Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Patronat merytoryczny:

Real Estate Magazine

 

Certyfikowane warsztaty online

Szacowanie kosztów utrzymania nieruchomości, ich optymalizacja i maksymalizacja przychodów z najmu

Jak efektywnie zarządzać nieruchomościami, aby zwiększyć rentowność i zabezpieczyć interes właściciela w 2022 r.?

ekspercka wiedza + praktyczne przykłady + sprawdzone rozwiązania

Jeżeli chcesz:
  • poznać skuteczne praktyki pozwalające optymalnie kalkulować koszty i opłaty serwisowe w nieruchomościach,
  • dowiedzieć się, jak podejmować decyzje pozwalające zwiększać przychody nieruchomości i unikać zbędnych kosztów,
  • zyskać wiedzę pozwalającą negocjować najkorzystniejsze stawki,
  • wiedzieć, jak optymalizować koszty kontrolowane i tworzyć szczegółowe raporty finansowe, które przełożą się na systematyczne oszczędności w utrzymaniu i zarządzaniu lub wynajmie nieruchomości,
  • wdrożyć w życie sprawdzone zasady regulujące sposób rozliczania pomiędzy najemcą a wynajmującym,

Weź udział w praktycznych warsztatach online, podczas których przeanalizujesz wszystkie koszty związane z utrzymaniem nieruchomości oraz dowiesz się, jak je optymalizować i jednocześnie maksymalizować przychody.

Kogo zapraszamy do udziału w warsztatach:
  • Właścicieli i zarządców obiektów komercyjnych (handlowych, biurowych, przemysłowych),
  • Najemców lokali i obiektów komercyjnych,
  • Wszystkie osoby, które potrzebują praktycznych wskazówek i ugruntowanej wiedzy z zakresu zarządzania opłatami i kosztami w nieruchomościach.
Podczas warsztatów na konkretnych przykładach prowadząca Agnieszka Sławomirska-Chmarzyńska omówi m.in.:
  • jak zaplanować budżet, kontrolować wydatki i optymalizować koszty,
  • jakie sprawdzone działania podjąć, by maksymalizować przychody w zarządzaniu nieruchomością komercyjną,
  • jak naliczać i rozliczać opłaty związane z eksploatacją,
  • w jaki sposób analizować koszty oraz je optymalizować,
  • jak nie popełniać błędów najczęściej pojawiających się w zapisach dotyczących zabezpieczeń umów najmu,
  • jak weryfikować rozliczenia opłat eksploatacyjnych.
Program warsztatów
Panel I

Szacowanie kosztów utrzymania nieruchomości, ich optymalizacja i maksymalizacja przychodów

  • Analiza rodzajów kosztów. Z jakich elementów składa się budżet - jak kontrolować wydatki i mądrze zaplanować budżet?
  • Jaka jest różnica pomiędzy budżetem opłat eksploatacyjnych (OPEX) a budżetem kosztów eksploatacyjnych?
  • Czym są założenia budżetowe i jakie elementy składowe budżetu trzeba wziąć pod uwagę w czasie jego planowania? Omówienie najczęściej popełnianych błędów podczas tworzenia budżetu
  • Kategorie i podkategorie kosztowe – co musi o nich wiedzieć zarządca nieruchomości komercyjnych?

Ćwiczenie: Przygotowanie założeń budżetowych dla budżetu kosztowego obiektu komercyjnego.

Panel II

Praktyczne sposoby optymalizacji kosztów

  • Obszary optymalizacji vs realne możliwości optymalizacyjne – które z obszarów faktycznie można poddać optymalizacji, żeby zyskać, a nie stracić?
  • Omówienie krok po kroku narzędzi i metod wspierających optymalizację kosztów
  • Systemy i instalacje budynkowe – jak mogą pomóc w optymalizacji kosztów?
  • Zdalny monitoring serwisów, mediów, ruchu osobowego – jakie są plusy, a jakie minusy tych rozwiązań?
  • Nowości i trendy – ESG, elektromobilność, robotyzacja i ich wpływ na koszty.

Case study: Praktyczne i ekologiczne metody zmniejszenia kosztów na przykładzie obiektu biurowego.

Panel III

Naliczanie i rozliczanie opłat związanych z eksploatacją. Omówienie zasad regulujących rozliczanie pomiędzy najemcą a wynajmującym

  • Omówienie opłat eksploatacyjnych w kontekście umów najmu
  • Katalog najczęściej praktykowanych zapisów dotyczących opłat eksploatacyjnych
  • Metody rozliczania opłat eksploatacyjnych oraz tzw. CAPy i inne wyjątki w rozliczaniu
  • Jak skutecznie weryfikować rozliczenia opłat eksploatacyjnych?

Case study: Weryfikacja rozliczenia zaliczek na opłaty eksploatacyjne.

Panel IV

Maksymalizacja przychodów w zarządzaniu nieruchomością komercyjną. Jakie działania podejmować, żeby wygenerować maksymalny przychód?

  • Budżet przychodów – jak zarządzać świadomie i podejmować decyzje, które pozwolą na maksymalizację przychodów? KPI a budżet przychodów
  • Obszary i możliwe sposoby optymalizacji
  • Optymalizacja w praktyce – jakie decyzje warto podejmować, żeby zapewnić zwiększenie przychodów?
  • W stronę nowych technologii. Nowe technologie (PropTech) w służbie maksymalizacji przychodów
Panel V

Minimalizacja ryzyk związanych z kosztami dla obu stron umowy – najemcy i wynajmującego

  • Z jakimi rodzajami ryzyk muszą liczyć się wynajmujący i najemcy?
  • Analiza najważniejszych zapisów w umowie najmu w kontekście minimalizacji ryzyk
  • Zabezpieczenia umów najmu – rodzaje i zastosowanie
  • Najczęstsze błędy popełniane w zapisach dotyczących zabezpieczeń oraz zapisy wzmacniające bezpieczeństwo obu stron umowy

Ćwiczenie: Przygotowanie zapisów minimalizujących ryzyka kontraktowe.

Warsztaty poprowadzi
Agnieszka Sławomirska-Chmarzyńska

Na rynku nieruchomości komercyjnych od ponad 10 lat. Prezes firmy remontowo-budowlanej Space Changer, doradca zarządu w firmie RETS świadczącej usługi facility management. Od 2017 r. prowadzi własną firmę zajmującą się doradztwem właścicielom nieruchomości i firmom świadczącym usługi dla branży nieruchomości komercyjnych. Łączy teorię z praktyką – jest autorką licznych publikacji na temat nieruchomości, w tym „Poradnika dla zarządcy budynku biurowego”. Do jej ostatnich osiągnięć należy m.in. zakończone sukcesem planowanie i wykonanie dla różnych inwestorów na pow. ponad 100 000 m2 takich projektów jak: komercjalizacja powierzchni, strategie wynajmu, restrukturyzacja umów najmu, strategie dotyczące przebudowy budynków biurowych wraz z nadzorem nad pracami budowlanymi i aranżacyjnymi, przygotowywanie budżetów (CAPEX, OPEX, MAREX), kontrola i optymalizacja kosztów utrzymania nieruchomości. Od kilku lat z sukcesem prowadzi wykłady, szkolenia i warsztaty na różne tematy dotyczące asset, propery i facility management. Jest absolwentką Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości oraz tytuł CCIM.

Uwaga!

W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo,
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp na 28 dni do nagrania szkolenia „Czynsz i opłaty serwisowe w nieruchomościach komercyjnych 2021” (szkolenie przeprowadzone w styczniu 2022 r. przez p. Mariusza Majkowskiego).
Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp na 28 dni do nagrania szkolenia „Czynsz i opłaty serwisowe w nieruchomościach komercyjnych 2021”.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy