Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Patronat medialny:

Magazyn Online Marketing

 

Warsztaty i konsultacje dla szefów sprzedaży i marketingu

Skuteczna polityka handlowa na 2019 rok – jak połączyć wysokie ceny z wysokim poziomem obrotów?

Jak wprowadzić i „argumentować" wyższe ceny w sprzedaży oraz ustalać korzystny system rabatowy, aby zapewnić trwały wzrost obrotów?

Sprawdź program
Jeżeli jesteś szefem sprzedaży lub tworzysz strategię marketingową w Twojej firmie i chcesz:
  • wzrosnąć w sprzedaży o kilkanaście punktów procentowych przy zachowaniu tego samego portfolio produktów,
  • wprowadzić wyższe ceny produktów minimalizując ryzyko spadku obrotu,
  • ustalić efektywny system rabatowy, który zmotywuje handlowców do sprzedaży na odpowiednim poziomie dystrybucyjnym i wartościowym,
  • opracować wzorcową politykę cenową, która będzie akceptowalna przez segmenty klientów i pozwoli zachować wysoką rentowność,

Weź udział w jedynym szkoleniu na rynku, na którym powiemy Ci jak skonstruować politykę handlową, aby trwale podnieść ceny bez spadku ilości sprzedanych sztuk!

 

Klienci nie są w stanie rzetelnie porównywać cen. Chcą tylko wierzyć, że kupują dobrze i nie przepłacają. Dlatego walka dzisiaj toczy się przede wszystkim o świadomość i percepcję konsumenta.

 

Podczas warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • Jak ustalić politykę cenową, aby uzyskać efektywny i trwały wzrost obrotu?
  • Jak argumentować wyższe ceny w sprzedaży, aby przekonać do nich klientów?
  • Jakie zmiany w polityce handlowej zapobiegną erozji cen i wyeliminują niepotrzebne rabaty, które obniżają Twój obrót?
  • Jak inne firmy uzyskują wzrost marż dzięki spójnie przeprowadzonej zmianie polityki cenowej i rabatowej?
  • W jaki sposób segmentować klientów, aby wiedzieć w jakiej grupie możliwa jest największa i najmniejsza manipulacja cenowa i jak ją przeprowadzić?
  • Jak wygrać rynkową bitwę o percepcję klienta, czyli co powinna zawierać Twoja polityka marketingowa, aby klient postrzegał Twoje produkty jako warte swojej ceny?
Program warsztatów:
Blok 1

Jak stworzyć politykę cenową wspierającą rentowność naszej oferty sprzedażowej?

  • Jak postrzegamy ceny - jak dokonać analiz rynkowych, które pokażą Ci, jak klienci postrzegają cenę oraz dokonują wyborów w kategorii oferowanych przez Ciebie produktów.
  • Zasady budowania efektywnej polityki cenowej – jakie reguły należy uwzględnić budując swój cennik dla klientów?
  • Segmentacja klientów i różnicowanie cen - jak podzielić klientów wg skłonności do zapłaty i co to oznacza dla Twojej polityki cenowej w poszczególnych grupach?
  • Czynniki generujące wartość usługi/produktu - za co klient zapłaci a za co nie zapłaci więcej?
Blok 2

Jak ustandaryzować i ograniczyć politykę rabatową bez szkody dla wolumenu sprzedaży?

  • Podstawowe mechanizmy polityki rabatowej – w jaki sposób konstruować systemy rabatowania, aby zwiększały one obrót przy utrzymaniu odpowiedniego poziomu rentowności?
  • Jak zweryfikować własną politykę rabatową, aby ograniczyć ją tylko do klientów, którzy bezwzględnie nie kupią drożej?
  • W jaki sposób i jak często należy aktualizować systemy rabatowe?
  • Czym zastąpić silny sprzedażowo argument rabatu dla klienta? Przykłady zabiegów marketingowych, które nie podnoszą kosztów produkcji lub dostawy a "wabią" klienta równie silnie jak rabat.
  • Jak wycofać się z rabatowania? Przykłady działań, które umożliwiają zlikwidowanie rabatów przy ograniczeniu ryzyka spadku obrotów.
Blok 3

Jak zbudować argumentację handlową, która "obroni" wyższe ceny?

  • W jakie argumenty musisz wyposażyć handlowców, aby plan podniesienia cen się powiódł?
  • Jak pozycjonować (w sensie marketingowym) Twój produkt lub usługę w odniesieniu do konkurencji, aby klient zaakceptował wyższą cenę?
  • Przykłady takiego pozycjonowania produktów wraz z towarzyszącą argumentacją marketingową, które zostały obliczone na uzyskanie wyższej ceny, w sytuacji gdy produkt nie różni się jakością od produktów konkurencji - przykłady firm, którym udało się to najlepiej.
  • Jakie wartości dodatkowe ująć i podkreślić w strategii marketingowej, aby uzasadnić wyższą cenę - co działa na współczesnego klienta?
  • Jak i kiedy grać poszczególnymi argumentami zwiększającymi wartość produktu: jakość obsługi klienta, serwis posprzedażowy (w jakiej postaci?), opiekun klienta, warunki dostawy, argumenty jakościowe i inne.
Blok 4

System wynagradzania i motywowania, który nagradza handlowców sprzedających w pełnej cenie.

  • Jak skutecznie narzucić siłom sprzedażowym bardziej restrykcyjną politykę rabatową, aby nie doszło do spadku sprzedaży?
  • Systemy motywacyjne, które stymulują rentowne wzrosty sprzedażowe, czyli jak zmotywować handlowców do sprzedawania drogo w sposób systemowy.
  • Jak ustawić system prowizyjny, aby wspierał sprzedaż bez rabatów?
Blok 5

Praktyczne warsztaty konstruowania argumentacji marketingowej i elementów polityki handlowej wysokich cen w oparciu o informacje uzyskane na szkoleniu:

ANALIZA CASE STUDY: Inżynieria handlowa, czyli jak połączyć perspektywę wzrostu z perspektywą rentowności?

  • Unikalna propozycja sprzedaży – kreacja wartości dodanych, których poszukuje współczesny, wybredny klient przy ograniczeniu dodatkowych kosztów.
  • Ustalanie optymalnych cen w odniesieniu do konkurencji - jak podjąć właściwą decyzję?
  • Ustawienie optymalnego systemu premiowego pod sprzedaż na wysokim poziomie rentowności.
Prowadzący:
Maciej Chabowski

PARTNER ZARZĄDZAJĄCY / TRENER – menedżer, psycholog społeczny, praktyk biznesu i dyplomowany trener biznesu, autor publikacji naukowych i współwłaściciel Grupy Trenerskiej SkillsDesigners oraz dwóch portali branżowych (Polski Portal Psychologii Biznesu, Polski Portal Psychologii Społecznej). Wykształcenie i wiedzę zdobywał na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz podczas licznych szkoleń branżowych. Posiada duże doświadczenie praktyczne w pracy ze zróżnicowanymi grupami klientów biznesowych. Specjalizuje się w profesjonalnych technikach sprzedaży, zastosowaniu perswazji w relacjach handlowych, szkoleniach menadżerskich oraz profesjonalnej obsłudze klienta. Szkolił handlowców i kadrę zarządzającą wielu firm produkcyjnych (m.in. Privacon Poland, Wisan, Bakoma, Elektroskandia) i farmaceutycznych (m.in. Prosper, Pretium Farm, NEUCA, Świat Zdrowia, Synoptis Pharma). Od kilku lat dzieli się swoim doświadczeniem prowadząc także szkolenia dla innych trenerów.

Unikalne korzyści z udziału w naszych szkoleniach:

FORMUŁA "CASE STUDY"

Nasi trenerzy koncentrują się na sprytnych i unikalnych rozwiązaniach, które okazały się niezwykle sprawne i skutecznie funkcjonują w innych firmach.

100% PRAKTYCZNYCH PORAD

Podczas warsztatów przytaczamy wyłącznie przykłady, które można przenieść bezpośrednio na realia Twojej działalności. Wszystkie zajęcia prowadzone są w czytelny i zrozumiały sposób "krok po kroku".

WSPARCIE W ROZWIĄZANIU INDYWIDUALNYCH PROBLEMÓW

Prelegent wspiera uczestników, udzielając wskazówek do pytań i problemów zgłaszanych "z Sali".

INDYWIDUALNE KONSULTACJE PO WARSZTATACH

Nasi trenerzy są do Twojej dyspozycji w przeciągu tygodnia od daty warsztatów - odpowiemy na każde pytanie!

PROGRAM W OPARCIU O MARKET RESEARCH

Program warsztatów przygotowany w oparciu o badania firm i instytucji - to gwarancja, że tematy są najlepiej dobrane do potrzeb naszych klientów.

NASI TRENERZY SĄ OCENIANI PRZEZ UCZESTNIKÓW

Współpracujemy wyłącznie z tymi, którzy gwarantują wysoki poziom merytoryczny warsztatów i szkoleń.

Koszt uczestnictwa:
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 1799 zł. W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

    Gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,

    Drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,

    Prezentację szkoleniową w wersji elektronicznej,

    Przerwy kawowe i lunch.
  • Zgłoś się

    Przedsprzedaż! Przy zgłoszeniu do 18 listopada 2018 r. niższa cena - 1499 zł netto!

     

    Potrzebujesz informacji?
    Skontaktuj się z nami!

    Formularz kontaktowy