych, jedną z ważniejszych dróg dotarcia do młodzieży, ale także metodą podtrzymywania kontaktu z wiernymi.
Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium
ToolBox Duszpasterstwo online od A do Z
Nie wiesz jak tworzyć treści w Internecie?
Chcesz wyposażyć się w zestaw gotowych zasad dotyczących cytowania i publikacji zdjęć?
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu i obsłudze strony internetowej parafii?
Dzięki skorzystaniu z praktycznej wiedzy zgromadzonej w ToolBoxie „Duszpasterstwo online od A do Z”
W skład toolboxa „Duszpaszterstwo online od A do Z” wchodzi:
Twórca filmowy na kanale youtube Serce z Nieba w YouTube, Social Media Manager. Prowadzi szkolenia medialne dla osób, firm i instytucji. Jako kapłan pragnie poprzez współpracę z mediami dzielić się Ewangelią. Interesuje się swoim Stwórcą, technologią i językami obcymi. „Misją Kościoła jest głoszenie Ewangelii w Internecie” (Inter mirifica).
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!