Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Monitor Zamówień Publicznych

Certyfikowane warsztaty online LIVE

Jak prowadzić zamówienia publiczne w trybie kryzysowym

Warsztaty poprowadzi radca prawny Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz

UWAGA!

Program warsztatów uwzględnia przepisy specustawy o pomocy obywatelom Ukrainy uchwalonej 9 marca 2022 r.
 

Podczas szkolenia radca prawny Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz, ekspert z wieloletnim doświadczeniem, wskaże, jak udzielać i realizować zamówienia publiczne w trybie kryzysowym na podstawie przepisów specustawy oraz jak reagować na wahania rynkowe w związku z szybko postępującą inflacją.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

Dzięki warsztatom dowiesz się, jak:
  • udzielać zamówień publicznych w trybie kryzysowym: na jakie przepisy poza specustawą można się powołać, by nie stosować Pzp i jak postępować w przypadku zbiegu podstaw wyłączenia, jak dokumentować zamówienia w tym trybie – ogłosić je w Biuletynie ZP i spełnić pozostałe obowiązki informacyjne,
  • szacować i planować zamówienia publiczne: czy zaplanowane wcześniej zamówienia można łączyć z nowymi, które wynikają z powstałej nagłej potrzeby lub przyznanych środków,
  • prowadzić zamówienia mieszane: w przypadku równoczesnych zamówień artykułów spożywczych na potrzeby JST i uchodźców, najmu powierzchni dla napływających uchodźców,
  • zamawiać roboty budowlane na dostosowanie pomieszczeń na potrzeby uchodźców: czy są one objęte zwolnieniami i w jakim trybie je prowadzić,
  • powierzać zadania w ramach kryzysu uchodźczego ośrodkom pomocy społecznej, szkołom, instytucjom kultury, organizacjom pozarządowym – jak je finansować i przekazywać środki,
  • reagować na wahania rynkowe w związku z kryzysem i inflacją: jak sformułować umowę, aby była elastyczna w stosunku do szybko zmieniającej się rzeczywistości: waloryzować umowy, przygotowywać aneksy w przypadku zmian stawek VAT, wzrostu cen materiałów budowlanych i paliwa, niedostępności pracowników, w jaki sposób wykonawca ma uzasadniać wniosek o podwyższenie wynagrodzenia.

 

Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • SZKOLENIE PROWADZONE PRZEZ EKSPERTA
    Współpracujemy wyłącznie ze specjalistami, którzy gwarantują wysoki poziom merytoryczny warsztatów i szkoleń i są najlepiej oceniani przez uczestników szkoleń.
     
  • SESJA Q&A
    Będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów.
     
  • 100% PRAKTYKI
    Wraz z prowadzącym przeanalizujesz realne przypadki, z którymi muszą się mierzyć obecnie osoby odpowiedzialne za prowadzenie zamówień publicznych
     
  • IMIENNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA
    Gwarantujemy certyfikat udziału w szkoleniu wydany przez jedną z najlepszych firm szkoleniowych w kraju.
     
  • WYMIANA DOŚWIADCZENIA
    Będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni radzą sobie z nowymi wyzwaniami w związku z kryzysem uchodźcowym i inflacją.
Program warsztatów
Blok 1

Jak udzielać zamówień publicznych w trybie kryzysowym

  • Wyłączenia stosowania Pzp dla zamówień w ramach pomocy uchodźcom – jakie warunki trzeba spełnić, by móc z nich skorzystać? W jaki sposób dokumentować udzielanie zamówień? Czy poza specustawą można stosować inne przepisy i co w razie zbiegu podstaw wyłączenia?
  • Czy każde zamówienie objęte jest wyłączeniem – kiedy należy stosować przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych mimo wyłączenia?
  • Szacowanie wartości zamówienia i planowanie zamówień – czy zaplanowane wcześniej zamówienia należy łączyć z nowymi, wynikającymi z przyznanych środków lub powstałej potrzeby
  • Zamówienia mieszane – czy stosować Pzp, czy powołać się na wyłączenie w razie łącznego zamówienia artykułów spożywczych na rzecz mojej jednostki i na rzecz uchodźców?
  • Jak wynająć powierzchnię dla napływających uchodźców – zwolnienia ze stosowania Pzp, tryb udzielenia zamówienia, zamówienie mieszane połączone z dostosowaniem powierzchni.
  • Jak zamówić roboty budowlane na dostosowanie pomieszczeń na potrzeby uchodźców – czy takie zamówienia objęte są zwolnieniami ze stosowania Pzp?
  • Dokumentowanie zamówień wyłączonych z Pzp – w jaki sposób zamieścić ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych i spełnić inne obowiązki informacyjne?
Blok 2

Jakie zadania są nałożone na JST w ramach pomocy uchodźcom

  • Podział kompetencji w przypadku kryzysu – jakie zadania musi spełniać MSWiA, wojewoda, służby i jednostki samorządu terytorialnego? Czy JST może wykonywać zadania zastrzeżone dla wojewody?
  • Zadania własne, zadania zlecone, zadania powierzone z zakresu administracji rządowej – które zadania wykonujemy i w jakim przypadku? Jakie ma to znaczenie w praktyce przy udzielaniu zamówień publicznych?
  • Zadania poszczególnych jednostek w ramach JST – jakie zadania są przydzielane ośrodkom pomocy społecznej, szkołom, instytucjom kultury?
  • Umowy i porozumienia w ramach kryzysu uchodźczego – powierzanie zadań, finansowanie, przekazywanie środków – czy takie umowy są zwolnione z przepisów prawa zamówień publicznych?
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zgodzie z Pzp – jak zorganizować współpracę przy zachowaniu przepisów o powierzaniu zadań publicznych organizacjom pozarządowym na poziomie lokalnym?
Blok 3

Zamówienia w czasie kryzysu – jak reagować na wahania rynkowe w związku z kryzysem i inflacją

  • Przedłużona tarcza antyinflacyjna a postępowania i umowy JST – jak radzić sobie w zamówieniach publicznych ze zmienionymi stawkami VAT? Czy zmiana VAT w trakcie realizacji jest podstawą do zmiany umowy?
  • Wniosek wykonawcy o podwyższenie wynagrodzenia przy zawartej umowie Pzp – jak wykonawca ma go udokumentować? Na jakie przepisy się powołać przy aneksie? Kiedy można odmówić zmiany zapisów w umowie?
  • Wahania na rynku – kiedy trzeba ogłosić nowe postępowanie w przypadku zmiany cen materiałów, w tym stali, niedostępności pracowników na rynku budowlanym, wzrostu cen paliwa?
  • Realizacja zamówień w trybie kryzysowym – jak sformułować umowę, aby była możliwie elastyczna w szybko zmieniającej się rzeczywistości? Dobre praktyki w zakresie podstaw zmian umowy, waloryzacji, aneksów.
  • Kryzys a przepisy antycovidowe w zakresie umów – czy nadal nie wolno nam potrącać kar umownych z wynagrodzenia wykonawcy? Jak sobie z tym radzić?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
  • osoby biorące udział w prowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne,
  • kierowników jednostek nadzorujących udzielanie zamówienia,
  • kancelarie prawne
Korzyści ze spotkań w formule online
  • SPOTKANIA NA ŻYWO
    Gwarantujemy, że wszystkie nasze spotkania są prowadzone w czasie rzeczywistym. Uczestnicy widzą i słyszą prelegenta, a także przygotowaną przez niego prezentację i materiały.
     
  • ŁATWY DOSTĘP
    Do udziału w szkoleniu wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu.
     
  • WYGODA
    W szkoleniu możesz uczestniczyć przebywając w dowolnym miejscu (w domu lub w biurze), bez potrzeby wyjazdu.
  • NOWOCZESNOŚĆ
    Szkolenie jest organizowane w nowoczesnej i bardzo przystępnej formie przy wykorzystaniu profesjonalnych platform umożliwiających przeprowadzanie szkoleń online na żywo.
     
  • OSZCZĘDNOŚĆ
    Szkolenie online jest o wiele tańsze niż szkolenie w formie stacjonarnej, a dodatkowo nie trzeba ponosić kosztów delegacji.
     
  • KONTAKT Z PRELEGENTEM
    W trakcie szkolenia zapewniamy stały kontakt z prowadzącym, dzięki czemu skonsultujesz swoje wątpliwości z ekspertem.
     
  • MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA DOSTĘPU DO NAGRAŃ
    Wybierając wersję PREMIUM zyskasz dostęp do nagrania szkolenia (na 14 dni), dzięki czemu ponownie przeanalizujesz cały przebieg szkolenia.
Prelegent
Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz

Radca prawny, specjalistka w zakresie zamówień publicznych i PPP. Od 10 lat pracuje z zamawiającymi i wykonawcami, wspierając ich w obszarze zamówień publicznych oraz kontraktów. Trener w obszarze PZP oraz procedur zakupowych. Z powodzeniem wdraża u klientów najlepsze rozwiązania w wewnętrznych regulacjach zakupowych. Pasjonatka efektywnych i profesjonalnych zamówień publicznych, szczególnie zainteresowana maksymalnym wykorzystaniem ograniczonych zasobów sektora publicznego. Szeroka perspektywa pozwala jej na znajdowanie najlepszych rozwiązań przy uwzględnianiu wymagań rynku. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, autorka wielu publikacji.

Wybierz swoją wersję szkolenia!

Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:

  1. STANDARD
    • udział w szkoleniu na żywo
       
  2. PREMIUM
    • udział w szkoleniu na żywo
    • 14-dniowy dostęp do nagrania szkolenia po jego zakończeniu
       
  3. SUPERPREMIUM
    • udział w szkoleniu na żywo
    • 14-dniowy dostęp do nagrania szkolenia po jego zakończeniu
    • materiał specjalny - Procedura udzielania zamówień publicznych w dobie kryzysu krok po kroku
Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • materiał specjalny - Procedura udzielania zamówień publicznych w dobie kryzysu krok po kroku.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy