Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi z inicjatywy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę*, 16% polskich dzieci okaleczało się, a 7% dzieci próbowało popełnić samobójstwo. Są to dane alarmujące, ponieważ pokazują, że statystycznie co szóste dziecko potrzebuje pomocy w tym zakresie, a w przypadku dziewczynek jest to nawet co czwarta nastolatka.
Głównym celem warsztatu jest uwrażliwienie specjalistów na sygnały, które mogą świadczyć o występowaniu u dziecka czy nastolatka zachowań samouszkadzających lub autoagresywnych. Podczas szkolenia omówione zostaną na konkretnych przykładach z praktyki gabinetowej metody terapeutyczne skuteczne w pracy z młodym klientami z autoagresją lub myślami samobójczymi.
*Badanie „Ogólnopolska diagnoza skali i uwarunkowań krzywdzenia dzieci” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, przeprowadzone w 2018 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie dzieci i młodzieży w wieku 11–17 lat.
Przykład 1
14-latka przyprowadzona do psychologa przez rodziców ze względu na jej długotrwałe wycofanie i izolację. Dziewczynka zrezygnowała z dotychczasowego hobby, którym było pływanie, nie chce spotykać się z przyjaciółmi, spędza wiele godzin zamknięta w swoim pokoju. Rodzice sygnalizują zwiększoną impulsywność córki oraz podejrzewają, że może sięgać po papierosy. W trakcie konsultacji okazuje się, że dziewczynka regularnie samookalecza się poprzez nacięcia skóry.
Przykład 2
Rodzice 11-letniej dziewczynki zgłosili się do psychologa, kiedy zauważyli rany i siniaki na rękach córki. W trakcie rozmowy z dziewczynką okazuje się, że zidentyfikować można u niej także zaburzenia odżywiania. Aby zaplanować skuteczną interwencję terapeutyczną psycholog musi ustalić, jaka zależność występuje między współistniejącymi problemami.
Absolwentka studiów psychologicznych na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym (specjalizacja: psycholog kliniczny) oraz studiów podyplomowych z zakresu „Stosowanej Analizy Zachowania” przygotowujących do pracy z osobami cierpiącymi na różne zaburzenia zachowania i rozwoju. Swoją praktykę rozpoczęła od pracy z dziećmi rozwijając ich kompetencje w trakcie Treningów Umiejętności Społecznych oraz indywidualnych spotkań w ramach programu „Ułatwiamy Życie z Nadpobudliwością”. Posiada również uprawnienia Trenera TUS ukończywszy Szkołę TUS w Przystani Psychologicznej. Uczestniczyła w szkoleniu TZA (Trening Zastępowania Agresji). Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego łączącego nurt poznawczo-behawioralny z założeniami Dialogu Motywującego. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje pod stałą superwizją, co umożliwia ciągłe rozwijanie możliwości i polepszanie warsztatu pracy.
Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!