Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

        Real Estate Magazine

 

Certyfikowane Warsztaty Zarządców Nieruchomości Komercyjnych

CZYNSZ I OPŁATY SERWISOWE W NIERUCHOMOŚCIACH KOMERCYJNYCH  Podsumowanie roku 2024 i przewidywania na rok 2025

Ekspercka wiedza + Praktyczne przykłady + Sprawdzone rozwiązania
 

Celem szkolenia jest przekazanie aktualnej wiedzy na temat rozliczania czynszów i opłat serwisowych w budynkach użytkowych oraz przeanalizowanie zmian wynikających z przepisów prawa. Doświadczony ekspert wskaże dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania w tworzeniu analizy finansowej, optymalizacji wysokości czynszu korzystnego dla właściciela i użytkownika, jasnej komunikacji między zarządcą a najemcą.

Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • Właścicieli i zarządców obiektów komercyjnych (handlowych, biurowych, przemysłowych)
  • Najemców lokali i obiektów komercyjnych
  • Wszystkie osoby, które potrzebują praktycznych wskazówek i ugruntowanej wiedzy z zakresu zarządzania opłatami i kosztami w nieruchomościach
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz dowiedzieć się:
  • Jak szacować wysokość opłat z uwzględnieniem obowiązujących ograniczeń w prowadzeniu działalności spowodowanych czynnikami zewnętrznymi,
  • Jak zabezpieczyć interes najemcy i właściciela nieruchomości, wprowadzając elastyczne zapisy w umowie najmu,
  • Jak przeprowadzić szczegółowy audyt finansowy nieruchomości, aby uwzględnić wszystkie koszty i na tej podstawie ustalić wysokość czynszu,
  • Jak wystrzegać się najczęstszych błędów w naliczaniu opłat serwisowych, aby uniknąć wejścia na drogę sądową,
  • Jakie są przewidywania zmian przepisów i regulacji w obszarze czynszu i opłat serwisowych na rok 2025.
Weź udział w praktycznym szkoleniu online z Dyrektorem działu powierzchni handlowych i dowiedz się, jak podejmować decyzje pozwalające zwiększać przychody nieruchomości i unikać zbędnych kosztów!
Po warsztatach online:
  • Zyskasz praktyczne wskazówki niezbędne w czasie tworzenia regulacji wewnętrznych (umowy i uchwały), dzięki którym prawidłowo rozliczysz koszty czynszu i opłat serwisowych,
  • Dowiesz się, jak liczyć koszty powierzchni wspólnych i pustostanów przy jak najwyższej ich optymalizacji,
  • Poznasz zasady tworzenia raportów kosztowych i przejrzystych komunikatów, dzięki którym zapobiegniesz powstawaniu niejasności i pomyłek,
  • Jakie elementy składają się na service charge, a jakich nie wolno tam zawrzeć,
  • Poznasz przewidywania eksperta na kolejny rok, co umożliwi Ci przygotowanie się na nadchodzące zmiany i bycie o krok przed innymi.
Program warsztatów
Panel I

Jak stworzyć wzorcową analizę finansową nieruchomości, aby właściwie wyznaczyć poziom opłat?

  • Jak praktycznie ocenić ekonomiczną efektywność nieruchomości i jakie wskaźniki brać pod uwagę?
  • Jakie koszty niekontrolowane i kontrolowane należy wziąć pod uwagę w analizie finansowej budynku i które z nich wpłyną na wysokość czynszu i service charge?
  • Co powinny zawierać raporty kosztowe i jak je prawidłowo tworzyć, aby zyskać maksymalną przejrzystość rozliczeń?
  • Ćwiczenie: Przygotowanie raportu kosztowego dla obiektu komercyjnego
Panel II

Jak optymalnie kalkulować wysokość czynszu, który będzie korzystny dla najemców i właściciela nieruchomości?

  • Jak wyznaczyć wysokość czynszu – jakie koszty należy uwzględnić w kalkulacji, aby opłata była zachęcająca dla najemców i korzystna dla właścicieli? Przykładowe kalkulacje.
  • Jakie są kryteria, według których można naliczać wysokość czynszu i opłat dodatkowych?
  • Kiedy i na jakiej podstawie najemca jest uprawniony do zwolnienia z opłacania czynszu?
  • Jak liczyć i przypisywać koszty powierzchni wspólnych oraz pustostanów?
  • Jak uwzględnić indeksację w długoterminowej umowie najmu?
  • Ćwiczenie: Jak negocjować wysokość czynszu z "trudnym" kontrahentem?
Panel III

Jak naliczać opłaty serwisowe w nieruchomościach, aby uniknąć konfliktów i niejasności pomiędzy właścicielem a najemcą?

  • Jakie części powinny być zawarte w ramach opłaty serwisowej w różnych modelach współpracy i który model wybrać?
  • Co decyduje o wysokości kosztów i w jaki sposób kontrolować ich rzeczywiste powstawanie?
  • Jakie elementy nie mogą być ujęte w service charge?
  • Które części składowe trzeba wziąć pod uwagę wyznaczając wysokość service charge (biurowe, logistyczne, magazynowe i handlowe)?
  • Jakie modele rozliczeń service charge najlepiej sprawdzają się w praktyce (terminy i sposób ich rozliczania)?
  • Jak ustalać poziom opłat dodatkowych i które z nich powinny się znaleźć w umowie najmu?
    • Fundusz marketingowy
    • Fundusz remontowy
    • Czynsze od obrotu w nieruchomościach handlowych
    • Add-on factors w nieruchomościach biurowych
    • Refakturowanie i dostawa mediów
    • Tenant incentives, entrance fees
  • Warsztat: Kalkulowanie optymalnego poziomu opłat - korzystnego dla właściciela i najemcy.
Panel IV

Jak obniżać koszty najmu dzięki rozwiązaniom podatkowym i finansowym?

  • Jak poprzez odpowiednie oscylowanie podatkami stworzyć atrakcyjniejszą ofertę wynajmu?
  • Kiedy można i kiedy opłaca się określić wysokość czynszu w euro lub dolarach?
  • W jaki sposób i na jakich zasadach podnosić wysokość czynszu i opłat?
  • Kiedy, pod względem podatkowym, bardziej opłaca się zlecenie urządzenia biura właścicielowi nieruchomości, a kiedy korzystniej jest jeśli najemca ponosi koszty urządzenia?

Case study: Jakie "kruczki" w prawie podatkowym 2023 umożliwią obniżenie wydatków związanych z wynajmem nieruchomości komercyjnych?

Panel V

Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów przy rozliczeniach service chargé?

  • Jakie zapisy szczególne należy uwzględnić w umowie danego najemcy (np. najemca posiada ustalony w umowie próg kosztów do swojego rozliczenia)?
  • Jak prawidłowo przypisać okres najmu, np. kiedy najemca wszedł do budynku w połowie roku rozliczeniowego?
  • Jak potwierdzić obmiary obiektu oraz przedmiot najmu, aby uniknąć nieścisłości związanych z wzięcia do rozliczenia danych z projektu budowlanego?
  • Jak prawidłowo w uwzględnić strukturę obiektu, aby nie zaliczyć kosztów innych budynków do kosztu budynku najemcy w przypadku kompleksów obiektów np. biurowych)?
  • Case study: Jak ustalić prawidłowy katalog kosztów wzięty do rozliczenia service charge, aby był zgodny z katalogiem ustalonym w umowie i uniknąć kosztów nienależnych w rozliczeniu?
Panel specjalny

  • Podsumowanie roku 2024 i przewidywania na 2025.
  • Retail Parki – dlaczego wszyscy chcą w nie inwestować?
Prelegent
Mariusz Majkowski
Mariusz Majkowski

Director/Head of Landlord Representation w dziale powierzchni handlowych w CBRE. Poprzednio pracował w Echo Investment S.A. oraz Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o. o. Specjalizuje się w przygotowywaniu strategii wynajmu dla powierzchni handlowych. Do jego zadań należy prowadzenie negocjacji i podpisywanie umów najmu. Był zaangażowany w liczne projekty dotyczące powierzchni handlowych w Polsce i zagranicą, m.in. w komercjalizację galerii handlowych, budynków biurowych i retail parków. Absolwent studiów MBA.

Koszt uczestnictwa

OSTATNIE MIEJSCA!

Przy zgłoszeniu do 24 listopada 2024 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

online

12.12.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

online

12.12.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy