Uwaga! Sprzedaż szkolenia została zakończona!

Organizator:

DORADCA POMOCY SPOŁECZNEJ      

 

Szkolenie online LIVE

Pierwsza pomoc psychologiczna - niezbędnik pracowników ośrodka pomocy społecznej

Warsztat doskonalący działania pracowników socjalnych i asystentów rodziny w zakresie udzielania wsparcia psychologicznego

Warsztat poprowadzi Maria Dekert

Weź udział w warsztacie, jeśli:
  • zauważasz, że obsługujesz coraz więcej klientów z objawami kryzysu psychicznego i chcesz efektywniej z nimi współpracować poprzez właściwie dobrane narzędzia diagnostyczne,
  • chcesz otrzymać kompleksową pomoc i przećwiczyć w formie symulacji możliwe scenariusze interwencji kryzysowej, otrzymać gotowe do zastosowania wskazówki praktyczne, arkusze diagnostyczne, dopasowane do indywidualnych przypadków z Twojej codziennej pracy,
  • zależy Ci na wzmocnieniu swoich kompetencji i sprawnym posługiwaniu się nowoczesnymi metodami udzielania pierwszej pomocy psychologicznej swoim klientom.
Głównym celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do korzystania z metod i technik, które zwiększą skuteczność diagnozy i jej następstw w pracy z osobami w kryzysie psychicznym. Na przykładzie case study pokażemy sytuacje z życia, z którymi mierzą się pracownicy ośrodków pomocy społecznej względem osób z zaburzeniami psychicznymi oraz wskażemy skuteczne sposoby pomocy.
Po udziale w warsztacie:
  • będziesz wiedział, jak diagnozować Klientów dotkniętych zaburzeniami w systemie więzi, jak z nimi pracować, jak pomóc im wyjść z kryzysu psychicznego,
  • opracujesz własne modele pracy, które wykorzystasz podczas spotkań z osobami o rysach narcystycznych, dyssocjalnych czy borderline,
  • nauczysz się wzorcowo korzystać z narzędzia jakim jest dialog motywujący i za jego pomocą stworzysz kompleksowy planu pracy z klientem, który będzie skuteczną motywacją do wyjścia z kryzysu,
  • zdobędziesz umiejętność radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, przeanalizujesz jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych i osobiście trudnych psychicznie dla Ciebie.
PROGRAM WARSZTATÓW
Moduł 1

Diagnoza – przeprowadzanie wstępnej diagnozy klienta z najczęściej występującymi zaburzeniami psychicznymi

  • Traumatyczne przeżycia klienta jako jedna z przyczyn kryzysu psychicznego – w jaki sposób doświadczenie przemocy domowej, porzucenia, zaburzenia w systemie więzi, śmierci bliskiej osoby, wypadku komunikacyjnego itp. wpływają na powstawanie depresji, wybuchów gniewu, stanów odrealnienia? Jak rozpoznać i zdiagnozować kluczową przyczynę trudnych przypadków wśród klientów?
  • Izolacja społeczna związana z wykluczeniem społecznym jako źródło osłabienia funkcji poznawczych, lęku społecznego, chronicznych negatywnych stanów emocjonalnych, w tym lękowych, psychotycznych  – praktyczne wskazówki psychologiczne niezbędne do pracy z klientem.
  • Uzależnienia: problem alkoholowy, uzależnienia od środków psychoaktywnych: narkotyków, leków itp., uzależnienia behawioralne: od hazardu, internetu itd. jako skutki dysfunkcji i patologii rodzin podopiecznych pomocy społecznej - diagnoza, dialog motywujący, plan pomocy rodzinie.
  • Zaburzenia osobowości jako przyczyna trudności w funkcjonowaniu społecznym klientaosoby o rysach narcystycznych, dyssocjalnych czy borderline - narzędzia niezbędne do wstępnej oceny osoby, którą cechuje nieprzystosowanie do współżycia społecznego, kierunki pomocy rodzinie dotkniętej tymi problemami.
Moduł 2

Kompleksowy plan pracy z klientem w kryzysie psychicznym – symulacje rozmów i schematy postępowania

  • Jak zapewnić klientowi bezpieczeństwo psychologiczne? Praktyczne narzędzia do oceny poziomu zagrożenia (stanu klienta) oraz określenia rozmiaru kryzysu – ćwiczenia symulacyjne, wzory arkuszy diagnostycznych.
  • Analiza możliwych rozwiązań w sytuacji kryzysowej – jak dokonać przeglądu i aktywizacji zasobów wewnętrznych i zewnętrznych klienta( kompetencji, umiejętności ,doświadczeń, osób bezpiecznych z rodziny, znajomych, instytucji i programów społecznych), by usprawnić jego społeczne funkcjonowanie? Zbiór sprawdzonych metod psychologicznych pozwalających na skuteczną współpracę z klientem.
  • Dialog motywujący – tworzenie kompleksowego planu pracy z klientem – jak skonstruować plan, by był on skuteczną motywacją do wyjścia z kryzysu i dalszego rozwoju osobistego? Praktyczne wskazówki oparte o studium przypadku.
Moduł 3

Narzędzia i metody pracy w sytuacji kryzysowej

  • Udoskonalenie standardowego modelu interwencji kryzysowej – jak skutecznie zapewnić wsparcie emocjonalne, upewnić w poczuciu bezpieczeństwa i efektywnie zredukować lęk? Najnowsze narzędzia psychologiczne.
  • Sposoby łączenia modeli podejścia do kryzysu: modelu równowagi, poznawczego oraz przemiany psychospołecznej (wyróżnionych przez G.S. Belkina) – odniesienie teorii do praktyki – przykładowe interpretacje i rozwiązania.
  • Jak w praktyce zastosować sześcioetapowy model interwencji kryzysowej wg J. Gillilanda? – sprawdzone metody wdrożenia.
Moduł 4

Pracownik socjalny – mentalizacja i zapobieganie wypaleniu zawodowemu jako narzędzie do pracy socjalnej

  • Ryzyko doświadczenia wypalenia zawodowego - jak sobie z nim radzić?
  • Doświadczenie w pracy z ludźmi tzw. trudnymi i w systemie pomocy społecznej – dbanie o swoją kondycję mentalną
  • BASICPh – omówienie i analiza modelu radzenia sobie ze stresem, dzięki któremu zadbasz o własne zdrowie psychiczne.
Warsztaty poprowadzi
Maria Dekert
Maria Dekert

Jest psychoterapeutą, interwentem kryzysowym, superwizorem i trenerem treningu interpersonalnego oraz warsztatu umiejętności psychospołecznych PTP. Prowadząc od 1990 r Ośrodek Wsparcia i Interwencji Kryzysowej uzyskała też w PTP certyfikat specjalisty w zakresie interwencji kryzysowej i superwizji w tej dziedzinie oraz certyfikat specjalisty i superwizora w zakresie pomocy ofiarom przemocy IPZ PTP. Jest też certyfikowanym provider’em TRE® (Trauma Release Exercises – ćwiczenia uwalniające od stresu i traumy). Od ponad dwudziestu lat prowadzi działalność edukacyjną (szkolenia warsztatowe stacjonarne i on line, superwizje, konferencje, webinaria) i pomocową (psychoterapia, terapia traumy, interwencja kryzysowa, TRE) w ramach firmy Pomoc Psychologiczna Edukacja Psychologiczna. Mieszka w Niepołomicach. Za swoją działalność, między innymi za upowszechnianie wiedzy i standardów interwencji kryzysowej i profilaktyki otrzymała w 2016 r Złoty Krzyż Zasługi.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy