Sprzedaż biletów zakończyła się. Sprawdź aktualną ofertę szkoleń >>

Certyfikowane Warsztaty Specjalistów ds. PR i komunikacji

Jak prawidłowo zarządzać sytuacją kryzysową w social mediach, aby nie odbiła się negatywnie na wizerunku marki, produktu lub usługi?

Warsztaty i konsultacje z prowadzącym

Poznaj prelegenta
Jeżeli jesteś odpowiedzialny za komunikację marki w SM i chcesz:
  • Dowiedzieć się, jak właściwie zidentyfikować sytuację kryzysową w social mediach i określić możliwe zagrożenia dla marki, usługi lub produktu,
  • Podpatrzeć sprawdzone przez Monikę Czaplińską rozwiązania w zakresie reagowania na kryzysy online i dobrać te, które sprawdzą się najlepiej w Twojej sytuacji,
  • Od podszewki poznać strategie postępowania w sytuacjach kryzysowych konkretnych marek takich jak m.in. nc+, Tiger, czy Makro Cash&Carry,
  • Zobaczyć, jak postępować z hejterami i trollami internetowymi, aby nie nadwyrężyć wizerunku i przekuć negatywne opinię na korzyść dla firmy,

Weź udział w warsztatach, które poprowadzi Monika Czaplicka - specjalistka od kryzysów w social mediach, która na co dzień współpracuje z największymi polskimi i zagranicznymi markami. Pod jej okiem przećwiczysz najskuteczniejsze modele postępowania w sytuacjach kryzysowych w SM i dowiesz się, jakich błędów nie wolno popełnić!

Podczas warsztatów:
  • Poznasz skuteczne modele postępowania w sytuacji kryzysowej w social mediach i ocenisz jej realny wpływ na wizerunek marki,
  • Dowiesz się, jakie konkretne działania i w jakiej kolejności wdrażać w zależności od charakteru sytuacji kryzysowej i jej rozmiaru,
  • Pod okiem prelegentki stworzysz kompletny plan działań PR, na wypadek kryzysów m.in. klienckich, pracowniczych czy influencerskich,
  • Opracujesz spójną strategię komunikacji, aby zapewnić stabilny wizerunek marki i uniknąć kryzysów wizerunkowych i komunikacyjnych,
  • Przeanalizujesz działania podjęte przez największe marki polskie i z kapitałem zagranicznym m.in. nc+, Tiger czy Makro i zobaczysz jak przełożyły się na długofalowe postrzeganie marki,
  • Nauczysz się tworzyć konkretne, wyraziste i łatwe do odczytania przekazy, które z powodzeniem zastosujesz w sytuacjach które zagrażają wizerunkowi marki, produktu czy usługi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • Dyrektorów PR i komunikacji,
  • Specjalistów PR i komunikacji,
  • Rzeczników prasowych,
  • Social Media Managerów i Online Marketing Managerów, 
  • Specjalistów ds. reklamy i marketingu,
  • Dyrektorów zarządzających,
  • Kierowników jednostek publicznych,
  • Wszystkie osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy lub instytucji na zewnątrz.
Program warsztatów
MODUŁ I

Wzorcowa strategia komunikacji kryzysowej w social mediach – na co zwrócić uwagę i jak przygotować kilka wariantów, które zadziałają w każdej sytuacji?

  • Czym wyróżnia się sytuacja kryzysowa w mediach społecznościowych – na co zwrócić szczególną uwagę na przykładzie analizy sytuacji kryzysowych, które dotknęły polskie i zagraniczne marki w ostatnich 2 latach?
  • Jak reagować na kryzys w social mediach zasada 8P – czyli dlaczego zasada 5P już nie wystarczy?
  • Jak zbudować skuteczny plan działań PR w zakresie postępowania w kryzysie w mediach społecznościowych?
  • Plan komunikacyjny – na co zwrócić uwagę i jak dopasować go do grupy docelowej oraz marki, produktu lub usługi, które reprezentujemy?
  • Jak wykorzystać PR w sytuacji kryzysowej wewnątrz organizacji by załagodzić konflikt i ustrzec się przed wyciekiem złej opinii na zewnątrz?
MODUŁ II

Jak właściwie reagować na kryzysy klienckie w sieci, aby nie wpłynęły negatywnie na sprzedaż i postrzeganie marki, produktu lub usługi?

  • Jak załagodzić spór z niezadowolonym klientem i jakie działania wdrożyć, aby odzyskać jego zaufanie? – przegląd sprawdzonych rozwiązań.
  • Jakie roszczenia pojawiają się najczęściej na fanpage’ach firmowych – które można zignorować, a na które koniecznie trzeba zareagować?
  • Jak dostosować ton wypowiedzi i komunikaty, aby nie wywołać lawiny negatywnych komentarzy – dlaczego moderacja i personalizacja jest dzisiaj tak ważna?
  • Jakie zagrożenia niesie za sobą usuwanie postów i wpisów klientów na Facebooku oraz dlaczego nie warto tego robić?
  • Jak szybko przejść na komunikację prywatną, aby zminimalizować ryzyko pojawienia się większej ilości komentarzy?
  • Jakie błędy w komunikacji i obsłudze klienta popełniają osoby prowadzące firmowe fanpage?
MODUŁ III

Jak skutecznie chronić wizerunek organizacji przed komentarzami hejterów i negatywnymi działaniami konkurencji?

  • Jak reagować na ataki hejterów i trolli internetowych – jakie działania sprawdzą się w sytuacji, gdy ktoś bezpodstawnie próbuje zniszczyć reputacje firmy w Internecie?
  • Jak prowadzić komunikację online i wykorzystać negatywne komentarze do polepszenia wizerunku?
  • Jak reagować na negatywne sytuacje na linii firma – znana osoba w sieci? Jakie działania podjąć w przypadku kryzysu influencerskiego na konkretnych przykładach?
  • Ataki konkurencji - jak się bronić przed szkodliwymi działaniami rynkowych konkurentów?
  • Aspekty prawne działań zapobiegających i zwalczających kryzysy w social mediach – jakich działań unikać formułując strategię obrony wizerunku firmy? 
MODUŁ IV

Jak przeprowadzić analizę i mierzyć skutki kryzysów, aby trafnie ocenić wpływ danej sytuacji kryzysowej na organizację?

  • Jakie były skutki kryzysów w social mediach takich firm jak Tiger, Makro Cash & Carry, NC+ - jak ucierpiał wizerunek marek i jakie działania zostały podjęte, aby zniwelować ich negatywne postrzeganie?
  • Jak skutecznie zmierzyć skutki kryzysu, nie tylko finansowe, aby na podstawie wyników dopasować nieprzesadzone działania?
  • Jak poradzić sobie z negatywnymi skutkami kryzysów, na podstawie konkretnych marek i branż, które potrafiły wykorzystać potencjalnie problematyczną sytuację i obrócić ją na swoją korzyść?
Warsztaty poprowadzi
Monika Czaplicka
Monika Czaplicka

W branży online od 2006 roku. Pra­cuje w swojej agencji social media Wobuzz, a popularność zapewnił jej fanpage „Kry­zysy w social media wybuchają w week­endy” czy akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. Ma bloga czaplicka.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację, a także social sellingu i komunikacji.

Jej debiutancka książka „Zarządzanie kryzysem w social media” doczekała się dodruku po kilku miesiącach od wydania i tytułu bestsellera. Jedna z autorek II tomu „Biblii E-biznesu” (nagrodzonej książkowym Oskarem), autorka e-booków (o obsłudze klienta czy „215 pomysłów na posty…”). Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych (gdzie bywa również nagradzana jako najlepsza mówczyni). Mentorka startupów, jurorka konkursów. Nominowana do tytułu influencerki roku 2018.

W portfolio ma takie marki jak PZU, Empik, Avon, TVN, Medicover, Łazienki Królewskie, Universal Music Polska, BGŻ BNP Paribas, Provident, Capgemini czy KRPM.

Miejsce i termin

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 1399 zł. W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

    • gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonych i cenionych specjalistów,

    • drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,

    • poczęstunek, przerwy kawowe.
Sprzedaż wejściówek zakończyła się. Sprawdź aktualną ofertę szkoleń lub skontaktuj się z nami.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy