Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                     PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE      
 

Szkolenie online na żywo

Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży

Specjalistyczne warsztaty doskonalące dla psychologów i psychoterapeutów, które umożliwiają poszerzenie oraz pogłębienie wiedzy na temat diagnozy i terapii zaburzeń lękowych – lęku uogólnionego, fobii społecznej, fobii specyficznej, lęku panicznego, lęku separacyjnego oraz nadmiernego lęku w pracy z dziećmi i młodzieżą

Głównym celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do korzystania z metod, technik oraz narzędzi, które zwiększą skuteczność procesu diagnostycznego i terapeutycznego w pracy z dziećmi i młodzieżą borykającą się z zaburzeniami lękowymi.

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków przedstawimy sprawdzone rozwiązania terapeutyczne, które zmaksymalizują efekty prowadzonej terapii małoletniego klienta.

Weź udział w warsztacie jeśli:
  • Zauważasz, że coraz więcej dzieci i młodzieży trafia do Twojego gabinetu z objawami związanymi z lękiem, a Ty chcesz wiedzieć, jakie mechanizmy stoją za tymi problemami i w jaki sposób pracować z nimi w swoim gabinecie,
  • Chcesz nauczyć się rozpoznawać nieoczywiste objawy zaburzeń lękowych oraz dowiedzieć się, na jakie niuanse diagnostyczne zwracać uwagę, gdy współwystępują one z innymi zaburzeniami psychicznymi lub przyjmują niestandardowy obraz kliniczny,
  • Pragniesz poznać i wprowadzić do swojej praktyki terapeutycznej sprawdzone strategie, metody i techniki prewencji oraz terapii lęków i fobii występujących u osób dorosłych, aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań terapeutycznych.
W trakcie warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • Jakie są najczęstsze kontrowersje oraz pułapki diagnostyczne dotyczące zaburzeń lękowych – jak je identyfikować, jak sobie z nimi radzić i jakie scenariusze pracy wykorzystywać w praktyce terapeutycznej?
  • Jak skutecznie rozpoznawać czynniki wpływające na powstawanie zaburzeń lękowych poprzez obserwację zachowań i wywiad diagnostyczny z młodym klientem oraz jego opiekunami?
  • W jaki sposób korzystać z metod terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), aby skutecznie niwelować zgłaszane przez małoletniego klienta?
  • Jak skutecznie przełożyć kryteria diagnostyczne DSM-5, ICD-10 oraz ICD-11 na realia pracy gabinetowej oraz jak różnicować między sobą poszczególne zaburzenia lękowe?
  • W jaki sposób integrować ze sobą różne metody i techniki terapeutyczne, aby zmaksymalizować efekty prowadzonej terapii?

Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

TOOLBOX PSYCHOLOGA
„Diagnoza i terapia depresji, zaburzeń lękowych oraz zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży”

Toolbox Psychologa to pakiet profesjonalnych materiałów opartych na praktycznych studiach przypadków zaczerpniętych z gabinetu psychologa i psychoterapeuty – protokołów postępowania, artykułów, kart pracy oraz wskazówek terapeutycznych. Ponad 100 stron materiałów dotyczących pracy terapeutycznej z młodym klientem, który zmaga się z zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami nastroju, a w szczególności z depresją.

PROGRAM WARSZTATÓW
Moduł 1

Mechanizmy powstawania oraz diagnoza zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży

  • System rodzinny a zaburzenia lękowe – jak przekazy rodzinne, sposób wychowania i nieuświadomione przekonania bliskich wpływają na wykształcenie się zaburzeń lękowych u małoletnich klientów.
  • Wpływ współczesnych uwarunkowań społecznych, social mediów i systemu edukacji na funkcjonowanie dzieci i młodzieży - jak presja społeczna, oczekiwania związane z wynikami w nauce, oraz ekspozycja na wyidealizowany obraz rzeczywistości w social mediach wpływają na rozwój lęków, poczucie własnej wartości i poziom stresu u dzieci i młodzieży.
  • Kryteria diagnostyczne DSM-5, ICD-10 oraz ICD-11 i rozpoznanie objawów zaburzeń lękowych na różnych etapach rozwoju u dzieci – analiza objawów psychopatologicznych, behawioralnych i wegetatywno-somatyzacyjnych wraz ze wskazówkami diagnostycznymi do pracy terapeutycznej oraz najważniejszymi informacjami dotyczącymi różnicowania poszczególnych zaburzeń lękowych.
  •  „Maski” zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży – w jakich sytuacjach zachowania opozycyjno-buntownicze, brawura czy nieadekwatna do wieku powaga mogą maskować u dziecka odczuwany przez niego lęk? – możliwe pułapki diagnostyczne i wskazówki, jak ich uniknąć.
  • Jakie zaburzenia psychiczne współwystępują razem z zaburzeniami lękowymi? – kryteria diagnostyczne oraz omówienie najistotniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem i nastolatkiem z objawami zaburzeń lękowych.
Moduł 2

Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży

  • Terapia zaburzeń lękowych – które nurty psychoterapeutyczne są uznawane za najbardziej skuteczne w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży? Jak rozpoznać kiedy dziecko czy nastolatek potrzebuje farmakoterapii? Czy można łączyć farmakoterapię z psychoterapią? Cele i przebieg terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
  • Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) – zastosowanie eksperymentu behawioralnego oraz ekspozycji jako technik terapeutycznych zmniejszających w kliencie poziom odczuwanego lęku i napięcia oraz pozwalających na poprawę sposobu funkcjonowania.
  • Techniki poznawcze  – zastosowanie technik poznawczych w pracy ze starszymi dziećmi i nastolatkami. Wpływ negatywnych automatycznych myśli (NAM) i zniekształceń poznawczych na lęk.
  • Desensytyzacja oraz techniki wyobrażeniowe – w jaki sposób wykorzystanie desensytyzacji i technik wyobrażeniowych w procesie terapeutycznym wpływa na redukcję intensywności reakcji lękowych? Wskazówki do pracy z lękiem w kontekście fobii specyficznej.
  • Mindfulness – terapia mindfulness jako uzupełnienie terapii CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wykorzystanie uważności do redukcji lęku, zwiększanie świadomości doznań z ciała.
  • Rola rodziców w terapii dzieci i młodzieży – jak przekazać rodzicom wiedzę dotyczącą mechanizmów powstawania lęku oraz znaczenia ich postaw w radzeniu sobie z trudnościami przez ich dzieci. Praktyczne narzędzia dla rodzica wspierające otwartą komunikację, modelowanie zachowań adaptacyjnych i unikanie nadmiernej ochronności.
Moduł 3

Studium przypadku

  • Praca terapeutyczna z 15-letnią pacjentką z fobią społeczną – jak zaplanować proces terapeutyczny? Jak przeprowadzić eksperymenty behawioralne? Jakie techniki poznawcze zastosować?
  • Praca terapeutyczna z 10-letnim pacjentem z lękiem napadowym – jak zaplanować terapię? Jak przeprowadzić psychoedukację? Jakie eksperymenty behawioralne zastosować do redukcji lęku napadowego? Jak pracować ze zniekształceniami poznawczymi?

Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

TOOLBOX PSYCHOLOGA
„Diagnoza i terapia depresji, zaburzeń lękowych oraz zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży”

W Toolboxie Psychologa znajdziesz m. in.:

  • case studies dotyczące różnorodnych przypadków wraz z zaleceniami terapeutycznymi,
  • materiały oparte o najskuteczniejsze techniki oraz metody terapeutyczne: ACT, pracę z ciałem, CBT, ekspozycję, relaksację czy terapię psychodynamiczną.
  • karty pracy dla dzieci i młodzieży, wspierające regulację emocji, obniżanie napięcia oraz pracę z ciałem.

Najważniejsze zagadnienia, które znajdziesz w Toolboxie Psychologa:

  • ekspozycja jako strategia terapeutyczna w leczeniu lęku i fobii w grupach młodzieżowych,
  • zastosowanie terapii ACT w leczeniu depresji wśród młodzieży,
  • leczenie somatycznych objawów lęku,
  • zaburzenia depresyjne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • zaburzenia nastroju, a zburzenia snu,
  • współwystępowanie zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych z zaburzeniami lękowymi,
  • napady paniki u dzieci – rozpoznanie i metody leczenia.
Szkolenie poprowadzi:
Renata Gross
Renata Gross

Pedagożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, terapeutka schematu w trakcie procesu certyfikacji, socjoterapeutka, trenerka umiejętności psychospołecznych oraz certyfikowana trenerka rodzinna. Na co dzień prowadzi prywatny Gabinet Pomocy Psychologicznej. Głównie zajmuje się lękami, OCD, PTSD i zaburzeniami osobowości. Pracuje również w Centrum Zdrowia Psychicznego dla dorosłych przy 107 Szpitalu Wojskowym. Od wielu lat związana z oświatą. Prowadzi szkolenia dla rodziców, pedagogów, psychoterapeutów i psychologów, jest autorką wielu artykułów. Członkini Rady Programowej Fundacji „Motylek” 107 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Wałczu, której głównym celem jest wybudowanie Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo - Behawioralnej (PTTPB).

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 22 grudnia 2024 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

25.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

25.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Udział SUPERPREMIUM

Online

25.02.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • TOOLBOX PSYCHOLOGA „Diagnoza i terapia depresji, zaburzeń lękowych oraz zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży”.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy