Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

ANIMAL EXPERT           

Certyfikowane szkolenie online LIVE

Emocje w pracy szkoleniowej i terapii zachowań u psów

Jak zmodyfikować niepożądane  zachowania zwierzęcia - zaburzenia separacyjne, lęk, strach, fobie, agresje

Warsztaty poprowadzi Katarzyna Wawryniuk

Nowoczesne szkolenie psów opiera się nie tylko na modyfikacji niepożądanych zachowań w pojęciu behawioralnym, ale również na dostrzeganiu psich emocji .

Emocje, które możemy obserwować i mierzyć są podstawowym motywatorem do wykonywania przez psy określonych zachowań. Przestały być tematem tabu w świecie naukowców i na szczęście coraz częściej badacze pochylają się nad tematem stanów wewnętrznych zwierząt, dając praktykom niezbędną wiedzę do nowoczesnej, rozumnej, humanitarnej pracy ze zwierzętami w poczuciu komfortu i bezpieczeństwa, aby móc osiągać świetne efekty szkoleniowe i terapeutyczne.

Czego nauczysz się podczas szkolenia?
  • Poznasz metodykę pracy terapeutycznej opracowanej przez Katarzynę Wawryniuk, przynoszące  możliwie najszybsze i najtrwalsze efekty. Zostaną omówione takie zagadnienia jak, m.in.:
    • Wpływ koregulacji na zachowanie psa i człowieka
    • Rola socjalizacji psa i człowieka nie tylko w okresie szczenięcym czworonoga
    • Praktyczne zastosowanie teorii poliwagalnej
    • Trening odprężania psa i człowieka
    • Podnoszenie poczucia pewności siebie człowieka w relacji z psem, poprzez budowanie roli świadomego i decyzyjnego przewodnika psa
    • Analiza procesów decyzyjnych psa w sytuacji stresowej
    • Techniki pracy wykorzystujące zdolności poznawcze psa
    • Elementy integracji sensorycznej, pracy węchowej i sportów kynologicznych w budowaniu poczucia pewności siebie u psa
  • Dzięki case studies z praktyki prelegentki poznasz efekty modyfikacji zachowania u psów przez pracę na emocjach zwierzęcia i jego przewodnika. Dowiesz się m.in jak zniwelować zaburzenia separacyjne, lęk, strach, fobie czy agresje i skutecznie osiągnąć zamierzone rezultaty sesji szkoleniowych i terapeutycznych.
  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat prawidłowego konstruowania modeli pracy z danym zwierzęciem w celu modyfikacji jego zachowań zaczynając od zadbania o stan jego emocji a kończąc na pożądanych efektach terapeutycznych, polegających na  wyposażenie psa i jego opiekuna w nowe strategie postępowania mające na celu spełnienie potrzeb i zadbanie o poczucie bezpieczeństwa zwierzęcia i człowieka, co ma kolosalny wpływa na zamianę zachowań i eliminowanie tych niepożądanych.
  • Dokonasz segregacji oraz transformacji wiedzy dotyczącej emocji psów w celu jej skutecznego przekazywania swoim kursantom, aby ją zrozumieli i chcieli stosować z codziennej rutynie ze swoim psem.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I

Emocje i stany emocjonalne psów

  • Definicje różnicujące: emocji, nastroju, uczucia, charakteru, osobowości, świadomości, myśli, instynktu, popędu, emocji prostych i złożonych.
  • Nurty w praktyce zoopsychologa, trenera jako modele ułatwiające zobrazowanie postrzegania zachowania, emocji oraz ich modyfikacji w praktyce – przegląd.
  • Psychologiczne aspekty posiadania zwierzęcia przez człowieka i wpływ jego emocji, na zachowanie psa.
  • Systemy emocjonalne zwierząt ich wpływ na motywację do wykonywania określonych zachowań.
  • Awersja i dlaczego warto mimo wszystko powiedzieć jej stanowcze „nie” – argumenty dla praktyków, aby skutecznie uczestniczyć w merytorycznych dyskusjach, nie dawać się ponosić własnym emocjom, w służbie edukacji dotyczącej dobrostanu zwierząt.
  • Moduł dodatkowy: Przegląd publikacji naukowych w poszukiwaniu sprawdzonych podstaw, pozwalających zrozumieć emocje i jak  pracować z nimi w praktyce zoopsychologa.
Dzień II

Model pracy z emocjami w praktyce

  • Przedstawienie modelu pracy z emocjami skonstruowanego przez autorkę, w którym stosuje posiadaną wiedzę z zakresu etologii, ekologii behawioralnej, fizjologii oraz anatomii zwierząt.
  • Konstruowanie zaleceń oraz ćwiczeń mających na celu podniesienia poczucia pewności siebie psa i jego przewodnika, utrwalenia ich więzi, modyfikacji niepożądanych zachowań czworonogów poprzez odpowiednie zarządzanie czynnikami występującymi w ich środowisku, mającymi wpływ na prezentowany behawior.
  • Znaczenie oczekiwań i narzucanej presji oraz motywacji przewodnika i jego psa w konstruowaniu sesji zajęciowej w praktyce zoopsychologa.
  • Analiza przypadku – modyfikacja zachowania przez pracę na emocjach zwierzęcia i jego przewodnika. Przypadki: psów z lękiem separacyjnym, agresją smyczową, uogólnionym lękiem, jedzącym śmieci i rzeczy niejadalne (syndromem pica) i innych.
  • Analiza biologicznych mechanizmów zachowań z wyszczególnieniem stanów wewnętrznych zwierzęcia.
  • Konstrukcja sesji szkoleniowej, treningu i kursu uwzględnieniem emocji i przemian emocjonalnych psa i człowieka,  związanych z wejściem w przestrzeń szkoleniową, nawiązaniem kontaktu z przewodnikiem, zbudowaniem motywacji, przeprowadzeniem ćwiczenia oraz wyciszeniem psa.
  • Przykład konspektu zajęć dla grupy terapeutycznej zorganizowanej dla psów wrażliwych.
  • Konstruowanie realnego planu wynikowego dla poszczególnych zajęć terapeutycznych.
  • Planowanie i  organizacja kursu dla psów reaktywnych. Odpowiedź na pytanie, czy takie psy są skazane jedynie na treningi indywidualne.
  • Tworzenie schematów i rytuałów szkoleniowych z uwzględnieniem emocji psa i człowieka, które nie tylko usprawniają przebieg zajęć, ale również wspierają ich codziennym życiu, ucząc nowych nawyków.
  • Kształtowanie nowych nawyków u kursantów jako jedno z najważniejszych założeń szkolenia psów reaktywnych.
  • Organizacja pracy z psami schroniskowymi w celu przygotowania ich do adopcji.
Szkolenie prowadzi
Katarzyna Wawryniuk
Katarzyna Wawryniuk

Etolog, zoospycholog instruktor szkolenia zwierząt odkrywa przed Państwem autorskie techniki pracy w oparciu o metodę Play Therapy, którą dostosowała na potrzeby pracy ze zwierzętami  nazywając to Pet’s Play  Therapy. Wzorując się na złożeniach V. Axline dotyczących pracy z ludźmi, dokonała dogłębnej analizy procesów neurologicznych oraz poznawczych zachodzących w mózgu terapeutyzowanego zwierzęcia, wyszukała dowody naukowe potwierdzające skuteczność tej metody u psów czy kotów, wyjaśniła rolę i znaczenie zabawy w rozwoju danego osobnika, z naciskiem na indywidualność jednostki, a następnie opracowała zestaw ćwiczeń dla opiekuna i jego zwierzęcia opierających się na współpracy, koregulacji, obserwacji, zarządzaniu emocjami zarówno człowieka jak i zwierzęcia, a także autokontroli i budowania samoświadomości. W swoim podejściu łączy założenia Play therapy z elementami teorii poliwagalnej i integracji sensorycznej oraz systemów emocjonalnych – co w tym ujęciu daje niezwykle kompatybilny system, kształtujący skuteczną technikę pracy z psami i kotami wykazującymi zaburzenia zachowania o różnym podłożu.

Wybierz swoją wersję szkolenia!

 

Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • 4-tygodniowy dostęp do kursu online „Terapia psów z zaburzeniami separacyjnymi”.
Wybierz swoją wersję

 

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy