Jak pokazują statystyki, w społeczeństwie wzrasta świadomość dotycząca neuroatypowości. W latach 80. autyzm stwierdzano u jednego dziecka na 2 tys., a obecnie u jednego na 100. Niestety, wielu dorosłych wciąż nie zostało zdiagnozowanych.
Mimo wszystko do gabinetów specjalistów coraz częściej zgłaszają się osoby dorosłe z różnego rodzaju dysfunkcjami w funkcjonowaniu, które chcą poznać przyczynę swoich zachowań. Wzrasta również zapotrzebowanie na wykwalifikowanych diagnostów, którzy będą świadomi wszelkich niuansów związanych z diagnozą i terapią dedykowaną osobom dorosłym w spektrum autyzmu.
Psycholożka, doktorka nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, psychoterapeutka po ukończonym czteroletnim szkoleniu w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, adiunktka w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracuje z młodzieżą i dorosłymi w kryzysie psychicznym, a także z osobami w spektrum autyzmu i/lub z ADHD w oparciu o terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) i techniki poznawczo-behawioralne. Ukończyła szkolenia z obszarów Racjonalnej Terapii Zachowania, Dialogu Motywującego, ACT i podstaw terapii schematów. W pracy naukowej zajmuje się tematyką zinternalizowanej stygmatyzacji oraz doświadczeniami osób neuroróżnorodnych i z mniejszości, co przekłada na swoją pracę terapeutyczną. Poza psychoterapią prowadzi diagnostykę pacjentów pod kątem spektrum autyzmu i ADHD oraz organizuje szkolenia specjalistyczne w tym zakresie.
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!