Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

        Monitor Zamówień Publicznych

 

CERTYFIKOWANE WARSZTATY ONLINE

Jak prowadzić postępowanie o zamówienie publiczne po 28 czerwca 2025 r.

czyli po wdrożeniu ustawy o dostępności w produktach i usługach – dokumentacja i dobre praktyki

Od 28 czerwca 2025 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa o dostępności w produktach i usługach (ustawa odcsi), która zrewolucjonizuje sposób prowadzenia postępowania o zamówienie publiczne.

Dlatego weź udział w praktycznych warsztatach ekspertki z wieloletnim doświadczeniem – Izabeli Mrochen. Prelegentka wyjaśni na konkretnych przykładach, jak opracować dokumentację postępowania według nowych przepisów oraz wskaże dobre praktyki planowania inwestycji budowlanych w zakresie dostępności architektonicznej. Omówi również, jakie uproszczenia wprowadza projekt ustawy o certyfikacji wykonawców.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

Po ukończeniu warsztatów będziesz wiedzieć, jak:
  • prawidłowo prowadzić postępowanie o zamówienie publiczne po wdrożeniu nowej Ustawy o dostępności w produktach i usługach: jak zapewnić funkcjonalność, kompatybilność, postrzegalność i zrozumiałość produktów i usług; jakie informacje musi zawierać i gdzie publikować deklarację dostępności; jakie zapisy zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem nowych regulacji;  jak prawidłowo konfigurować kryteria oceny ofert, biorąc pod uwagę przepisy o dostępności;
  • uniknąć najczęstszych błędów w dokumentowaniu postępowania o zamówienie publiczne w zakresie dostępności architektonicznej: zyskasz dobre praktyki planowania inwestycji budowlanych; jaki jest zakres wymagań według Ustawy o prawie budowlanym; co wniosła Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z lipca 2019 r.; jak prawidłowo zaprojektować klatki schodowe (ciągi pionowe), korytarze (ciągi poziome) oraz otoczenie budynku według programu Dostępność Plus oraz w jaki sposób prawidłowo przygotować opisy budynków i otoczenia na stronach internetowych;
  • wpłynie certyfikacja wykonawców na udzielanie zamówień publicznych: jakie uproszczenia wprowadza projekt ustawy o certyfikacji zamówień publicznych; kiedy wejdą nowe przepisy; czy certyfikacja dotyczy zamówień poniżej 130 000 zł; co poświadczają dwa rodzaje certyfikatów i w jaki sposób ich pozyskanie ograniczy obowiązki formalne związane ze składaniem dokumentów przez wykonawców oraz przyspieszy ich weryfikację przez zamawiających;
  • zmieni się odpowiedzialność zamawiających za naruszenia nowych obowiązków: jakie uchybienia będą traktowane jako uporczywe niewywiązywanie się z zapewnienia dostępności i na czym polegają uprawnienia prezesa Zarządu PFRON.
Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertką, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów,
  • warsztatowa formuła – wraz z prowadzącą przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się obecnie zamawiający – prelegentka wskaże na konkretnych przykładach praktyczne rozwiązania, jak prawidłowo wywiązać się z przepisów,
  • networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni radzą sobie z niejasnymi przepisami i dowolnością interpretacji kontrolerów.
Program warsztatów
Blok 1

Ustawa o dostępności w produktach i usługach a zamówienia publiczne – jak wywiązać się z nowych obowiązków?

  • Ustawa o dostępności w produktach i usługach (ustawa odcsi) – jakie obowiązki wprowadza, dla kogo i jaki będzie mieć wpływ na branżę zamówień publicznych?
  • Dostępność – jak należy rozumieć to pojęcie według ustawy? Jak zapewnić funkcjonalność, kompatybilność, postrzegalność i zrozumiałość produktów i usług? Na czym polega alternatywny sposób dostępu?
  • Deklaracja dostępności – jakie informacje musi zawierać? Gdzie ją publikować? W jaki sposób trzeba ją aktualizować?
  • Prowadzenie postępowania o zamówienie publiczne – na co zwrócić szczególną uwagę, by wywiązać się z nowych wymogów dostępności produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami?
  • Dokumentacja przetargowa – jak ją krok po kroku przygotować z uwzględnieniem nowych regulacji. Jakie zapisy zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia – rekomendowane rozwiązania.
  • Nowe kryteria oceny ofert – jak je prawidłowo skonfigurować, biorąc pod uwagę przepisy o dostępności?
  • Monitorowanie i kontrola – jaka jest odpowiedzialność zamawiających za naruszenia ustawowych obowiązków? Jakie uchybienia będą traktowane jako uporczywe niewywiązywanie się z zapewnienia dostępności? Na czym polegają uprawnienia prezesa Zarządu PFRON?
Blok 2

Dostępność architektoniczna – rozwiązania najczęstszych problemów z dokumentowaniem postępowania o zamówienie publiczne

  • Dostępność architektoniczna – jaki jest zakres wymagań w zamówieniach publicznych według Ustawy o prawie budowlanym? Co wniosła Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z lipca 2019 r.?
  • Kluczowe elementy programu Dostępność Plus – jak prawidłowo zaprojektować klatki schodowe (ciągi pionowe), korytarze (ciągi poziome) oraz otoczenie budynku w odniesieniu do dostępności architektonicznej?
  • Dobre praktyki planowania inwestycji budowlanych – jak wywiązać się z minimalnych wymagań w zakresie dostępności architektonicznej? W jaki sposób dostępność architektoniczna wspiera procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnościami? Analiza najczęstszych błędów w planowaniu i realizacji dostępności architektonicznej na przykładzie schodołazów, drzwi, druku wypukłego itp.
  • Synergia dostępności architektonicznej oraz dostępności cyfrowej – w jaki sposób prawidłowo przygotować opisy budynków i otoczenia na stronach internetowych?
Blok 3

Certyfikacja wykonawców – co zmienia się w prawie?

  • Certyfikacja wykonawców – jakie uproszczenia wprowadza projekt ustawy? Kiedy wejdą nowe przepisy? Czy certyfikacja wykonawców jest obowiązkowa?
  • Zamówienia poniżej 130 000 zł – czy je też dotyczy certyfikacja?
  • Dwa rodzaje certyfikatów – co poświadczają i w jaki sposób ich pozyskanie ograniczy obowiązki formalne związane ze składaniem dokumentów przez wykonawców oraz przyspieszy ich weryfikację przez zamawiających?
  • Wydawanie certyfikatów – na jak długo będą obowiązywać i gdzie można je uzyskać?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • specjalistów ds. zamówień publicznych,
  • pracowników administracji publicznej,
  • kancelarie prawne,
  • wykonawców.
Warsztaty poprowadzi:
dr Izabela Mrochen
dr Izabela Mrochen

Przewodnicząca Komisji Edukacji, Nauki i Kultury Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego w kadencji 2024–2027, członek grupy Sieć Dostępności Cyfrowej, propagator zrównoważonego rozwoju w projektowaniu materiałów cyfrowych, audytor poziomu dostępności cyfrowej stron internetowych, członek grupy roboczej, która opracowuje tłumaczenie standardu WCAG 2.2 na język polski. W 2016 r. otrzymała certyfikat Professional Certificate in Web Accessibility (PCWA) nadany przez University of South Australia w Sydney. W latach 2015– 2017 współpracowała z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego w zakresie promowania zasad dostępności cyfrowej. 

W 2015 r. była członkiem zespołu opracowującego Strategię Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na Lata 2014–2020. Laureatka Listy 100 wyróżniających się osób w promowaniu kompetencji cyfrowych. W 2022 r. otrzymała dyplom uznania za wyjątkowe i konsekwentne zaangażowanie w prowadzeniu działań edukacyjnych dotyczących wszelkich aspektów dostępności cyfrowej przyznany przez Sekretarza stanu pełnomocnika Rządu do spraw Cyberbezpieczeństwa. Współpracuje z urzędami, uczelniami, ośrodkami kultury, bibliotekami cyfrowymi oraz fundacjami. Autorka licznych artykułów. Prowadzi firmę edukacyjno-szkoleniową MultiAccess Centre Izabela Mrochen.

Koszt uczestnictwa

OSTATNIE MIEJSCA!

Przy zgłoszeniu do 6 kwietnia 2025 r. - taniej o 100 zł netto!

Udział STANDARD

online

22.04.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

online

22.04.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy