Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

              Magazyn Online Marketing

 

szkolenie online LIVE

Kluczowe regulacje prawne w marketingu
i e-commerce w 2025 r.

Jak działać zgodnie z przepisami w rzeczywistości dynamicznie zmieniających się regulacji
i wytycznych?

Podczas szkolenia dowiesz się:
  • Jak Dyrektywa Omnibus zmienia zasady informowania o obniżkach cen i jakie błędy mogą narazić Twoją firmę na surowe kary finansowe?
  • Co nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa produktów (GPSR) nakładają na sklepy internetowe i platformy handlowe?
  • Jak zabezpieczyć współpracę z influencerami, by spełniała wymogi prawne i nie narażała na kontrolę UOKiK?
  • Jakie zasady zbierania zgód marketingowych zmieniają się po wejściu w życie Prawa komunikacji elektronicznej?
  • Jakie zmiany w reklamie personalizowanej i wykorzystaniu AI obowiązują na platformach społecznościowych w związku z nowymi regulacjamI AI Act?
  • Jak legalnie prowadzić loterie promocyjne aby nie wzbudzały wątpliwości prawnych i jak  unikać niedozwolonych praktyk dark patterns?
Dlaczego to szkolenie jest wyjątkowe?
  • Specjaliści-praktycy biorą na warsztat najbardziej problematyczne zagadnienia prawne, w praktyce marketera i menedżera e-commerce, aby pomóc Ci usprawnić prace w świetle nowych regulacji.
  • Na przykładach realnych case studies dowiesz się, jak skutecznie zarządzać polityką cenową zgodnie z Dyrektywą Omnibus, skorzystasz z przykładów dobrych praktyk.
  • Po każdej prelekcji gwarantowana sesja Q&A! Nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi, eksperci odpowiedzą na indywidualne pytania, pomogą rozwiać wątpliwości.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I
E-COMMERCE 2025

Jakie regulacje prawne w 2025 r. będą ważne w praktyce działania sklepów i platform internetowych? Czym w szczególności interesuje się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów?

Moduł poprowadzi r. pr. Joanna Wojtysiak-Tierling)

  • Dyrektywa Omnibus – nowy, ciągle ewoluujący sposób informowania kupujących o obniżkach
    • Jakie są dobre praktyki oraz podstawowe błędy jakie można popełnić przy informowaniu o obniżkach cen?
    • Trzy czy dwie ceny przy produkcie? Od której ceny trzeba liczyć wartość obniżki po wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE?
    • Kontrole Inspekcji Handlowej – co podlega kontroli oraz jakie są widełki kar finansowych?
  • Zakaz stosowania dark patterns – szczególny obszar zainteresowania UOKiK
    • Jakie praktyki są zakazane i za które z nich UOKiK już nakładał kary?
    • Czy zakaz obejmuje wszystkie firmy z branży e-commerce i marketingu czy tylko platformy handlowe?
  • Ogólne rozporządzenie ws. bezpieczeństwa produktów (GPSR) i nowe wymogi dla e-commerce
    • Kogo dotyczy nowe prawo?
    • Nowe obowiązki dla platform handlowych
    • Nowe obowiązki dla sklepów internetowych
Moduł II
MARKETING 2025

Które działania marketingowe są obecnie pod szczególną lupą prawną? Jak zadbać o to, aby bezstresowo realizować swoje procesy marketingowe?

Moduł poprowadzi r. pr. Maria Socha

  • Loterie promocyjne
    • Na jakie mechanizmy trzeba uważać, aby nie narazić się na kontrolę i kary od Krajowej Administracji Skarbowej?
    • Jak przygotować dobrą loterię od strony prawnej i uzyskać zezwolenie?
    • O czym pamiętać na etapie realizacji loterii, jakie obowiązki dokumentacyjne trzeba spełnić?
  • Współpraca z influencerami
    • Jak influencerzy powinni oznaczać treści tworzone w ramach współpracy reklamowej?
    • Jak marka/agencja powinny zabezpieczyć współpracę z influencerem od strony prawnej, aby nie narazić się na zarzuty od UOKiK?
    • Jakie są kluczowe zasady w rozliczeniach finansowych z influencerami?
  • Komunikacja marketingowa pod lupą UOKiK
    • Które marki w ostatnim czasie UOKiK ukarał lub zamierza ukarać za reklamę wprowadzającą w błąd?
    • Jakich standardów komunikacji oczekuje UOKiK, jak powinny być tworzone disclaimery?
Moduł III
LEAD GENERATION I AUTOMATYZACJA

Kontakt marketingowy po wejściu w życie nowego Prawa komunikacji elektronicznej oraz nadchodzące regulacje unijne w zakresie systemów AI.

Moduł poprowadzi r. pr. Bartosz Pilc

  • Jakie zmiany w zakresie zgód marketingowych wprowadziło Prawo komunikacji elektronicznej?
  • W jaki sposób należy tworzyć zgody marketingowe, aby były ważne oraz jak zarządzać całym procesem zbierania i wykorzystywania zgód marketingowych?
  • Które urzędy mogą sprawdzać ważność zgód i jakie mogą nakładać kary?
  • Reklama personalizowana w social mediach – jakie nowe reguły gry wprowadza Akt o usługach cyfrowych:
    • Jakie reklamy są zabronione?
    • Jakie informacje o reklamach poszczególnych marek muszą ujawniać platformy społecznościowe?
  • Jakie są etapy wchodzenia w życie przepisów unijnego Aktu ws. sztucznej inteligencji (AI Act)?
  • W jaki sposób będzie trzeba informować o wykorzystywaniu narzędzi AI oraz oznaczać treści wygenerowane przez narzędzia AI? Kto ma prawa do grafiki lub tekstu wygenerowanych przez AI?
  • Które systemy AI w branży e-commerce i marketingu prawo będzie kazało traktować w szczególny sposób? Które zostaną zabronione?
PROWADZĄCY
Joanna Wojtysiak-Tierling
Joanna Wojtysiak-Tierling

Radca prawny

W pracy szczególnie stawia na relację z klientem. Zawsze stara się by proponowane przeze nią rozwiązania były nie tylko zgodne z prawem, ale również przyjazne dla biznesu. Nauczyła się tego współpracując zarówno z dużymi podmiotami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorcami. Mimo, że na co dzień pracuje zza monitora, to uwielbia kontakt z ludźmi. Interesują ją ich doświadczenia i oczekiwania, dzięki czemu udaje się tworzyć jeszcze dogodniejsze i bardziej przystępne treści.

Maria Socha
Maria Socha

Radca prawny

Na co dzień wspiera prawnie branżę marketingową – agencje marketingowe, reklamowe, ale także każdego, kto potrzebuje zgodnie z prawem zareklamować swoją firmę i produkty. Analizuje, opiniuje, ocenia, szkoli, szuka rozwiązań, a nie problemów – słowem: pomaga prowadzić biznes i ‘dowozić’ projekty marketingowe.

Bartosz Pilc
Bartosz Pilc

Partner CORE Law, radca prawny

W codziennej pracy stawia na bliską relację z klientem, podejście human-to-human, otwartą dyskusję i dążenie do rozwiązań, które efektywnie wspierają biznes. Jest przekonany, że usługi prawne muszą dawać klientowi wartość dodaną oraz pozwolić wykonać krok do przodu w realizacji celów biznesowych. Od ponad 10 lat wspólnie z klientami zarządza ryzykiem wynikającym z wyzwań prawnych oraz zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji. Są to m.in. akcje marketingowe, kampanie e-mail marketingowe, procesy marketing automation, wdrożenia RODO, negocjacje umów dotyczących ochrony danych, postępowania z incydentami oraz development aplikacji.

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 15 grudnia 2024 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

21.01.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

21.01.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy