Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

          PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE           

 

Szkolenie online

ADHD u dorosłych – kompleksowa diagnoza oraz skuteczne techniki terapeutyczne

Specjalistyczne szkolenie doskonalące dla psychologów i psychoterapeutów, które umożliwi poszerzenie oraz pogłębienie wiedzy na temat diagnozy i terapii ADHD u osób dorosłych

Szkolenie poprowadzi Joanna Węglarz

Weź udział w warsztacie, jeśli:
  • zauważasz, że do Twojego gabinetu trafia coraz więcej osób z objawami związanymi z ADHD, a Ty chcesz wiedzieć, jakie mechanizmy stoją za tymi problemami i w jaki sposób pracować z pacjentami w swoim gabinecie,
  • chcesz nauczyć się rozpoznawać nieoczywiste objawy tego zaburzenia oraz dowiedzieć się, na jakie niuanse diagnostyczne zwracać uwagę, gdy współwystępują one z innymi zaburzeniami psychicznymi lub przyjmują niestandardowy obraz kliniczny,
  • pragniesz poznać i wprowadzić do swojej praktyki terapeutycznej sprawdzone strategie, metody i techniki terapii ADHD u osób dorosłych , aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań terapeutycznych,
  • chcesz uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez ekspertkę w dziedzinie terapii ADHD – Joannę Węglarz, dyrektorkę NPDN Studio Psychologiczne, psycholożkę, specjalistkę psychologii klinicznej, wykładowczynię akademicką.

W trakcie warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • Jak skutecznie diagnozować ADHD u dorosłych?
  • Czym charakteryzuje się kobieca wersja ADHD?
  • Na jakie pułapki diagnostyczne zwracać szczególną uwagę?
  • Jakie techniki terapeutyczne zaczerpnięte z terapii CBT są najskuteczniejsze w przypadku ADHD?
  • W jaki sposób integrować ze sobą różne metody i techniki terapeutyczne, aby zmaksymalizować efekty prowadzonej terapii?
Program szkolenia
Moduł 1

Wprowadzenie do ADHD u dorosłych

  • Definicja i kryteria diagnostyczne ADHD - DSM-5, ICD-10 oraz ICD-11 – różnice i podobieństwa w poszczególnych klasyfikacjach. Praktyczne wskazówki.
  • Różnice w objawach ADHD między dziećmi a dorosłymi - jak nadpobudliwość ruchowa, impulsywność i deficyt uwagi manifestują się w różnych fazach życia oraz w jaki sposób objawy typowe dla dzieci zmieniają swój charakter u dorosłych, np. zewnętrzna nadpobudliwość przechodzi w wewnętrzne napięcie, a trudności z koncentracją wpływają na życie zawodowe i relacje społeczne.
  • Epidemiologia i czynniki ryzyka - analiza rozpowszechnienia ADHD w różnych grupach wiekowych, z uwzględnieniem danych demograficznych oraz wpływu czynników genetycznych, środowiskowych i społecznych. Jak predyspozycje oraz wczesnodziecięce doświadczenia wpływają na rozwój ADHD w dorosłości.
  • Kobieca wersja ADHD - w jaki sposób objawy ADHD mogą różnić się u kobiet i dlaczego często pozostają niezdiagnozowane? Omówienie wpływu różnic płciowych i kulturowych na przebieg oraz diagnozę zaburzenia.
Moduł 2

Obraz kliniczny ADHD i współwystępujące zaburzenia

  • Typowe objawy ADHD u dorosłych: zaburzenia uwagi, nadruchliwość, impulsywność - charakterystyka najczęściej występujących symptomów u osób dorosłych wraz ze wskazówkami diagnostycznymi.
  • Wpływ ADHD na funkcjonowanie zawodowe, społeczne i rodzinne - jak trudności z planowaniem, organizacją i zarządzaniem czasem wpływają na wydajność w pracy, relacje z przełożonymi i współpracownikami? Omówienie problemów w relacjach rodzinnych i partnerskich wynikających z impulsywności, zapominalstwa oraz problemów z regulacją emocji.
  • Najczęstsze zaburzenia współwystępujące: zaburzenia lękowe, depresja, uzależnienia -  omówienie najistotniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas pracy z osobą dorosłą z objawami ADHD.
Moduł 3

Diagnoza ADHD u dorosłych

  • Proces diagnostyczny: wywiad kliniczny, wywiad rozwojowy, obserwacja - etapy prawidłowego rozpoznania ADHD u dorosłych, w tym gromadzenie szczegółowych informacji o funkcjonowaniu pacjenta w dzieciństwie i obecnie, analiza historii życia i relacji społecznych.
  • Narzędzia diagnostyczne: kwestionariusze i testy psychometryczne -  DIVA 5, Moxo, ustrukturyzowany wywiad diagnostyczny, testy neuropsychologiczne oceniające funkcjonowanie funkcji poznawczych - np. D2, CLVT, Test Figury Reya, WCST.
  • Trudności i pułapki diagnostyczne - najczęstsze błędy podczas diagnozy ADHD. Jak uniknąć błędnego rozpoznania?
Moduł 4

Metody terapeutyczne w pracy z dorosłymi z ADHD

  • Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) w leczeniu ADHD -  techniki wspierające pracę nad osiowymi objawami ADHD, jak i towarzyszącymi. Propozycje ćwiczeń oraz najistotniejsze elementy terapii.
  • Techniki zarządzania czasem, organizacji i planowania - praktyczne metody wspierające osoby z ADHD w codziennym funkcjonowaniu. Wypracowanie rutynowych działań minimalizujących chaos i rozproszenie uwagi.
  • Strategie radzenia sobie z impulsywnością i regulacją emocji - wspieranie regulacji emocjonalnej poprzez budowanie świadomości własnych emocji, stosowanie dzienników emocji i technik kognitywnych w celu identyfikowania automatycznych, negatywnych myśli.
  • Metody wspierające (mindfulness, sesje relaksacyjne itp.) - omówienie skutecznych metod terapeutycznych, takich jak trening uważności (mindfulness) wspomagający koncentrację i redukcję stresu czy ćwiczeń relaksacyjnych obniżających poziom napięcia wewnętrznego.
Moduł 5

Sesja pytań i odpowiedzi

Szkolenie poprowadzi:
Joanna Węglarz
Joanna Węglarz

Dyrektorka NPDN Studio Psychologiczne, psycholożka, specjalistka psychologii klinicznej, wykładowczyni akademicka, trenerka, przedsiębiorczyni. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: „Psychologia kliniczna” na AMG w Gdańsku, „Diagnoza i rehabilitacja neuropsychologiczna” na UMCS w Lublinie oraz „Organizacja i zarządzanie oświatą” na Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Świeciu. Stale rozwija swoje kompetencje poprzez udział w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach, takich jak m.in. „Kurs podstaw psychoterapii – elementarz psychoterapeuty”, „Dysleksja Rozwojowa”, „Elementarz Psychoterapeuty”, „Podstawy wiedzy o neurorozwoju”, „Diagnostyka FASD”, „Diagnoza neuropsychologiczna dzieci”, „Więź jako czynnik chroniący rozwój”, „Integracja odruchów dynamicznych i proksymalnych”, „Terapia Taktylna”, „ESDM stopień I”, „EMDR – stopień I i II”, „Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach”. Jest autorką wielu programów szkoleniowych oraz autorką 6  książek  z zakresu psychologii. 

Koszt uczestnictwa

OSTATNIE MIEJSCA!

Przy zgłoszeniu do 6 kwietnia 2025 r. - taniej o 100 zł netto!

Udział STANDARD

Online

29.04.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

29.04.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy