Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Monitor Zamówień Publicznych

 

Certyfikowane narzędziowe warsztaty online

Jak prowadzić nowy rejestr umów
po 1 stycznia 2023 r.

Dobre praktyki w zakresie organizacji pracy i autokontroli oraz wzorcowe regulaminy wewnętrzne

Nowelizacja ustawy o Kodeksie karnym zobowiązuje kierowników jednostek sektora finansów publicznych do prowadzenia od 1 stycznia 2023 r. rejestru umów. Nowy obowiązek wymaga reorganizacji pracy całej jednostki.

Weź udział w praktycznych warsztatach, podczas których radca prawny z wieloletnim doświadczeniem Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz wyjaśni, jakie dane należy wprowadzać do rejestru, a także zaprezentuje dobre praktyki, w jaki sposób rozdzielić zadania między poszczególne działy oraz jakie wprowadzić regulacje i wewnętrzne zasady kontroli, by nie narazić się na uchybienia i groźne w skutkach konsekwencje.

Uwaga! Szkolenie uwzględnia zmiany wprowadzone ustawą z dnia 12 maja 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

Dzięki warsztatom dowiesz się:
  • Kto i za co odpowiada przy prowadzeniu rejestru umów: które jednostki muszą wywiązać się z nowego obowiązku? Czy spółka prawa handlowego ma prowadzić rejestr? Która jednostka w przypadku szkoły albo OPS wprowadza dane? Jakie są obowiązki kierownika jednostki? Co grozi za błędy w rejestrze i komu – czy tylko kierownikowi, czy też pracownikom?
  • Czym jest umowa i jakie dane należy wprowadzać do rejestru:  czy faktura jest umową, czy trzeba do rejestru wprowadzać zakupy w sklepie? Co z zakupami przez internet? Jak ustalać miejsce i datę zawarcia umowy? Czy podawać wartość przedmiotu umowy brutto czy netto? Czy trzeba wprowadzać do rejestru umowy ramowe, a co z umowami wykonawczymi? Jak liczyć czas na wprowadzenie danych: od zakupu, zawarcia umowy czy wystawienia faktury? Co ze zmianami umów, odstąpieniem czy wypowiedzeniem?
  • Jak podejść w rejestrze do umów o pracę i umów cywilnoprawnych w kontekście zasad dostępu do informacji publicznej, tajemnicy przedsiębiorstwa, RODO i ochrony prywatności? Czy musimy ujawniać dane wszystkich nauczycieli albo lekarzy zatrudnionych w jednostce?
  • W jaki sposób zorganizować pracę w jednostce: otrzymasz dobre praktyki, jak rozdzielić zadania i ustalić odpowiedzialności poszczególnych działów oraz wzorcowe regulaminy, polecenia służbowe i sposoby wewnętrznej kontroli, które uchronią Cię przed karami.
Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • Sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów
  • Warsztatowa formuła – wraz z prowadzącym przeanalizujesz realne przypadki, z którymi będą się musieli zmierzyć osoby odpowiedzialne za prowadzenie rejestru  
  • Networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni radzą sobie z nowymi wyzwaniami w związku z prowadzeniem rejestru.
Program warsztatów
BLOK I

Rejestr umów – kto go prowadzi i kto za niego odpowiada według nowych przepisów

  • Rejestr umów – kto jest za niego odpowiedzialny i kto wprowadza do niego dane: zadania Ministerstwa Finansów i obowiązki kierownika jednostki. Czy kierownik prowadzi rejestr samodzielnie? Co grozi za błędy w rejestrze i komu – czy tylko kierownikowi czy też pracownikom?
  • Jednostki zobowiązane do wprowadzania danych – czy spółka prawa handlowego musi prowadzić rejestr? Która jednostka w przypadku szkoły albo OPS wprowadza dane? Co z zamawiającymi publicznymi?
  • Umowy zawierane przez pełnomocnika – czy jeśli umowę zawiera w imieniu jednostki pełnomocnik, to on wprowadza dane do rejestru, czy ta jednostka?
BLOK II

Jakie dane należy wprowadzać do rejestru umów

  • Umowa – czym różni się od zamówienia i zlecenia? Czy faktura jest umową? Czy do rejestru trzeba wprowadzać zakupy dokonane w sklepie? Co w wypadku zakupu przez internet?
  • Wartość przedmiotu umowy – czy trzeba ją podawać brutto czy netto? Co z umowami na czas nieokreślony?
  • Miejsce i data zawarcia umowy – jak ją ustalić? Co przy zapytaniu ofertowym bez pisemnej umowy?
  • Umowy ramowe – czy umowy ramowe muszą być wprowadzane do rejestru? A co z umowami wykonawczymi? Czy tak samo jest przy zamówieniach sukcesywnych?
  • Umowy o pracę i umowy cywilnoprawne – jak zrealizować nowe obowiązki w kontekście zasad dostępu do informacji publicznej? Co z RODO i ochroną prywatności? Czy musimy ujawniać dane wszystkich nauczycieli albo lekarzy zatrudnionych w jednostce?
  • Tajemnica przedsiębiorstwa – czy trzeba ujawnić dane, które są objęte tajemnicą przedsiębiorca? Jak udokumentować tajemnicę w umowach, do których nie stosuje się PZP?
BLOK III

Jak zorganizować pracę w jednostce w zakresie rejestru umów

  • Który dział powinien odpowiadać za rejestr umów – dobre praktyki, jak zorganizować pracę, żeby nie dodać sobie nadprogramowych obowiązków
  • Dlaczego jedna osoba odpowiadająca za rejestr to zły pomysł – przykładowe regulacje wewnętrzne w zakresie podziału zadań i wewnętrznych zasad kontroli
  • Zlecanie wykonywanie zadań – czy wystarczy pisemne polecenie służbowe czy trzeba zmienić regulamin organizacyjny?
  • Kiedy wprowadzać dane? – jak liczyć terminy: od zakupu, zawarcia umowy, czy może od wystawienia faktury?
  • Co ze zmianami umów, odstąpieniem czy wypowiedzeniem – kiedy należy wprowadzać te dane do rejestru?
Korzyści ze spotkań w formule online
  • SPOTKANIA NA ŻYWO
    Gwarantujemy, że wszystkie nasze spotkania są prowadzone w czasie rzeczywistym. Uczestnicy widzą i słyszą prelegenta, a także przygotowaną przez niego prezentację i materiały.
     
  • ŁATWY DOSTĘP
    Do udziału w szkoleniu wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu.
     
  • WYGODA
    W szkoleniu możesz uczestniczyć przebywając w dowolnym miejscu (w domu lub w biurze), bez potrzeby wyjazdu.
     
  • NOWOCZESNOŚĆ
    Szkolenie jest organizowane w nowoczesnej i bardzo przystępnej formie przy wykorzystaniu profesjonalnych platform umożliwiających przeprowadzanie szkoleń online na żywo.
     
  • OSZCZĘDNOŚĆ
    Szkolenie online jest o wiele tańsze niż szkolenie w formie stacjonarnej, a dodatkowo nie trzeba ponosić kosztów delegacji.
     
  • KONTAKT Z PRELEGENTEM
    W trakcie szkolenia zapewniamy stały kontakt z prowadzącym, dzięki czemu skonsultujesz swoje wątpliwości z ekspertem.
     
  • DOSTĘP DO NAGRAŃ
    Wybierając wersję PREMIUM zyskasz dostęp do nagrania szkolenia (na 14 dni), dzięki czemu ponownie przeanalizujesz cały przebieg szkolenia.
Do udziału w warsztatach zapraszamy:

kierowników jednostek odpowiedzialnych za prowadzenie rejestru umów:

JST, jednostki budżetowe, państwowe szkoły i uczelnie, ZOZ-y, instytucje kultury, sądy

Prelegent
Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz

Radca prawny, specjalistka w zakresie zamówień publicznych i PPP. Od 10 lat pracuje z zamawiającymi i wykonawcami, wspierając ich w obszarze zamówień publicznych oraz kontraktów. Trener w obszarze PZP oraz procedur zakupowych. Z powodzeniem wdraża u klientów najlepsze rozwiązania w wewnętrznych regulacjach zakupowych. Pasjonatka efektywnych i profesjonalnych zamówień publicznych, szczególnie zainteresowana maksymalnym wykorzystaniem ograniczonych zasobów sektora publicznego. Szeroka perspektywa pozwala jej na znajdowanie najlepszych rozwiązań przy uwzględnianiu wymagań rynku. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, autorka wielu publikacji.

Wybierz swoją wersję szkolenia!

Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:

  1. STANDARD
    • udział w szkoleniu na żywo
  2. PREMIUM
    • udział w szkoleniu na żywo
    • 14-dniowy dostęp do nagrania szkolenia po jego zakończeniu
  3. SUPERPREMIUM
    • udział w szkoleniu na żywo
    • 14-dniowy dostęp do nagrania szkolenia po jego zakończeniu
    • materiał specjalny - Wzorcowa wewnętrzna dokumentacja z zakresu prowadzenia rejestru: regulaminy i polecenia służbowe
Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • materiał specjalny - Wzorcowa wewnętrzna dokumentacja z zakresu prowadzenia rejestru: regulaminy i polecenia służbowe.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy