Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE  

Certyfikowane warsztaty online live

Klient z syndromem DDA lub DDD w terapii psychologicznej i psychoterapeutycznej – wyzwania diagnostyczne i terapeutyczne

Specjalistyczne warsztaty oparte na praktycznych studiach przypadków zaczerpniętych z gabinetu psychologa i psychoterapeuty

Głównym celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do trafnego identyfikowania objawów występujących u Dorosłych Dzieci Alkoholików oraz Dorosłych Dzieci z Rodzin Dysfunkcyjnych, rozpoznawania zaburzeń współwystępujących u DDA i DDD oraz do korzystania z metod i technik, które zwiększą skuteczność oddziaływań diagnostycznych i terapeutycznych w pracy z DDA i DDD.

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków przedstawimy kryteria skutecznej analizy sytuacji prowadzących do wytworzenia i wzmacniania syndromu DDA i DDD oraz wskażemy dobre praktyki i metody skutecznej terapii klientów z tego rodzaju trudnościami.

Weź udział w warsztacie jeśli:
  • w Twoim gabinecie pojawiają się klienci, którzy zgłaszają problemy z bliskością w relacjach, nadmiernym krytycyzmem czy z trudnościami w radzeniu sobie z emocjami, a Ty chcesz wiedzieć, jak przeprowadzić skuteczną diagnozę i dobrać skuteczne metody pracy terapeutycznej,
  • chcesz poznać specyfikę i charakter terapii osób z syndromem DDA lub DDD oraz wyposażyć się w szereg praktycznych wskazówek możliwych do wykorzystania w gabinecie terapeutycznym,
  • chcesz otrzymać propozycje sprawdzonych rozwiązań terapeutycznych i poszerzyć swój profesjonalny warsztat o nowe metody i techniki terapii w kontekście specjalistycznej pomocy osobom z syndromem DDA lub DDD.
W trakcie warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • W jakie role mogą wchodzić dzieci alkoholików i jak na podstawie ról z dzieciństwa można przewidywać sposób funkcjonowania osoby w dorosłości?
  • Z jakimi trudnościami mierzy się DDA i jak trafnie identyfikować możliwe objawy w zachowaniu klienta, aby skutecznie pomóc mu w radzeniu sobie z nimi?
  • Z jakimi zaburzeniami psychicznymi może współwystępować syndrom DDA? Na przykładzie zaburzeń snu, stanów depresyjnych czy zaburzeń lękowych.
  • Jakie cechy i zachowania rodziny mogą świadczyć o jej dysfunkcyjności i na co należy być uważnym w kontekście identyfikowania syndromu DDD u klienta?
  • Jak nie dać się zwieść mechanizmom obronnym stosowanym przez DDD, uniknąć pułapek diagnostycznych oraz trafnie zidentyfikować współwystępujące z syndromem DDD zaburzenia, jak np. zaburzenia lękowe czy zaburzenia nastroju?
  • Jak zawrzeć kontakt z klientem DDA lub DDD - jakie zasady, cele i zadania należy ustalić, aby ułatwić dalszą pracę psychologiczną/psychoterapeutyczną nad zgłaszanymi przez klienta problemami?
  • Jak za pomocą terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapii schematów pomóc klientowi z syndromem DDA i DDD z uporaniem się z utrudniającymi codzienne funkcjonowanie problemami?
  • W jakich sytuacjach należy rozważyć zastosowanie farmakoterapii w leczeniu klientów z syndromem DDA lub DDD?
Program warsztatów
Moduł 1

Charakterystyka i sposób funkcjonowania DDA

  • Dziecko-maskotka, dziecko niewidzialne, dziecko-kozioł ofiarny oraz dziecko-bohater –w jakie role mogą wchodzić dzieci alkoholików i jak na podstawie ról z dzieciństwa można przewidywać sposób funkcjonowania osoby w dorosłości.
  • Niska samoocena, obawa przed bliskością, silna potrzeba akceptacji czy wysoki samokrytycyzm –  z jakimi trudnościami mierzy się DDA i jak trafnie identyfikować możliwe objawy w zachowaniu klienta, aby skutecznie mu pomóc?
  • DDA w relacjach z innymi ludźmi – Jak funkcjonuje DDA w relacjach partnerskich, przyjacielskich i rodzinnych? – wskazanie na najczęstsze schematy zachowań DDA oraz praktyczne porady i wskazówki niezbędne w procesie trafnej diagnozy psychologicznej.
  • Syndrom DDA a inne trudności w funkcjonowaniu – zaburzenia psychiczne, z jakimi może współwystępować syndrom DDA np. zaburzenia snu, stany depresyjne czy zaburzenia lękowe.

CASE STUDY: Praca z klientem DDA ze współwystępującymi stanami depresyjnymi – omówienie przypadku oraz wskazówki dotyczące diagnozy psychologicznej.
Moduł 2

Charakterystyka i sposób funkcjonowania DDD

  • Przemoc fizyczna i domowa, uzależnienia, bezrobocie, ale także brak szczerych więzi emocjonalnych czy warunkowa miłość – jakie cechy i zachowania rodziny mogą świadczyć o jej dysfunkcyjności i na co należy być uważnym w kontekście identyfikowania syndromu DDD u klienta?
  • Toksyczne role –  w jakie role może wchodzić dziecko wychowujące się w rodzinie dysfunkcyjnej i jak każda z opisanych ról przekłada się na codzienne funkcjonowanie najpierw dziecka, a później już dorosłej osoby?
  • Brak zdolności radzenia sobie z emocjami, przekonanie o własnej samowystarczalności, lęk przed popełnieniem błędu – jak funkcjonuje osoba DDD i z jakimi trudnościami mierzy się w codziennym życiu?
    CASE STUDY: Omówienie sposobu pracy z klientem, u którego podejrzewany jest syndrom DDD – przydatne wskazówki pomagające trafną identyfikację charakterystycznych objawów.
  • Mechanizmy obronne i zaburzenia współwystępujące – jak nie dać się zwieść mechanizmom obronnym stosowanym przez DDD, uniknąć pułapek diagnostycznych oraz trafnie zidentyfikować współwystępujące z syndromem DDD zaburzenia, jak np. zaburzenia lękowe czy zaburzenia nastroju? – praktyczne wskazówki do zastosowania w pracy gabinetowej.
Moduł 3

Metody pracy w terapii psychologicznej i psychoterapeutycznej z DDA i DDD

  • Kontakt z klientem – jakie zasady, cele i zadania należy ustalić z klientem DDA lub DDD, czyli jak zawiązać kontakt, który ułatwi dalszą pracę psychologiczną/psychoterapeutyczną nad zgłaszanymi problemami?
  • Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) – jak wykorzystać techniki ACT do pracy z klientem z syndromem DDA lub DDD, aby pomóc mu w rozumieniu i akceptowaniu emocji oraz zwiększaniu elastyczności psychologicznej?
  • Terapia schematów – jak pomóc klientowi w zidentyfikowaniu szkodliwych wzorów myślenia czy zachowania wyniesionych z rodzinnego domu i pracy nad ich modyfikacją?
    CASE STUDY: Omówienie sposobów pracy nad schematami z klientem DDD, który boryka się z nieadaptacyjnymi sposobami reagowania na konfliktowe i stresujące sytuacje.
  • Terapia traumy – jakie sygnały w zachowaniu klienta mogą wskazywać na doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa, kiedy warto zaproponować klientowi specjalistyczną terapię traumy i jak przeprowadzić ją w skuteczny sposób?
  • Farmakoterapia –  w jakich sytuacjach należy rozważyć zastosowanie farmakoterapii w leczeniu klientów z syndromem DDA lub DDD? – przykłady konkretnych sytuacji wymagających włączenia leków.
  • Terapia grupowa i grupa wsparcia – jak zorganizować pracę terapeutyczną w grupie osób z syndromem DDA lub DDD?

CASE STUDY: Omówienie przykładowego przebiegu sesji w grupie terapeutycznej DDA lub DDD z wskazaniem na możliwe do przeprowadzenia ćwiczenia, możliwe trudności i oczekiwane rezultaty.
Prowadząca
Joanna Śmigielska
Joanna Śmigielska

Psycholog, psychoterapeuta. Absolwentka psychologii klinicznej  na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie oraz psychoterapeutka osób dorosłych w trakcie szkolenia w 4-letniej Szkole Psychoterapii w Warszawie.

Pracuje w nurcie, który ma charakter integracyjny (integratywny), oparty jest na podejściach psychodynamicznym oraz poznawczo-behawioralnym, ze szczególnym uwzględnieniem psychoterapii opartej na schematach. Zajmuje się psychoterapią indywidualną pacjentów oraz prowadzi także psychoterapię par. Pracuje pod regularną superwizją oraz zgodnie z kodeksem zasad etycznych psychoterapeuty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Tworkowskim oraz Szpitalu Bródnowskim na Oddziale Dziennym,  Niebieskiej Linii – Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie. Na co dzień przyjmuje w Psychoklinika Poradnie Zdrowia Psychicznego www.psychoklinika.pl

Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do kursu „Dorosłe Dzieci Alkoholików”
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy