Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>
Stawiamy na praktykę i skuteczne rozwiązania!

100% case study: porzucamy zbędną teorię i nic niewnoszące wprowadzenia. Niech wdrożone rozwiązania "mówią same za siebie",

100% merytoryki: 0% prezentacji marketingowo-produktowych

100% interakcji: możesz pytać, wątpić, prosić o radę i przytaczać własne przykłady – nasz prelegent jest po to, aby wyposażyć Cię w narzędzia, dzięki którym wdrożysz rozwiązania w życie

Jeżeli:
  • Twój zespół sprzedażowy nie osiąga zakładanych celów biznesowych i szukasz metod, które natychmiast zmotywują go do zwiększonego wysiłku i przełożą się na większą sprzedaż,
  • Chcesz pod okiem prowadzącego porównać systemy prowizyjne z różnych firm i wybrać te rozwiązania, które najlepiej sprawdzą się w Twoim zespole,
  • Szukasz pomysłu na wieloskładnikowy system wynagrodzeń i zastanawiasz się nad jego opłacalnością i realnym przełożeniem na wyniki sprzedażowe,

Zapraszamy na jedyne tak praktyczne warsztaty, z których wyjedziesz z indywidualnym planem systemu wynagrodzeń dla Twojego zespołu, który w szybkim czasie przyniesie spodziewane efekty.

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
  • Tylko u nas! Dowiesz się, jakie systemy premiowe sprawdzają się w różnych firmach i będziesz mógł skonsultować i dobrać rozwiązania idealnie dopasowane do twojego zespołu i branży,
  • Pod okiem doświadczonego prowadzącego weźmiesz udział w symulacjach biznesowych, dzięki którym nauczysz się m.in. wyznaczać progi sprzedażowe, aby były rentowne dla firmy i motywujące dla handlowca,
  • Na konkretnych przykładach przeanalizujesz pułapki systemów premiowych i błędy, które wpływają na efektywność sprzedażową Twoich handlowców – dowiesz się, co nie działa i czego unikać podczas tworzenia systemów wynagradzania,
  • Wyjedziesz z gotowymi do wdrożenia pomysłamina pozafinansowe motywowanie handlowców – sprawdzimy dla Ciebie efektywność stosowanych do tej pory rozwiązań, abyś mógł wybrać te najbardziej skuteczne
Program warsztatów:
Blok I

Jak przygotować skuteczny system wynagradzania handlowców dostosowany do realiów swojej firmy i branży, w jakiej działa?

  • Przykłady dużych firm, które przygotowały skuteczne systemy premiowe w sytuacji zmian - w jaki wypracować działający system wynagradzania na przykładzie firm z sektora HoReCa oraz firmy z branży farmaceutycznej.
  • Podstawa i prowizja - jak dobrać właściwe proporcje i od czego to zależy?
  • Premia stała czy klasyczna prowizja procentowa - co i kiedy jest bardziej skuteczne?
  • Prowizja w podziale na grupy produktowe czy za obrót całkowity w miesiącu/okresie rozliczeniowym - co wybrać w zależności od specyfiki Twojej firmy?
Blok II

Symulacje biznesowe – prowizja, efekt sprzedażowy (w krótkim i długim okresie), rentowność, ryzyka

  • Symulacje biznesowe na przykładach wybranych systemów prowizyjnych - prelegent pokaże na przykładach modelowych systemów prowizyjnych:
    • w jaki sposób wyznaczać progi, aby zmotywować handlowca by je przekraczać;
    • jak uniknąć efektu "spoczywania na laurach";
    • jak sprawić, aby każdy próg był rentowny dla firmy;
    • jak przewidywać zachowania handlowców, które narzuca przyjęty system wynagradzania, abyś nie musiał dokonywać bieżących korekt, które działają demotywująco na zespół?
  • System prowizyjny a rentowność sprzedaży w krótkim i długim okresie - jak policzyć, czy wybrany przez Ciebie system wynagradzania handlowców nie będzie za dużym obciążeniem dla firmy?
Blok III

Czego unikać tworząc system wynagradzania? Co powoduje, że handlowiec nie sprzedaje tak efektywnie jakby mógł?

  • Kiedy Twój system jest niewydolny? Jak to sprawdzić i policzyć?
  • Skomplikowane systemy prowizyjne jako przykład rozwiązania dającego efekty odwrotne od oczekiwanych.
  • Czy i w jakim stopniu prowizja indywidualna powinna być skorelowana z wynikami całego zespołu - kiedy to się sprawdza a kiedy nie?
  • Jak rozpoznać elementy w systemie wynagradzania Twojej firmy, które mają negatywny wpływ na sprzedaż lub demotywują handlowców?
  • Jak zapewnić wysoki poziom obsługi przez handlowca klientów istniejących, jednocześnie premiując głównie nową sprzedaż?
Blok IV

Pozafinansowe elementy mające realny, pozytywny wpływ na sprzedaż - wybrane praktyki, które sprawdziły się w innych firmach

  • Zabiegi budujące prestiż pracownika - rankingi handlowców, "handlowiec miesiąca", rywalizacja pomiędzy zespołami sprzedażowymi - jak to zastosować u siebie, aby odnieść zamierzony efekt?
  • Możliwości tzw. awansu poziomego, znacząco przedłużającego "okres życia handlowca" (od zatrudnienia do wypalenia zawodowego i utraty motywacji).
  • Narzędzia takie jak prawo "pierwokupu" klientów źle obsługiwanych przez innych handlowców przez handlowców mających dobre wyniki.
  • Inne, niestandardowe pomysły z sukcesem zastosowane w działach handlowych.
Blok V

Analiza skutecznych systemów i regulaminów wynagradzania

  • Ochrona nowo zatrudnionych handlowców – regulamin dający możliwość uzyskania satysfakcjonującego wynagrodzenia, a jednocześnie rentownego dla firmy w kontekście problemów z pozyskaniem i utrzymaniem handlowców z młodego pokolenia.
  • Wiele składników wynagradzania w systemie – oczekiwania pokoleń wchodzących na rynek pracy.
  • Tworzenie prostych i jednocześnie pro-sprzedażowych regulaminów.
  • Skuteczne plany ocen handlowców i wynikających z tego konsekwencji podtrzymujących ich stałą motywację.
  • Analiza systemów wynagradzania z firm uczestników - dla chętnych.
Podczas tych wyjątkowych warsztatów Maciej Chabowski, ekspert – praktyk z wieloletnim doświadczeniem w zakresie opracowywania systemów wynagradzania dla zespołów sprzedażowych opowie i pokaże na przykładach:
  • Jak spojrzeć krytycznie na system wynagradzania handlowców we własnej firmie, aby usunąć elementy, które negatywnie wpływają na sprzedaż i hamują rozwój zespołu,
  • Jak policzyć optymalne prowizje dla swoich handlowców w zależności od specyfiki firmy i branży, w jakiej działa,
  • Jak policzyć rentowność systemu prowizyjnego w krótkim i długim okresie,
  • Jak uzyskać efekt mobilizacji sprzedażowej bez odwoływania się do wysokich prowizji - na podstawie case study z innych firm,
  • Jak w praktyce skonfigurować progi prowizyjne, aby zmotywować handlowców, by chciało się je przekraczać,
  • Jak zapobiec utracie rentowności realizowanych nadwyżek sprzedażowych uzyskanych w wyniku przekraczania przez handlowców kolejnych progów.

Prelegent odpowie na wszystkie pytania zarówno w czasie warsztatów jak i po nich - będzie do dyspozycji uczestników do tygodnia od daty warsztatów.

Warsztaty poprowadzi:
Maciej Chabowski

PARTNER ZARZĄDZAJĄCY / TRENER – menedżer, psycholog społeczny, praktyk biznesu i dyplomowany trener biznesu, autor publikacji naukowych i współwłaściciel Grupy Trenerskiej SkillsDesigners oraz dwóch portali branżowych (Polski Portal Psychologii Biznesu, Polski Portal Psychologii Społecznej). Wykształcenie i wiedzę zdobywał na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz podczas licznych szkoleń branżowych. Posiada duże doświadczenie praktyczne w pracy ze zróżnicowanymi grupami klientów biznesowych. Specjalizuje się w profesjonalnych technikach sprzedaży, zastosowaniu perswazji w relacjach handlowych, szkoleniach menadżerskich oraz profesjonalnej obsłudze klienta. Szkolił handlowców i kadrę zarządzającą wielu firm produkcyjnych (m.in. Privacon Poland, Wisan, Bakoma, Elektroskandia) i farmaceutycznych (m.in. Prosper, Pretium Farm, NEUCA, Świat Zdrowia, Synoptis Pharma). Od kilku lat dzieli się swoim doświadczeniem prowadząc także szkolenia dla innych trenerów.

Koszt uczestnictwa:
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 1299 zł netto i obejmuje:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonych i cenionych specjalistów,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy