Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Warsztaty i konsultacje dla szefów sprzedaży i marketingu

Skuteczna polityka handlowa na drugą połowę 2019 roku – jak połączyć wysokie ceny z wysokim poziomem obrotów

Jak wprowadzić i "argumentować" wyższe ceny w sprzedaży oraz ustalać korzystny system rabatowy

Jeżeli jesteś szefem sprzedaży lub tworzysz strategię marketingową w Twojej firmie i chcesz:
  • wprowadzić wyższe ceny produktów minimalizując ryzyko spadku obrotu,
  • ustalić efektywny system rabatowy, który zmotywuje handlowców do sprzedaży na odpowiednim poziomie dystrybucyjnym i wartościowym,
  • opracować wzorcową politykę cenową, która będzie akceptowalna przez segmenty klientów i pozwoli zachować wysoką rentowność,

Weź udział w jedynym szkoleniu na rynku, na którym powiemy Ci jak skonstruować politykę handlową, aby trwale podnieść ceny bez spadku ilości sprzedanych sztuk!

Klienci nie są w stanie rzetelnie porównywać cen.
Chcą tylko wierzyć, że kupują dobrze i nie przepłacają. Dlatego walka dzisiaj toczy się przede wszystkim o świadomość i percepcję konsumenta.
Program warsztatów:
Blok 1

Jak stworzyć politykę cenową wspierającą rentowność naszej oferty sprzedażowej?

  • Jak postrzegamy ceny - jak dokonać analiz rynkowych, które pokażą Ci, jak klienci postrzegają cenę oraz dokonują wyborów w kategorii oferowanych przez Ciebie produktów?
  • Zasady budowania efektywnej polityki cenowej – jakie reguły należy uwzględnić budując swój cennik dla klientów?
  • Segmentacja klientów i różnicowanie cen - jak podzielić klientów wg skłonności do zapłaty i co to oznacza dla Twojej polityki cenowej w poszczególnych grupach?
  • Czynniki generujące wartość usługi/produktu - za co klient zapłaci a za co nie zapłaci więcej?
Blok 2

Jak ustandaryzować i ograniczyć politykę rabatową bez szkody dla wolumenu sprzedaży?

  • Podstawowe mechanizmy polityki rabatowej – w jaki sposób konstruować systemy rabatowania, aby zwiększały one obrót przy utrzymaniu odpowiedniego poziomu rentowności?
  • Jak zweryfikować własną politykę rabatową, aby ograniczyć ją tylko do klientów, którzy bezwzględnie nie kupią drożej?
  • W jaki sposób i jak często należy aktualizować systemy rabatowe?
  • Czym zastąpić silny sprzedażowo argument rabatu dla klienta? Przykłady zabiegów marketingowych, które nie podnoszą kosztów produkcji lub dostawy a "wabią" klienta równie silnie jak rabat.
  • Jak wycofać się z rabatowania? Przykłady działań, które umożliwiają zlikwidowanie rabatów przy ograniczeniu ryzyka spadku obrotów.
Blok 3

Jak zbudować argumentację handlową, która "obroni" wyższe ceny?

  • W jakie argumenty musisz wyposażyć handlowców, aby plan podniesienia cen się powiódł?
  • Jak pozycjonować (w sensie marketingowym) Twój produkt lub usługę w odniesieniu do konkurencji, aby klient zaakceptował wyższą cenę?
  • Przykłady takiego pozycjonowania produktów wraz z towarzyszącą argumentacją marketingową, które zostały obliczone na uzyskanie wyższej ceny, w sytuacji gdy produkt nie różni się jakością od produktów konkurencji - przykłady firm, którym udało się to najlepiej.
  • Jakie wartości dodatkowe ująć i podkreślić w strategii marketingowej, aby uzasadnić wyższą cenę - co działa na współczesnego klienta?
  • Jak i kiedy grać poszczególnymi argumentami zwiększającymi wartość produktu: jakość obsługi klienta, serwis posprzedażowy (w jakiej postaci?), opiekun klienta, warunki dostawy, argumenty jakościowe i inne?
Blok 4

System wynagradzania i motywowania, który nagradza handlowców sprzedających w pełnej cenie

  • Jak skutecznie narzucić siłom sprzedażowym bardziej restrykcyjną politykę rabatową, aby nie doszło do spadku sprzedaży?
  • Systemy motywacyjne, które stymulują rentowne wzrosty sprzedażowe, czyli jak zmotywować handlowców do sprzedawania drogo w sposób systemowy.
  • Jak ustawić system prowizyjny, aby wspierał sprzedaż bez rabatów?
Blok 5

Praktyczne warsztaty konstruowania argumentacji marketingowej i elementów polityki handlowej wysokich cen w oparciu o informacje uzyskane na szkoleniu

ANALIZA CASE STUDY: Inżynieria handlowa, czyli jak połączyć perspektywę wzrostu z perspektywą rentowności?

  • Unikalna propozycja sprzedaży – kreacja wartości dodanych, których poszukuje współczesny, wybredny klient przy ograniczeniu dodatkowych kosztów.
  • Ustalanie optymalnych cen w odniesieniu do konkurencji - jak podjąć właściwą decyzję?
  • Ustawienie optymalnego systemu premiowego pod sprzedaż na wysokim poziomie rentowności.
Prowadzący:
Joanna Plizga
Joanna Plizga

Od lat związana głównie z branżą farmaceutyczną (NEUCA), gdzie, obok pracy nad poprawą jakości obsługi klienta, pomaga właścicielom w zrozumieniu i prowadzeniu biznesu aptecznego. Zagadnienia związane z zarządzaniem magazynem, merchandisingiem oraz polityką cenową to najważniejsze obszary jej zainteresowań. Od kilku lat szkoli także handlowców oraz opiekunów klienta, dzieląc się własną wiedzą i doświadczeniem. Swoje umiejętności trenerskie zdobywała w Akademii Trenera prowadzonej w Wyższej Szkole Bankowej pod okiem specjalistów z firmy doradczo-szkoleniowej Komiliton.

KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 1199 zł netto. W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

    • gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonego i cenionego specjalistę,

    • drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,

    • poczęstunek.


Niższa cena przy zgłoszeniu do 14 czerwca 2019 r.!
Tylko 999 zł netto (zamiast 1199 zł netto)!

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy