Uwaga! Sprzedaż szkolenia zakończyła się!

Organizator:

Sposób na VAT Doradca prawny w zarządzaniu nieruchomościami

 

szkolenie online “na żywo”

Aktualne zasady prowadzenia rachunkowości przez Wspólnotę Mieszkaniową

VAT, CIT, JPK oraz kwestie sporne i wątpliwe

SPRZEDAŻ ZAKOŃCZONA
Jeżeli chcesz:
  • poznać praktyczne aspekty prowadzenia rachunkowości we wspólnotach mieszkaniowych, zwłaszcza kwestie sporne i wątpliwe po zmianie przepisów w kwietniu b.r.,
  • opanować nowe zasady rozliczeń w świetle najnowszych zmian prawnych i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące rozliczania JPK_VAT i podatku dochodowego CIT,
  • rozwiać wątpliwości ze swojej codziennej pracy, np. czy sprawozdanie finansowe małej wspólnoty różni się o sprawozdania dużej wspólnoty oraz jak powinno wyglądać wzorcowe sprawozdanie finansowe dla Wspólnoty Mieszkaniowej,

Weź udział w jedynym takim szkoleniu na rynku!

Po udziale w szkoleniu będziesz wiedział:
  • jak opodatkować wynagrodzenia członków zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • czy poprzez fakultatywne ustanowienie funduszu remontowego należy prowadzić osobny rachunek bankowy w celu uiszczania zaliczek,
  • jakie są różnice pomiędzy ewidencją księgową i pozaksięgową i jaki ma to wpływ na prowadzoną przez Ciebie rachunkowość Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • jak wprowadzać korekty zeznań podatkowych po zmianach prawnych z października 2020,
  • jakie są zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych i rejestrowania zdarzeń wpływających na finanse wspólnot,
  • jak rozliczać koszty wykonanych remontów w świetle najnowszych przepisów.
Program szkolenia
Moduł I

Prowadzenie wzorcowej ewidencji we wspólnotach mieszkaniowych - w jaki sposób przekazywać przejrzyste rozliczenia właścicielom lokali

  • Ewidencja księgowa i pozaksięgowa – czym różnią się od siebie? Czy można prowadzić obie ewidencje? Jak ustalić zasady prowadzenia ewidencji? Czy powierzenie zarządu nieruchomością podmiotowi podlegającemu zasadom prawa budżetowego?
  • Ewidencja pozaksięgowa – jakie informacje muszą się w niej znaleźć? Jak rozliczyć koszty zarządu, a jak koszty dostawy mediów? Jakie są metody wyceny aktywów i pasywów? Dlaczego wspólnota powinna prowadzić odrębną ewidencję dla przychodów z gospodarki zasobami mieszkaniowymi?
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych jako element ewidencji księgowej – zakładowy plan kont, ustalenie wyniku finansowego i wykaz ksiąg rachunkowych.  Jakie zasady rachunkowości obowiązują podczas prowadzenia ewidencji?
  • Przetwarzanie danych księgowych – jakie zasady przyjąć w celu przechowywania dowodów księgowych i innej dokumentacji, by spełniały wymagania prawne? Czy można przekazywać lokatorom do informacji wykaz dłużników?
Moduł II

Aspekty podatkowe we wspólnotach mieszkaniowych – rozliczenia VAT i podatek dochodowy CIT wg najnowszych przepisów

  • Wspólnota mieszkaniowa jako podatnik CIT – czy jest ona zobowiązana do zapłaty podatku CIT z każdego uzyskanego dochodu? Jakie są warunki stosowania obniżonej stawki CIT 19%?
  • Zwolnienia w podatku CIT dla branży.
  • JPK_VAT we wspólnocie – nowe zasady rozliczeń po zmianach prawnych z października 2020 r. Jak dokonać korekty zeznań złożonych przed nowelizacją? Jakie grupy towarów i usług należy wskazać w JPK_VAT mimo tego, że nie widnieją one na fakturze?
  • Opodatkowanie wynagrodzeń członków zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej – kiedy PIT-11, a kiedy PIT-8C?
Moduł III

Przedstawienie sytuacji ekonomicznej wspólnoty, czyli jak sporządzić sprawozdanie finansowe?

  • Jakie elementy powinno zawierać pełne sprawozdanie finansowe? Czy sprawozdanie finansowe małej wspólnoty różni się o sprawozdania dużej wspólnoty? Jakie sankcję grożą za brak sporządzenia sprawozdania finansowego?
  • Straty wykazane w sprawozdaniu – co należy zrobić, gdy koszty przewyższają przychody?
  • Co w sytuacji wystąpienia nadwyżki? Jak należy ją rozliczyć? Kto decyduje o jej podziale? Czy można przeznaczyć je na poczet funduszu remontowego?
Moduł IV

Fundusz remontowy – określenie zasad i rozliczanie kosztów wykonanych remontów.

  • Na jakich zasadach powinien działać fundusz remontowy i w jakiej formie je określić?
  • W jakie koszty należy wliczyć koszty remontu i jak je rozliczyć? Czy poprzez fakultatywne ustanowienie funduszu remontowego należy prowadzić osobny rachunek bankowy w celu uiszczania zaliczek?
  • Co w przypadku zbycia lokalu przez właściciela? Czy należy mu się zwrot wpłacanych zaliczek? Czy zarząd może ustanowić kolejną uchwałę o ich przeksięgowaniu do następnego okresu rozliczeniowego?
Prelegent
Samir Kayyali

Doradca podatkowy, agent celny, wykładowca akademicki, pionier na rynku podatkowych szkoleń online. Uznany dydaktyk i praktyk.

 

Przeprowadził ponad 800 szkoleń stacjonarnych, a w internecie działa od 2013 r. Realizował szkolenia m.in. dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych, największych polskich banków, firm leasingowych, spółek Skarbu Państwa. Organizował szkolenia przygotowujące do egzaminu na doradcę podatkowego, wykładał ma studiach podyplomowych w dziedzinie prawa podatkowego. Prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego.

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 699 zł.

W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy