Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>
Rehau
HR Business Partner

 

Certyfikowane Ogólnopolskie Warsztaty

Design Thinking w firmie Rehau S.A.

Szanse, zagrożenia, klęski i sukcesy

Sprawdź program
Jeżeli:
  • budujesz w swojej firmie kulturę innowacji, która ma sprzyjać tworzeniu konkurencyjnych produktów, usług, czy procesów,
  • chcesz tak zorganizować procesy HR w firmie, aby tworzyć interdyscyplinarne zespoły projektowe, zajmujące się najważniejszymi wyzwaniami w organizacji,
  • chcesz poznać Design Thinking – podejście, które z powodzeniem stosują takie firmy jak Google, IBM, LinkedIn, Lego i zobaczyć, jak można Design Thinking wdrożyć w polskich firmach

Zapraszamy na jedyne w Polsce warsztaty Design Thinking, podczas których na przykładzie firmy Rehau Polska, pokażemy, jak DT w praktyce przekłada się na innowacyjne produkty, procesy i zmianę w kulturze organizacji.

Nowość! Unikalne warsztaty organizowane bezpośrednio w firmie, która z sukcesem wdraża podejście Design Thinking w różnych obszarach i oddziałach firmy w Polsce i na świecie.

Warsztaty prowadzone metodą „na żywym organizmie” to jedyne takie w Polsce forum wymiany doświadczeń, które w odróżnieniu od zwykłych szkoleń i kongresów, pokazuje jak rekomendowane rozwiązania funkcjonują w konkretnych firmach.

Dlaczego jako miejsce warsztatów wybraliśmy firmę Rehau Polska?
  • Firma Rehau S.A. to 170 zakładów produkcyjnych na świecie zatrudniających łącznie 20 000 pracowników w branży przemysłu i motoryzacji. To ustrukturyzowana jednostka działająca w trybie ciągłym, testująca i wprowadzająca na rynek nowatorskie rozwiązania zgodnie z ideologią Design Thinking.
  • REHAU Polska tworzy m.in. własne start upy –takie jak UnlimitedX, które są generatorem innowacyjnych produktów wymuszonych. Jako jedna z nielicznych w Polsce wdrożyła komórkę zwaną „Akademią Rehau”, która jest stałym generatorem nowatorskich produktów testowanych, a następnie wprowadzanych na rynek. Przykładem innowacyjnego wdrożenia był proces, który wielokrotnie przyspieszył i uprościł produkcję ogrzewania podłogowego.
Dlaczego warto?

Tylko u nas, na żywym organizmie, zobaczysz, jak założenia Design Thinking funkcjonują w realiach firmowych!

Zobaczysz, jak firma Rehau Polska i jej partnerzy biznesowi realizują założenia Design Thinking w różnych działach, z uwzględnieniem obszarów HR.

Dowiesz się, jakie zagrożenia i pułapki czekają podczas wdrażania DT i jak firma Rehau pokonuje te trudności – wyciągniesz wnioski i poznasz skuteczne rozwiązania.

Przedyskutujesz wątpliwości dotyczące swojej firmy – Edyta Paul, ekspert-praktyk z wieloletnim doświadczeniem w procesie DT, podpowie od czego zacząć, jak wdrożyć lub usprawnić procesy w Twojej firmie!

Program warsztatów:
Blok 1

Mapa kontekstów i trendów. Skąd się wzięła moda na design thinking i dlaczego tyle szumu wokół niego?

Każda firma świadoma tego, że żyjemy w świecie VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), testuje różne sposoby, filozofie, przekonania, pomagające sobie radzić z chaosem, szybkimi zmianami i nieprzewidywalnością rynków. Pokażemy, w praktyce, jak z tymi aspektami radzi sobie firma REHAU.

Blok 2

Od czego zacząć wprowadzanie DT do organizacji – na praktycznych przykładach.

Korzyści z Design Thinking to przede wszystkim nowa kultura organizacyjna, i inny sposób myślenia pracowników i partnerów biznesowych. To wszystko da się przełożyć na konkretne nowe produkty, usługi albo procesy.

Blok 3

Etapy: na co zwracać szczególną uwagę w poszczególnych etapach procesu DT. Co może pójść nie tak?

  1. Empatyzacja i definiowanie problemu:
    • Badania wspierające proces projektowy w metodologii design thinking
    • Mapa interesariuszy projektu – klienci wewnętrzni i zewnętrzni
    • Service Safari, shadowing, mapa podróży klienta, wywiady kontekstowe, czyli narzędzia Design Thinking służące do rozpoznawania potrzeb użytkowników i klientów
  2. Definiowanie i redefiniowanie problemu do rozwiązania
  3. Ideacja - generowanie pomysłów - przygotowanie do projektowania:
    • Persony użytkowników/klientów
    • Generowanie idei
  4. Projektowanie i prototypowanie
    • Przygotowanie scenariuszy projektowych
    • Tworzenie storyboard’u
    • Prototypowanie i testowanie 
Blok 4

Tworzenie multidyscyplinarnych zespołów projektowych. Jak to robimy w REHAU?

Blok 5

Najciekawsze przykłady zastosowania Design Thinking w firmie Rehau:

  • W tworzeniu i wprowadzaniu innowacyjnych produktów na rynek
  • W CSR
  • W Employer Branding
Blok 6

Wykonalność biznesowa Design Thinking:

  • Jak tworzyć grupy projektowe w firmach?
  • Jaka jest rola moderatora Design Thinking?
  • Persony innowacji, czyli jakie role przydatne są w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji?
Prowadzący:
Edyta Paul

Change Pilot w firmie Rehau Polska

W Polsce zajmuje się Design Thinking od 11 lat. Menadżer innowacji w firmie REHAU Polska. Współpracuje z partnerami biznesowymi REHAU, opracowując ich modele biznesowe i wprowadzając na rynek nowe procesy i produkty z użyciem Design Thinking. Wszystkie działają obecnie na rynku, z dobrymi wynikami finansowymi. Na rynku jest co najmniej 17 produktów i usług, współtworzonych przez jej zespoły z wykorzystaniem Design Thinking. Przygotowała do pracy wielu moderatorów Design Thinking przez ostatnie kilka lat. Co roku szkoli ponad 700 osób. Przez ostatnie 5 lat prowadziła ponad 180 szkoleń, warsztatów i wykładów z zakresu kultury innowacji. Sama co roku bierze udział w co najmniej 3 międzynarodowych szkoleniach z obszaru Design Thinking.

Obecnie w REHAU i firmach Partnerskich zajmuje się obszarem innowacji. Koordynuje projekty związane z tworzeniem nowych usług i produktów, budowaniem innowacyjnych zespołów i zastosowaniem Design Thinking, Lean i Agile w obszarach sprzedaży i marketingu. Design Thinking wykorzystuje także w pracy nad efektywnością modeli biznesowych małych i dużych przedsiębiorstw - partnerów firmy REHAU.

Pokazuje, że kreatywność nie jest magią i szaleństwem, ale działa w bardzo praktycznym i rzeczowym świecie biznesu. Pomaga dostrzegać nowe możliwości i zmieniać perspektywę.

Jest specjalistą w przygotowywaniu do mówienia o pomysłach i przedstawiania ich potencjalnym inwestorom, więc oprócz ogromnej dawki wiedzy, uczestnicy mają zawsze gwarancję, że zostanie ona przedstawiona w niesłychanie ciekawy sposób.

Koszt uczestnictwa:
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 1699 zł netto.
  • Zgłoś się

    Oferta LAST MINUTE!
    Tylko 999 zł netto przy zgłoszeniu do 18 listopada 2018 r.!

     

    Potrzebujesz informacji?
    Skontaktuj się z nami!

    Formularz kontaktowy