Zapraszamy do udziału w specjalistycznych warsztatach doskonalących dla psychologów, pedagogów, wychowawców i psychoterapeutów, podczas których zyskasz rzetelną wiedzę z zakresu wykorzystania treningu umiejętności społecznych w pracy z dziećmi, którą od ręki będziesz potrafił zastosować w praktyce.
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do korzystania z metody TUS Arnolda Goldsteina w pracy z dziećmi z trudnościami w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów społecznych, mającymi skłonność do izolowania się, wykazującymi trudne zachowania, mającymi niską samoocenę oraz cierpiącymi z powodu zaburzeń i trudności z obszaru zdrowia psychicznego.
Opis przypadku 1
Nieśmiałość i niska samocena
8 letni Antek jest uczniem drugiej klasy szkoły podstawowej. W przeciwieństwie do jego rówieśników, nie nawiązał dotąd relacji z dziećmi ze swojego otoczenia. Mimo tego, że na lekcjach samodzielnie wykonuje zadania bez większych trudności, chłopiec nie angażuje się w prace grupowe. Stroni też od zabaw i rozmów w trakcie przerw. Jest bardzo wrażliwy i silnie przeżywa porażki czy niepowodzenia. Rodzice dziecka i jego wychowawca zaobserwowali u chłopca brak pewności siebie i nieśmiałość w kontaktach społecznych. W domu Antek jest wesołym dzieckiem, bawi się z młodszym rodzeństwem i prawidłowo komunikuje się z bliskimi, lecz niechętnie wychodzi rano do szkoły. Mówi rodzicom, że to ze względu na brak kolegów w klasie.
Opis przypadku 2
Zaburzenia ze spektrum autyzmu
W wieku 2 lat u Kajetana rozpoznano zaburzenia ze spektrum autyzmu. Dziś chłopiec ma 5 lat i uczęszcza do przedszkola specjalnego. Autyzm Kajetana objawia się nadruchliwością, zachowaniami autoagresywnymi, niewyraźną mową, problemami z utrzymywaniem kontaktu wzrokowego. Chłopiec reaguje niepokojem i zdenerwowaniem na zmiany w rozkładzie dnia. Ma też problemy w nawiązywaniu interakcji społecznej, w zrozumieniu uczuć i intencji innych ludzi.
Neurologopeda, pedagog specjalny
Specjalizuje się w diagnozie klinicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi terapię indywidulaną i grupowe treningi umiejętności społecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi zaburzeniami. Specjalizuje się w pracy nad rozwojem mowy komunikatywnej i rozwojem relacji. Pracuje w Centrum Rehabilitacji i Neuropsychiatrii „Celestyn” w Mikoszowie, w Poradni Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu oraz prowadzi własny gabinet. Od 2003 roku prowadzi szkolenia dla profesjonalistów i rodziców dzieci z zaburzeniami, a także wykłady i ćwiczenia na kierunku psychologia na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS.
Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!