Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                                                               

 

szkolenie online na żywo + sesja Q&A z ekspertem

Wybiórczość pokarmowa u dzieci w wieku 1-3 lat

Certyfikowane ogólnopolskie szkolenie dla pediatrów, lekarzy rodzinnych, dietetyków i logopedów

Wybiórczość pokarmowa w grupie małych dzieci jest zjawiskiem częstym i może być spowodowana wieloma czynnikami – od środowiskowych do organicznych.

Ze względu na długofalowe konsekwencje wybiórczości pokarmowej, mogące przejawiać się niedoborem witamin i zaburzonym wzrastaniem dziecka, bardzo ważna jest konsultacja lekarska i przeprowadzenie szczegółowej diagnostyki, która pozwoli ustalić dalsze postępowanie.

Szkolenie prowadzą:
dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska
dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska

Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Kliniki Pediatrii Gastroenterologii i Żywienia UJ CM. Profesor nadzwyczajny UJCM. Od 15 lat zajmuje się tematyką żywienia dzieci. Tematyka badań obejmuje chorobę Leśniowskiego-Crohna, celiakię, stan odżywienia w różnych chorobach, żywienie zdrowych dzieci. W ciągu ostatnich 5 lat zajmowała się głównie tematem otyłości u dzieci: profilaktyką i leczeniem.

dr n. hum. Magdalena Knapek
dr n. hum. Magdalena Knapek

Kierownik Zakładu Logopedii. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego (2010), uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwa na podstawie rozprawy „Zaburzenia przetwarzania porządków linearnych w języku dzieci pięcio- i sześcioletnich” (UJ 2015). Ukończyła studia podyplomowe z Terapii zaburzeń w mówieniu, czytaniu i pisaniu (UJ 2010),  Logopedii (Akademia Ignatianum 2010), Organizacji i zarządzania woświatą (UP 2017) oraz Neurologopedii (Akademia Krakowska 2023). Neurologopeda, mioterapeuta, terapeuta orotropii i ortodoncji funkcjonalnej, karmienia, metod Butejki, MFS, CRAFTA. 

Od 2010 r. pracuje jako logopeda – obecnie w Centrum Logopedycznym w Wieliczce. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju mowy dzieci do 3 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, zespołem Aspergera, afazją oraz niedosłuchem. Obecnie szczególną uwagę poświęca mioterapii oraz pacjentom z trudnościami w obszarze ustno-twarzowym. Prowadzi konsultacje dla noworodków i niemowlaków z problemami w karmieniu. Z tego zakresu prowadzi zajęcia praktyczne dla studentów studiów magisterskich z logopedii. W latach 2017-2020 pełniła funkcję koordynatora praktyk studenckich, od 2020 do 2023 była kierownikiem zespołu zajmującego jakością kształcenia na kierunku logopedia oraz koordynatorem przedmiotów medycznych (2017-2023). W czerwcu 2022 została powołana do Zarządu Głównego Polskiego Związku Logopedów, gdzie pełni funkcję Wiceprzewodniczącej.

Dlaczego to szkolenie jest wyjątkowe?
  • Otrzymasz esencję wiedzy na temat wyzwań psychologicznych, emocjonalnych i rozwojowych w żywieniu dziecka po 1. roku życia
  • Poznasz wpływ wybiórczości żywieniowej na występowanie niedoborów w diecie
  • Zaprezentujemy etiologię trudności z przyjmowaniem pokarmu
  • Omówimy sytuacje wymagające hospitalizacji
  • Poznasz zalecenia terapeutyczne, które wykorzystasz w codziennej pracy
  • Pokażemy, jak poprawnie interperetować wyniki badań
  • Udzielimy wskazówek odnośnie kierowania dziecka do logopedy
Podczas szkolenia:

Specjalny panel Q&A z EKSPERTKAMI żywienia dzieci i logopedii

Zadaj pytanie na czacie podczas kursu naszym ekspertom, odpowiedź usłyszysz w czasie szkolenia!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym kursie?

Specjalistka żywienia dzieci oraz specjalistka logopedii podczas kursu, w oparciu o własne bogate doświadczenie, dokonają:

  • charakterystyki kamieni milowych rozwoju umiejętności jedzenia
  • klasyfikacji trudności związanych z karmieniem
  • właściwej interpretacji przyczyn powstania wybiórczości pokarmowej
  • analizy elementów składowych badań diagnostycznych
  • prezentacji wskazań do podstawowej i poszerzonej diagnostyki
  • opisu przypadków z własnej praktyki
Podczas szkolenia dowiesz się:
  • na co zwracać uwagę podczas interpretacji wyników,
  • jak nie przeoczyć syndromów świadczących o rozwoju choroby,
  • jakie kroki podejmować w przypadku rozpoznania wybiórczości pokarmowej,
  • jaka jest rola lekarza w procesie diagnostyczno-leczniczym,
  • jakie leczenie zastosować ze względu na przyczynę powstania schorzenia,
  • o sensoryczno-motorycznych obszarach pracy terapeutycznej,
  • o czym świadczą nieprawidłowości w wynikach badań diagnostycznych,
  • kiedy kierować dziecko do specjalisty – logopedy.
Szczegółowy program kursu:
Moduł I
godz. 09:00 – 9:45

Kamienie milowe rozwoju umiejętności jedzenia

Moduł poprowadzi: dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska
  • Zasady właściwego odżywiania
  • Jak zapobiegać zaburzeniom pokarmowym u dzieci
  • Trudności w karmieniu najmłodszych dzieci
Moduł II
godz. 9:45 – 10:30

Klasyfikacja trudności związanych z karmieniem

Moduł poprowadzi: dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska
  • Dziecko z ograniczonym apetytem
  • Dziecko spożywające wybrane produkty
  • Dziecko, u którego objawia się strach przed jedzeniem


Przerwa godz. 10:30 – 10:45

Moduł III
godz. 10:45 – 11:30

Objawy wybiórczości pokarmowej - od neofobii żywieniowej do ARFID

Moduł poprowadzi: dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska
  • Unikanie jedzenia, selektywne jedzenie - jak je prawidłowo różnicować
  • Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne
Moduł IV
godz. 11:30 – 12:00

Ryzyko rozwojowe trudności związanych z karmieniem

Moduł poprowadzi: dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska
  • Trudności w zbilansowaniu diety dziecka w kontekście wybiórczości pokarmowej i długofalowe skutki
  • Wskazania do hospitalizacji


Przerwa godz. 12:00 – 12:30

Moduł V
godz. 12:30 – 13:30

Objawy wybiórczości pokarmowej - perspektywa logopedy

Moduł poprowadzi: dr n. hum. Magdalena Knapek
  • Przykłady zaburzeń ruchowych o podłożu sensorycznym i ich konsekwencje dla procesu karmienia
  • Opisy przypadków z gabinetu
  • Trudności terapeutyczne
Moduł VI
godz. 13:30-14:30

Etiologia trudności z przyjmowaniem pokarmu - perspektywa logopedy

Moduł poprowadzi: dr n. hum. Magdalena Knapek
  • Rola czynników sensorycznych i motorycznych w powstawaniu wybiórczości pokarmowej
  • Sensoryczno-motoryczne obszary pracy terapeutycznej
Moduł VII
godz. 14:30 – 15:00

SESJA Q&A Z EKSPERTAMI

Unikalne cechy i korzyści z kursu:
  • Tylko u nas! Dr hab. n. med. i n. o zdr. Agnieszka Kozioł-Kozakowska i specjalistka logopedii dr n. hum. Magdalena Knapek szczegółowo omówią przyczyny powstawania wybiórczości pokarmowej, postępowanie diagnostyczno–terapeutyczne u dzieci w wieku 1-3 lat.
  • Podczas kursu uczestnik dowie się, jakie stawiane są wyzwania diagnostyczne i terapeutyczne w pracy z pacjentami z wybiórczością pokarmową
  • 100% praktycznych porad - podczas kursu skupiamy się wyłącznie na takich  rozwiązaniach, którą mogą Państwo z powodzeniem wprowadzić od razu do swojego gabinetu
  • Nasi wykładowcy są oceniani przez uczestników - współpracujemy wyłącznie z tymi, którzy gwarantują wysoki poziom merytoryczny warsztatów, szkoleń i konferencji
  • Imienny certyfikat będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności
Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 6 kwietnia 2025 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

31.05.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

31.05.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy