Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizatorzy:

        

 

 

Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą

Szkolenie doskonalące dla psychologów i psychoterapeutów, umożliwiające pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze treningu uważności i technik relaksacyjnych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Głównym celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do korzystania z metod i technik, które zwiększą skuteczność oddziaływań diagnostycznych i terapeutycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Na przykładzie konkretnych przypadków wskażemy najskuteczniejsze narzędzia do pracy w zakresie włączania elementów treningu uważności w ramach terapii i zajęć szkolnych.

Weź udział w warsztacie jeśli:
  • chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie redukować u dzieci poziom negatywnych emocji oraz zachowania agresywne wynikające z  problemów, z którymi się do Ciebie zgłaszają,
  • pragniesz wprowadzić do swojej praktyki terapeutycznej nowe i sprawdzone strategie, metody oraz techniki uważności, aby zmaksymalizować efekty prowadzonej terapii i zadbać o komfort psychiczny pacjenta,
  • zależy Ci aby dowiedzieć się, jak pracować z młodymi klientami zmagającymi się z trudnościami z uwagą, nadmiernym stresem i lękiem.
W TRAKCIE WARSZTATÓW:
  • przeanalizujemy konkretne sytuacje problemowe związane z pracą z dziećmi i podpowiemy, jak wykorzystać praktykę uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych,
  • wskażemy najskuteczniejsze narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie włączania elementów uważności w ramach zajęć szkolnych i terapii indywidualnych, takie jak trening mindfulness, autorski program uważności czy ćwiczenia interpersonalne.
  • zaproponujemy techniki rozwijania uważności, które dzieci będą mogły wykorzystać do radzenia sobie z trudnymi emocjami w nowych realiach funkcjonowania – zabawy, treningi oraz medytacje.
  • wyposażymy Cię w konkretne ćwiczenia i narzędzia z zakresu mindfulness, dzięki którym zmniejszysz odczuwane przez dzieci i młodzież napięcie oraz będziesz pracował nad zredukowaniem ich lęku i stresu.
Program warsztatów
Moduł 1

WPROWADZENIE DO TRENINGÓW UWAŻNOŚCI W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

  • Wprowadzenie do praktyki uważności – jakie są główne założenia treningu?
  • Ćwiczenie praktyczne dla uczestników - jak własne doświadczenie może być podstawą do refleksji na temat ćwiczeń dla dzieci?
  • W jaki sposób postrzegać różne aspekty uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą? Omówienie specyficznych cech dziecięcej uważności: jakie są kluczowe różnice w uważności u dzieci i dorosłych?
  • Co mindfulness daje dzieciom i młodzieży i czy trening uważności może być atrakcyjną propozycją dla dziecka, które dostaje w ciągu każdej chwili swojego życia mnóstwo atrakcyjnych bodźców? Praktyczne sposoby angażowania dzieci z deficytami uwagi w proces terapeutyczny.
  • Efekty treningu mindfulness u dzieci - jakie konkretne zmiany mogą nastąpić u dzieci po regularnym treningu uważności? Lepsza koncentracja, redukcja stresu, poprawa relacji społecznych.
  • Z jakimi możliwościami i ograniczeniami treningu uważności dla dzieci może stykać się nauczyciel/terapeuta? Praktyczne wskazówki oraz przełożenie wiedzy teoretycznej na realia pracy w gabinecie.
Moduł 2

PRAKTYCZNE ASPEKTY TRENINGÓW UWAŻNOŚCI W KONTEKŚCIE PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

  • Jak pomóc dzieciom zrozumieć i opisać swoje emocje oraz reakcje ciała? Zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji – praktyczne ćwiczenia dla uczestników.
  • Jak rozmawiać o uważności? Sposoby pobudzania refleksji na temat samego siebie w pracy z młodymi klientami.
  • W jaki sposób prowadzić lekcje uważności i jak wprowadzać treningi mindfulness w ramach zajęć szkolnych? Praktyczne sposoby motywowania dzieci do udziału w zajęciach grupowych.
  • W jaki sposób skupienie uwagi i samoobserwacja wpływa na wyciszenie i łagodzi reakcję stresową? Przykładowe techniki umiejętnego wprowadzania elementów uważności do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Moduł 3

CASE STUDY – KSZTAŁTOWANIE UWAŻNOŚCI W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków i prowadzonych treningów uważności opowiemy, jak zaplanować treningi, jakie ćwiczenia wykorzystywać w ramach zajęć oraz jakie efekty można dzięki temu osiągnąć, w przypadku występowania u dziecka/adolescenta:

  • stanów lękowych
  • wybuchów złości nieadekwatnych do sytuacji oraz agresji
  • problemów ze skupieniem uwagi i koncentracją
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • niskiego poczucia własnej wartości i niepewności
Moduł 4

UWAŻNOŚĆ DZIECI A UWAŻNOŚĆ DOROSŁYCH W RELACJACH Z DZIEĆMI

  • Dlaczego same ćwiczenia uważności nie wystarczą aby kształcić uważność dzieci? W jaki sposób praktyka uważności osoby dorosłej wpływa na uważność dziecka? Kluczowe elementy podejścia opartego na uważności w pracy terapeuty.
  • Ćwiczenia interpersonalne w podejściu mindfulness – jak je stwarzać i umiejętnie wykorzystywać. Wskazówki do organizacji treningów w realiach gabinetowych oraz szkolnych.
  • W jaki sposób dbać o własny dobrostan w procesie terapeutycznym? Praktyczne wskazówki oraz ćwiczenia wspierające troskę o zasoby terapeuty, nauczyciela oraz opiekuna.
  • TRENING UWAŻNOŚCI: Przykładowe ćwiczenia wspierające dorosłego pracującego z dziećmi i młodzieżą.
Szkolenie poprowadzi:
Anna Molenda
Anna Molenda

Certyfikowana nauczycielka mindfulness według programu redukcji stresu opartej na uważności (Mindfulness-Based Stress Reduction, MBSR) oraz metody treningu uważności dla dzieci i młodzieży Eline Snel "Uwaga, to działa!", wykładowczyni w Polskim Instytucie Mindfulness.

Od niemal 20 lat trenerka rozwoju, sama również na niekończącej się ścieżce doskonalenia. Nauczycielka uważności dzieci i dorosłych. W swojej pracy spotkała i wsparła już ponad setkę młodych adeptów uważności. Współpracuje ze szkołami w województwie małopolskim i świętokrzyskim. Prowadzi także konsultacje indywidualne. Swoimi obserwacjami dzieli się na łamach magazynu psychologicznego dla dzieci "Małe Charaktery" oraz w autorskim podcaście "Babie Lato". W pracy (nie tylko) z dziećmi kieruje się uważnością i niezłomną wiarą w możliwości i mocne strony każdego człowieka. Do pracy z uważnością zaprasza nie tylko dzieci, ale także ich opiekunów, dlatego w Polskim Instytucie Mindfulness pełni funkcje kierowniczki projektu "Uważna Szkoła".

Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy