Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Nowa Sprzedaż      Online Marketing Magazyn

 

Certyfikowane szkolenie online live

Rewolucyjne zmiany w przepisach prawa konsumenckiego i nowe obowiązki sprzedawców

Jak uniknąć kar finansowych i dostosować swój biznes do nowych regulacji obowiązujących od 1 stycznia 2023?

Od 1 stycznia 2023 r. zaczęły obowiązywać nowe regulacje, które istotnie zmieniają dotychczasowe prawo konsumenckie oraz wpływają na całą branżę e- commerce. Zmiany dotyczą m.in.:

  • nowych zasad prezentowania cen,
  •  zmian w udostępnianiu i informowaniu o opiniach konsumentów,
  • nowych wytycznych donośnie reklamacji.

Za złamanie przepisów Dyrektywy Omnibus przedsiębiorcy mogą zapłacić od 20 do 40 tysięcy zł.

Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących sprzedaż towarów lub usług konsumentom, w szczególności do osób prowadzących sklepy internetowe lub platformy handlowe. Dowiesz się, w jakim zakresie i w jaki sposób wdrożyć nowe przepisy, które obowiązują od 1 stycznia 2023 r., m. in. Dyrektywę Omnibus.
Podczas szkolenia dowiesz się:
  • jak interpretować nowe przepisy, które zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku, by działać zgodnie z prawem i uniknąć kosztownych konsekwencji,
  • jak zmienić regulamin sklepu internetowego, by był zgodny z nowymi przepisami obowiązującymi od 1 stycznia 2023 roku,
  • jak zmienić formularze zamówienia, by dostosować je do nowych regulacji,
  • jakie są nowe zasady prezentowania cen promocyjnych,
  • jak przeprowadzić procedurę reklamacyjną według nowych zasad, jak zmieni się katalog żądań zgłaszanych przez konsumentów, jak przygotować na zmiany pracowników rozpatrujących reklamacje,
  • jak interpretować zmiany, które wnosi dyrektywa Omnibus, by uniknąć kar finansowych nakładanych przez UOKiK oraz Inspekcję Handlową i jaka odpowiedzialność ciąży na sprzedawcy w przypadku braku zgodności towaru z umową,
  • jakie zmiany wprowadza Dyrektywa Omnibus w związku z udostępnianiem klientom opinii o produktach na stronie www sklepu - w jaki sposób zapewnić klientów, że publikowane opinie na temat danego produktu pochodzą od konsumentów, którzy rzeczywiście go zakupili i używali, by uniknąć skarg związanych z umieszczaniem fałszywych opinii na stronach,
  • jakie wymogi będą musiały spełniać platformy handlowe, jakie będą nowe obowiązki informacyjne dostawców platform handlowych oraz te związane z pozycjonowaniem ofert, m.in. konieczność wyraźnego ujawniania i oznaczania płatnej reklamy lub wnoszenia opłat w celu lepszego pozycjonowania oferty.
Dlaczego szkolenie jest dla Ciebie?
  • Spotkanie na żywo z ekspertem – będziesz uczestniczyć w 6-godzinnym intensywnym warsztacie z doświadczonym prawnikiem. 
  • Sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z prowadzącą, która odpowie na Twoje pytania w trakcie szkolenia.
  • Warsztatowa formuła – wraz z prowadzącą przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się sprzedawcy.
  • Podnoszenie kwalifikacji – dzięki udziałowi w tym szkoleniu zostaniesz specjalistą w swojej firmie.
Program szkolenia
Moduł I

DYREKTYWA OMNIBUS W PRAKTYCE

  • Obowiązki dostawców platform handlowych. Jakie informacje podawać kupującym? Co to jest plasowanie i jak o nim informować?
  • Obniżki cenowe. Jak planować promocje? Jak komunikować promocje?
  • Dodawanie opinii.  Czy trzeba weryfikować opinie? Jak przygotować regulamin dodawania opinii?
  • Nowe obowiązki informacyjne. Jakie informacje muszę przekazać klientom i w jaki sposób to zrobić?
  • Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł II

DYREKTYWA CYFROWA I DYREKTYWA TOWAROWA W PRAKTYCE

  • Umowa o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. Co reguluje i kiedy ma zastosowanie? 
  • Co to jest towar z elementem cyfrowym? Jakie zasady obowiązują przy jego sprzedaży?
  • Sprzedaż e-booków i kursów online. Jakie zmiany wprowadzają nowe przepisy? Czy muszę dodatkowo się zabezpieczyć, by uniknąć negatywnych konsekwencji?
  • Brak zgodności towaru z umową. Czy mogę sprzedać towar z „wadą”? Jak zabezpieczyć sprzedaż niepełnowartościowych towarów.
  • Procedura reklamacyjna wg nowych zasad. Jakie uprawnienia przysługują konsumentom, a jakie przedsiębiorcom? Czy należy zmienić mechanizmy rozpatrywania reklamacji?
  • Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł III

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

  • Elementy jakie powinien zawierać regulamin sklepu internetowego.
  • Co zmienić w regulaminie. Procedura reklamacyjna wg nowych zasad.
  • Zmiana regulaminu. Czy muszę informować o tym klientów?
  • Sesja pytań i odpowiedzi
Warsztaty poprowadzi:
radca prawny Joanna Wojtysiak-Tierling

Prawniczka z kancelarii CORE Law Grzybowski & Pilc specjalizująca się w zagadnieniach związanych z e-commerce, ochroną konsumentów, prawem marketingu, a także ochroną danych osobowych. Praktyk doradzający małym, średnim i dużym przedsiębiorcom. Autorka publikacji na blogu prawomarketingu.pl, obsługaprawna.pl oraz w poradniku o ochronie danych osobowych CORE news.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy