Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

       Magazyn Online Marketing

 

Zmiany w prawie dla marketingu i e-commerce w 2024 roku – jak działać zgodnie z przepisami w rzeczywistości dynamicznie zmieniających się regulacji i wytycznych?

Rok 2023 był dla branży internetowej czasem pełnym wyzwań, a to nie koniec. Rok 2024 to kolejne zmiany prawne w zakresie usług i sprzedaży internetowej, z którymi będziesz musiał się zmierzyć, jako marketingowiec i e-commerce menadżer. Zyskaj pewność, że działasz zgodnie z Digital Service Act oraz dyrektywą Omnibus. Przygotuj się na zapowiedziane kontrole OUKiK oraz Inspekcji Handlowej. Dowiedz się też, jak już dziś regulować korzystanie z narzędzi AI w Twojej firmie.

Szkolenie poprowadzą: Joanna Wojtysiak-Tierling, Maria Socha, Bartosz Pilc

Podczas szkolenia dowiesz się:
  • Na jakie kontrole w związku z dyrektywą Omnibus musisz być przygotowany i jakich błędów w związku z tym unikać w roku 2024?
  • Jakie nowe obowiązki nakładają na branżę internetową nowe prawa konsumenckie?
  • Co w rzeczywistości zmieniają nakazy i zakazy wprowadzone wraz z dyrektywą unijną DSA, porównywaną w skali zmian do RODO?
  • Jakie są cztery kluczowe zmiany dla branży internetowej wprowadzone przez DSA oraz o czym musisz pamiętać, by uniknąć kar?
  • Jak możesz regulować wykorzystanie sztucznej inteligencji  w swojej pracy, zgodnie z założeniami nadchodzącego unijnego rozporządzenia AI Act?
Dlaczego to szkolenie jest wyjątkowe?
  • Wybraliśmy najbardziej problematyczne zagadnienia prawne i realne case study, które przekładają się na codzienną pracę marketingowca i e-commerce menedżera oraz stanowią wyzwanie w świetle nowych rozwiązań prawnych.
  • Poprowadzą je trenerzy-praktycy, którzy nie tylko podzielą się swoją ekspercką wiedzą, ale także odpowiedzą na indywidualne pytania w sesjach Q&A po każdym module.
  • Podczas szkolenia wyposażysz się w wiedzę o rozwiązaniach i narzędziach, które usprawnią Twoją pracę i pozwolą wyprzedzić konkurencję.
Program szkolenia:
Moduł I

Nowe regulacje prawne w praktyce marketera i menedżera e-commerce – jak przygotować się do kontroli w 2024 oraz pierwsze wnioski po wprowadzeniu Dyrektywy Omnibus, regulacji dot. zgodności produktu z opisem i zapewnienia kontaktu telefonicznego

  • Dyrektywa Omnibus – ujednolicony sposób informowania kupujących o obniżkach i transparentność w zakresie publikowania opinii o produkcie
    • Pierwsze wnioski – jakie najważniejsze skutki można zaobserwować rok po wprowadzeniu dyrektywy? Jak e-commerce poradziło sobie z sytuacją poomnibusową podczas np. Black Friday?
    • Trzy ceny przy produkcie, wymóg wykazania wiarygodności opinii, wzmianka o stronie sprzedającej – najlepsze praktyki realizacji wymagań stawianych sklepom internetowym przez dyrektywę Omnibus na konkretnych przykładach
    • Kontrole Inspekcji Handlowej – co podlega kontroli oraz jakie są widełki kar finansowych?
  • UOKiK i kontrole przestrzegania obowiązku zapewniania kontaktu telefonicznego w e-commerce – jak sobie poradzić w sytuacji braku jasnych wytycznych?
    • Czego możesz się spodziewać podczas zapowiedzianych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroli?
    • Kary finansowe – za co nakładane będą kary finansowe oraz ile będą wynosić?
    • „Czy 10 minut oczekiwania na infolinii to jeszcze szybki i efektywny kontakt”, „czy sklep internetowy ma obowiązek wdrożenia tzw. kolejkowania na infolinii”? – trudne pytania i wątpliwości w związku z brakiem konkretnych wytycznych. Podpowiadamy, jak przygotować się na kontrolę.
  • Nowe regulacje dot. zagadnienia niezgodności towaru z umową – o czym należy pamiętać, podczas tworzenia opisu produktu?
    • „Niezgodność towaru z umową” (dawniej „wada fizyczna”) – jakie kary przewidziano za nieprzestrzeganie znowelizowanych przepisów?
    • Ile trwa okres odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność sprzedanego produktu z opisem?
    • Oskarżenie o niedotrzymanie warunków umowy ze względu na „niezgodność” – jak jako sprzedawca możesz reagować? Jak możesz się bronić przed wymuszeniami ze strony klientów?
    • Kontrole Inspekcji Handlowej – jak bezstresowo przejść kontrole i uniknąć kar finansowych?
Moduł II

DSA, czyli Digital Services Act – nowe rozporządzenie o usługach cyfrowych obowiązujące od 2024 roku

  • Digital Services Act, czyli akt o usługach cyfrowych – jakie najważniejsze nakazy i zakazy wprowadzono od 17 lutego 2024 r. w całej Unii Europejskiej? Ile czasu przewidziano na wprowadzenie wymaganych zmian?
  • Cztery kluczowe regulacje dla platform internetowych przekładające się na nowe wyzwania dla e-commerce managerów oraz marketerów:
    • Zakaz stosowania dark patterns przez platformy internetowe – co znalazło się na liście zakazanych praktyk Komisji Europejskiej oraz jakie elementy interfejsu serwisów online, w szczególności platform zakupowych, mają być gruntownie weryfikowane pod kątem stosowania wspomnianych dark patterns?
    • Mechanizm know your business customer – nowe obowiązki zbierania i weryfikowania informacji o firmach oferujących produkty i usługi na platformie oraz konieczność projektowania interfejsów sprzyjających sprzedawcom w celu podawania informacji o ich nazwie, adresie i danych kontaktowych,
    • Mechanizmy pozwalające na zgłaszanie nielegalnych treści opublikowanych na platformie – jakie kryteria muszą spełniać oraz jakie wytyczne zostały opracowane dla systemu rozpatrywania skarg na decyzje podjęte w odpowiedzi na zgłoszenia?
    • Zakaz kierowania reklamy profilowanej do dzieci oraz wykorzystywania na potrzeby reklamy profilowanej danych wrażliwych – z jakich informacji nie wolno korzystać podczas profilowania reklamy? Jakie informacje są obligatoryjne podczas wyświetlania reklamy sprofilowanej – ogólne oraz indywidualne (dostosowane do konkretnego użytkowania)?
  • Dodatkowe obowiązki prawne nałożone przez DSA na tzw. bardzo duże platformy internetowe (np. Zalando, Amazon, LinkedIn, TikTok, X/Twitter) – co warto wiedzieć i jakie będzie to miało przełożenie na procesy marketingowe?
Moduł III

AI w Twojej organizacji – jak regulować wykorzystanie sztucznej inteligencji mimo braku konkretnych przepisów prawnych?

  • Jakie są założenia AI Act, wypracowanego przez Unię Europejską prawa w zakresie korzystania ze sztucznej inteligencji? Kiedy można spodziewać się początku obowiązywania?
  • Aktualne problemy z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI, w tym m. in. kwestie prawa autorskiego (kto ma prawa do grafiki lub tekstu wygenerowanych przez AI)
  • Co należy wdrożyć już teraz - analiza wykorzystania AI w organizacji w kilku krokach:
    • Jaki zakres wykorzystania dopuszczasz – całkowity zakaz, ograniczenie stosowania AI, dopuszczenie stosowania AI?
    • Do jakich czynności chcesz wykorzystywać narzędzia oparte na sztucznej inteligencji?
    • Z jakich rozwiązań opartych na AI chcesz korzystać?
  • Opracowanie wewnętrznych reguł i procedur, stanowiących klarowne ramy korzystania z narzędzi AI w ramach działań zawodowych w organizacji – jak zrobić to dobrze? Jak dzięki temu zmniejszyć ryzyko nałożenia kar (np. za naruszenie ochrony danych osobowych)?
  • Przeszkolenie pracowników – dlaczego tak ważna jest umiejętność dostrzegania ryzyka i jego minimalizacji?
Szkolenie poprowadzą:
Joanna Wojtysiak-Tierling
Joanna Wojtysiak-Tierling

Radca prawny

W pracy szczególnie stawia na relację z klientem. Zawsze stara się by proponowane przeze nią rozwiązania były nie tylko zgodne z prawem, ale również przyjazne dla biznesu. Nauczyła się tego współpracując zarówno z dużymi podmiotami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorcami. Mimo, że na co dzień pracuje zza monitora, to uwielbia kontakt z ludźmi. Interesują ją ich doświadczenia i oczekiwania, dzięki czemu udaje się tworzyć jeszcze dogodniejsze i bardziej przystępne treści.

Maria Socha
Maria Socha

Radca prawny

Na co dzień wspiera prawnie branżę marketingową – agencje marketingowe, reklamowe, ale także każdego, kto potrzebuje zgodnie z prawem zareklamować swoją firmę i produkty. Analizuje, opiniuje, ocenia, szkoli, szuka rozwiązań, a nie problemów – słowem: pomaga prowadzić biznes i ‘dowozić’ projekty marketingowe.

Bartosz Pilc
Bartosz Pilc

Partner CORE Law, radca prawny

W codziennej pracy stawia na bliską relację z klientem, podejście human-to-human, otwartą dyskusję i dążenie do rozwiązań, które efektywnie wspierają biznes. Jest przekonany, że usługi prawne muszą dawać klientowi wartość dodaną oraz pozwolić wykonać krok do przodu w realizacji celów biznesowych. Od ponad 10 lat wspólnie z klientami zarządza ryzykiem wynikającym z wyzwań prawnych oraz zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji. Są to m.in. akcje marketingowe, kampanie e-mail marketingowe, procesy marketing automation, wdrożenia RODO, negocjacje umów dotyczących ochrony danych, postępowania z incydentami oraz development aplikacji.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy