Organizatorzy:
Zapraszamy do udziału w warsztatach, podczas których uznany pedagog i socjoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem współpracujący z The Mind Institute – Eryk Ołtarzewski – podzieli się z Państwem rzetelną wiedzą na temat wykorzystywania elementów treningu mindfulness w pracy z dziećmi i młodzieżą!
Pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy.
Pracuje z młodzieżą od ponad 20 lat. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Grzegorzewskiej w Warszawie (2001), Uniwersytet Warszawski - Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego (2009), Kurs Trenerów NLP w Instytucie Neurolingwistyki (2011). Od 2013 r. kształci się w prowadzeniu treningu mindfulness w projekcie Mindfulness Association Polska. Na co dzień prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne, tworzy programy zajęć komunikacji społecznej dla młodzieży oraz zajęć redukujących stres.
Dynamicznie zmieniające się otoczenie, nadmierna presja, przesyt informacji, wiecznie spieszący się rodzice i opiekunowie, a obecnie również sytuacja związana z pandemią – izolacja społeczna i nauka online sprawiają, że dzieci coraz częściej są przebodźcowane, nerwowe i rozkojarzone. Doświadczają więcej lęku i stresu związanego ze zdalnym nauczaniem i brakiem kontaktu z rówieśnikami. Obciążenie emocjonalne sprawia, że dzieci i młodzież często nie radzą sobie z odczuwanymi emocjami i doświadczają frustracji. Pragniemy pokazać Państwu, że bycie uważnym wraz z dzieckiem to sposób życia, który warto wdrażać nie tylko w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą, ale też bycia z nimi w pełnym zaangażowaniu.
Przedstawimy zestaw nowatorskich rozwiązań metodycznych do zastosowania w pracy pedagogiczno-terapeutycznej – omawiamy, w jaki sposób praktykować podejście mindfulness w kontekście zaburzeń lękowych, nadpobudliwości, zwiększonej agresji, poprawy koncentracji, pamięci i kreatywności.
Wskażemy również, jak dostosować formę praktyk do wieku i możliwości rozwojowych dziecka oraz adolescenta. Pokażemy też w jaki sposób wykorzystać techniki mindfulness w pracy zdalnej z dziećmi i młodzieżą, gdzie kontakt z nimi jest znacznie utrudniony. Zaproponujemy konkretne ćwiczenia dostosowane do potrzeb przeobrażającej się rzeczywistości.
Obecnie współczesne dzieci i młodzież, jak nigdy dotąd, muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnościami emocjonalnymi oraz społecznymi. Prelegent na podstawie własnych doświadczeń podpowie, w jaki sposób wspólnie z dziećmi oswajać emocje, modelować sposoby ich ekspresji oraz jak wprowadzać treningi uważności do pracy pedagogicznej i terapeutycznej, by:
Na przykładzie konkretnych studiów przypadków i prowadzonych treningów uważności opowiemy, jak zaplanować treningi, jakie ćwiczenia wykorzystywać w ramach zajęć oraz jakie efekty można dzięki temu osiągnąć, w przypadku występowania u dziecka/adolescenta:
W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!