Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizatorzy:

Psychologia w Praktyce        Głos pedagogiczny

 

 

ogólnopolskie warsztaty online LIVE

Trening uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą

Zapraszamy do udziału w warsztatach, podczas których uznany pedagog i socjoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem współpracujący z The Mind Institute – Eryk Ołtarzewski – podzieli się z Państwem rzetelną wiedzą na temat wykorzystywania elementów treningu mindfulness w pracy z dziećmi i młodzieżą!

Eryk Ołtarzewski
Eryk Ołtarzewski

Pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy.
Pracuje z młodzieżą od ponad 20 lat. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Grzegorzewskiej w Warszawie (2001), Uniwersytet Warszawski - Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego (2009), Kurs Trenerów NLP w Instytucie Neurolingwistyki (2011). Od 2013 r. kształci się w prowadzeniu treningu mindfulness w projekcie Mindfulness Association Polska. Na co dzień prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne, tworzy programy zajęć komunikacji społecznej dla młodzieży oraz zajęć redukujących stres.

NA CZYM POLEGA WYJĄTKOWOŚĆ NASZYCH WARSZTATÓW?

MISJA

Dynamicznie zmieniające się otoczenie, nadmierna presja, przesyt informacji, wiecznie spieszący się rodzice i opiekunowie, a obecnie również sytuacja związana z pandemią – izolacja społeczna i nauka online sprawiają, że dzieci coraz częściej są przebodźcowane, nerwowe i rozkojarzone. Doświadczają więcej lęku i stresu związanego ze zdalnym nauczaniem i brakiem kontaktu z rówieśnikami. Obciążenie emocjonalne sprawia, że dzieci i młodzież często nie radzą sobie z odczuwanymi emocjami i doświadczają frustracji. Pragniemy pokazać Państwu, że bycie uważnym wraz z dzieckiem to sposób życia, który warto wdrażać nie tylko w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą, ale też bycia z nimi w pełnym zaangażowaniu.

PRAKTYCZNE CASE STUDIES

Przedstawimy zestaw nowatorskich rozwiązań metodycznych do zastosowania w pracy pedagogiczno-terapeutycznej – omawiamy, w jaki sposób praktykować podejście mindfulness w kontekście zaburzeń lękowych, nadpobudliwości, zwiększonej agresji, poprawy koncentracji, pamięci i kreatywności.
Wskażemy również, jak dostosować formę praktyk do wieku i możliwości rozwojowych dziecka oraz adolescenta. Pokażemy też w jaki sposób wykorzystać techniki mindfulness w pracy zdalnej z dziećmi i młodzieżą, gdzie kontakt z nimi jest znacznie utrudniony. Zaproponujemy konkretne ćwiczenia dostosowane do potrzeb przeobrażającej się rzeczywistości.

PRZEŁOMOWY UNIKATOWY PROGRAM

Obecnie współczesne dzieci i młodzież, jak nigdy dotąd, muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnościami emocjonalnymi oraz społecznymi. Prelegent na podstawie własnych doświadczeń podpowie, w jaki sposób wspólnie z dziećmi oswajać emocje, modelować sposoby ich ekspresji oraz jak wprowadzać treningi uważności do pracy pedagogicznej i terapeutycznej, by:

  • łagodzić agresję, oswajać złość i lęk
  • wspomagać koncentrację i zdolność skupienia uwagi
  • kształcić odpowiedni poziom samokontroli u dzieci
  • wspierać dzieci w poznawaniu samych siebie
  • nauczyć dzieci radzenia sobie z własnymi emocjami i przeżyciami
PO UDZIALE W WARSZTATACH OTRZYMASZ:
  • przykładowy program treningu mindfulness dla dzieci
  • propozycje zabaw i ćwiczeń w oparciu o praktyki uważności
Program warsztatów
Moduł 1

WPROWADZENIE DO TRENINGÓW UWAŻNOŚCI W PRACY Z DZIEĆMI

  • Wprowadzenie do praktyki uważności dorosłych – jakie są główne założenia treningu?
  • Ćwiczenie praktyczne dla uczestników - jak własne doświadczenie może być podstawą do refleksji na temat ćwiczeń dla dzieci?
  • W jaki sposób postrzegać różne aspekty uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą – czym różni się dziecięca uważność od uważności dorosłego?
  • Co mindfulness daje dzieciom i młodzieży i czy trening uważności może być atrakcyjną propozycją dla dziecka, które dostaje w ciągu każdej chwili swojego życia mnóstwo atrakcyjnych bodźców?
  • Jakie mogą być efekty treningu uważności dla dzieci?
  • Omówienie autorskiego programu uważności dla dzieci - przykłady ćwiczeń.
  • Z jakimi możliwości i ograniczeniami treningu uważności dla dzieci może stykać się nauczyciel/terapeuta?
Moduł 2

PRAKTYCZNE ASPEKTY TRENINGÓW UWAŻNOŚCI W KONTEKŚCIE PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

  • Zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji – ćwiczenia praktyczne dla uczestników.
  • W jaki sposób pobudzać refleksję na temat samego siebie czyli co wynika z ćwiczeń, jak rozmawiać o uważności?
  • W jaki sposób prowadzić lekcje uważności i jak wprowadzać treningi mindfulness w ramach zajęć szkolnych, jak motywować dzieci do udziału w zajęciach?
  • W jaki sposób skupienie uwagi i samoobserwacja wpływa na wyciszenie i łagodzi reakcję stresową?
Moduł 3

CASE STUDY – JAKIE EFEKTY MOŻNA UZYSKAĆ PRACUJĄC WRAZ Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ NAD KSZTAŁTOWANIEM UWAŻNOŚCI

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków i prowadzonych treningów uważności opowiemy, jak zaplanować treningi, jakie ćwiczenia wykorzystywać w ramach zajęć oraz jakie efekty można dzięki temu osiągnąć, w przypadku występowania u dziecka/adolescenta:

  • stanów lękowych
  • wybuchów złości nieadekwatnych do sytuacji oraz agresji
  • problemów ze skupieniem uwagi i koncentracją
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • niskiego poczucia własnej wartości i niepewności
Moduł 4

UWAŻNOŚĆ DZIECI A UWAŻNOŚĆ DOROSŁYCH W RELACJACH Z DZIEĆMI

  • Dlaczego same ćwiczenia uważności nie wystarczą aby kształcić uważność dzieci
  • Ćwiczenia interpersonalne w podejściu mindfulness – jak je stwarzać i umiejętnie wykorzystywać
  • W jaki sposób praktyka uważności osoby dorosłej wpływa na uważność dziecka?
W TRAKCIE WARSZTATÓW:
  • przeanalizujemy konkretne sytuacje problemowe związane z wychowaniem i pracą z dziećmi i podpowiemy, jak wykorzystać praktykę uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych
  • wskażemy najskuteczniejsze narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie włączania elementów treningu uważności w ramach zajęć szkolnych i terapii indywidualnych w formie online
  • zaproponujemy techniki rozwijania uważności, które dzieci będą mogły wykorzystać do radzenia sobie z trudnymi emocjami w nowych realiach funkcjonowania
  • udzielimy wskazówek, za pomocą jakich metod i technik rozwijać odpowiedni sposób komunikacji z podopiecznymi podczas nauczania zdalnego
  • wyposażymy Cię w konkretne ćwiczenia i narzędzia z zakresu mindfulness, dzięki którym zmniejszysz odczuwane przez dzieci i młodzież napięcie oraz będziesz pracował nad zredukowaniem ich lęku i stresu
  • dowiesz się jak redukować u dzieci poziom negatywnych emocji oraz zachowania agresywne wynikające z życia w przeobrażonej rzeczywistości – brak kontaktu z rówieśnikami, izolacja społeczna, wymagania nauki zdalnej
Korzyści udziału w szkoleniu w formie online:
  • Łatwy dostęp - do udziału w szkoleniu wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do internetu,
  • Wygoda - w szkoleniu można uczestniczyć przebywając w dowolnym miejscu (w domu lub w biurze), bez potrzeby wyjazdu,
  • Nowoczesność - szkolenie jest organizowane w nowoczesnej i bardzo przystępnej formie przy wykorzystaniu profesjonalnych platform umożliwiających przeprowadzanie szkoleń online na żywo,
  • Oszczędność czasu i pieniędzy – szkolenie online jest o wiele tańsze niż szkolenie w formie stacjonarnej, a dodatkowo nie ma konieczności ponoszenia kosztów delegacji,
  • Szkolenie na żywo - szkolenie jest przeprowadzane przez prelegenta w czasie rzeczywistym, uczestnicy widzą i słyszą prelegenta, a także przygotowaną przez niego prezentację i materiały,
  • Kontakt z prelegentem - uczestnicy mogą komunikować się z prelegentem i zadawać pytania na czacie,
  • Dostęp po szkoleniu - uczestnicy otrzymają dostęp do nagrania szkolenia, dzięki czemu będzie mogli w dowolnym momencie do niego powrócić,
  • Certyfikat - gwarantujemy certyfikat udziału w szkoleniu wydany przez jedną z najlepszych firm szkoleniowych w kraju.
Uwaga!

W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo,
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp do kursu online "Mindfulness - treningi uważnosci w pracy z dziećmi" (więcej o kursie na stronie: https://www.uniqskills.com/pl/mindfulness-1/mindfulness-treningi-uwaznosci-w-pracy-z-dziecmi)
Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • udział w szkoleniu na żywo.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • udział w szkoleniu na żywo,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • udział w szkoleniu na żywo,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do kursu online "Mindfulness - treningi uważności w pracy z dziećmi".
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy