Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

            

 

Certyfikowane warsztaty online

Jak przeciwdziałać zatorom płatniczym i wdrożyć AI w księgowości oraz wywiązać się z nowych przepisów podatkowych po 1 lipca 2024 r.

Warsztaty poprowadzą: Luiza Pieprzyk i Jan Krzysztof Fedorowicz

Rok 2024 jest bardzo trudny dla przedsiębiorców ze względu na wyższe obciążenia fiskalne – stąd dużym problemem stały się zatory płatnicze. Aby uniknąć utraty płynności finansowej, weź udział w praktycznych warsztatach: audytor podatkowy Luiza Pieprzyk podpowie skuteczne sposoby na dyscyplinowanie kontrahentów, którzy nie płacą, natomiast trener biznesu Jan Krzysztof Fedorowicz wyjaśni, jak krok po kroku wdrożyć narzędzia AI, by znacznie zoptymalizować procesy księgowe. Dowiesz się również, jak wywiązać się z nowych przepisów, które zaczną obowiązywać po 1 lipca 2024 r.

Narzędziowe warsztaty online są realizowane w formule transmisji live, podczas której uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zadawania pytań prelegentowi.

UWAGA!

Udział w warsztatach uprawnia do uzyskania 5 punktów w ramach obowiązku stałego podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.

Po ukończeniu warsztatów będziesz wiedzieć jak:
  • wywiązać się z nowych przepisów podatkowych: co oznacza dla sprzedających na platformach typu Vinted, OLX czy Allegro implementacja dyrektywy DAC7; ile wyniosą od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie i stawka godzinowa oraz jak to wpłynie na wzrost składek, grzywien i mandatów; jak prawidłowo rozliczać w VAT kaucję za butelki i puszki;
  • dyscyplinować kontrahentów, którzy nie płacą z wykorzystaniem metody kasowej: jak rozliczać należności VAT  z faktury sprzedaży; na co zwrócić uwagę przy dokumentowaniu i ewidencjonowaniu; jak długo trwa ochrona przed brakiem płatności i jakie są konsekwencje dla kupującego;
  • przeciwdziałać zatorom płatniczym za pomocą wewnętrznej windykacji długów: jakie zapisy umowne i procedury chronią przedsiębiorcę przed długami i zatorami płatniczymi; jakie warunki trzeba spełnić, aby wprowadzić korektę w ramach ulgi za złe długi; co należy zrobić po zapłacie długów przez klienta; o co najczęściej spiera się fiskus z podatnikiem;
  • wdrożyć narzędzia AI w księgowości: od czego zacząć automatyzację procesów księgowych; jakie są korzyści  z wdrażania AI w działach księgowych; jakie narzędzia warto wykorzystać w przetwarzaniu danych finansowych i do ich analizy; jak monitorować efektywność i optymalizować procesy księgowe z wykorzystaniem narzędzi AI;
  • zaoszczędzić na kosztach podróży służbowej: kiedy odliczyć VAT od wydatków na nocleg i gastronomię; jak rozliczać refakturowanie usług noclegowych i gastronomicznych; co z noclegiem w zagranicznej podróży służbowej w kontekście importu usług; jak rozliczyć najem samochodu za granicą;  co z VAT w wypadku podróży służbowej pracownika organizowanej przez firmę zagraniczną.
Dlaczego warsztaty online są dla Ciebie:
  • sesja Q&A – będziesz mieć możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z ekspertem, który odpowie na wszystkie Twoje pytania w trakcie warsztatów.
  • warsztatowa formuła – wraz z prowadzącym przeanalizujesz realne przypadki, z którymi mierzą się obecnie księgowi – prelegent wskaże na konkretnych przykładach praktyczne rozwiązania, jak prawidłowo rozliczać podatki po nowelizacji przepisów.
  • podnoszenie kwalifikacji – dzięki udziałowi w warsztatach w formule live zyskasz 5 pkt w ramach punktowego systemu oceny podnoszenia kwalifikacji doradcy podatkowego.
  • podatkowy networking – będziesz mógł podzielić się doświadczeniem z uczestnikami warsztatów  –  dowiesz się, jak inni księgowi radzą sobie z niejasnymi przepisami i dowolnością interpretacji kontrolerów.
Program warsztatów
Moduł 1

Metoda kasowa jako sposób na dyscyplinowanie kontrahentów, którzy nie płacą

  • Metoda kasowa: na czym polega, kiedy się opłaca i komu przysługuje?
  • Należności VAT  z faktury sprzedaży – jak rozliczać w wypadku metody kasowej?
  • Dodatkowe obowiązki podatnika – na co zwrócić uwagę przy dokumentowaniu i ewidencjonowaniu?
  • Ochrona przed brakiem płatności – jak długo trwa? Jakie są konsekwencje dla kupującego? Czy nabywca traci na metodzie kasowej?
Moduł 2

Jak przeciwdziałać zatorom płatniczym z wykorzystaniem wewnętrznej windykacji długów?

  • Pozapodatkowe metody zabezpieczenia finansowego: jakie zapisy umowne i procedury, chronią przedsiębiorcę przed długami i zatorami płatniczymi?
  • Procedury ustawowe – jak ściągnąć należności: kto może i na jakich zasadach?
    • Ulga na złe długi w VAT – kiedy opłaca się z niej skorzystać?
    • Jakie warunki należy spełnić, aby zastosować korektę?
    • Ograniczenia czasowe na korektę sprzedaży – na czym polega problem?
    • NOWOŚĆ – ulga przy sprzedaży na rzecz konsumentów
    • Co należy zrobić po zapłacie długów przez klienta – ważne obowiązki sprzedawcy
    • O co spiera się fiskus z podatnikiem – przegląd  najnowszego orzecznictwa w zakresie ulgi na złe długi
Moduł 3

Jak wywiązać się z nowych przepisów podatkowych po 1 lipca 2024 r.?

  • Implementacja dyrektywy DAC7 od 1 lipca 2024 r. – co oznacza dla sprzedających na platformach typu Vinted, OLX czy Allegro? Jakie czynności trafią pod lupę fiskusa? Kogo dotyczy obowiązek sprawozdawczy? Kto jest zwolniony z raportowania? Jakie dane o użytkownikach i przeprowadzonych transakcjach trzeba przekazać skarbówce?
  • Minimalne wynagrodzenie i stawka godzinowa – ile wyniosą od 1 lipca 2024 r. i jak to wpłynie na wzrost składek, grzywien i mandatów?
  • Kaucja za butelki i puszki – rozwiązania największych kontrowersji z rozliczaniem VAT
Moduł 4

Jak zaoszczędzić na kosztach podróży, prowadząc działalność gospodarczą?

  • Wydatki na nocleg i gastronomię – kiedy odliczenie VAT? Refakturowanie usług noclegowych i gastronomicznych – jak rozliczać? Nocleg w zagranicznej podróży służbowej a import usług
  • Wydatki na autostrady i parkingi w podróży służbowej – co można odliczyć?
  • Podróż służbowa pracownika organizowana przez firmę zagraniczną – co z VAT?
  • Jak rozliczyć VAT, gdy pracownik podróżuje prywatnym samochodem w delegacji?
  • Jak rozliczyć najem samochodu za granicą – kwestia importu usług, miejsca opodatkowania, stawki VAT oraz momentu powstania obowiązku podatkowego
Moduł 5

AI w księgowości – od czego zacząć i które narzędzia warto wdrożyć?

  • Czy wszystko, co jest nazwane AI, to jest AI?
  • Jakie są korzyści  z wdrażania AI w działach księgowych – case studies
  • Podstawy prawne wykorzystania AI w księgowości: rozporządzenie dotyczące sztucznej inteligencji AI Act, RODO, standardy w zarządzaniu systemami AI
  • Automatyzacja procesów księgowych: od czego zacząć?
  • Przegląd technologii AI do zastosowania w księgowości:
  • jakie narzędzia wykorzystać w przetwarzaniu danych finansowych i do ich analizy,
  • algorytmy, uczenie maszynowe, oprogramowanie, systemy ERP z AI
  • Zarządzanie ryzykiem i kontrola wewnętrzna: jak monitorować efektywność i optymalizować procesy księgowe z wykorzystaniem narzędzi AI? Jak zautomatyzować kontrolę zgodności i zarządzanie ryzykiem?
Do udziału w warsztatach zapraszamy:

specjalistów działów księgowych i podatkowych,

głównych księgowych,

dyrektorów finansowych,

pracowników biur rachunkowych,

doradców podatkowych.

UWAGA!
Pakiet specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

Profesjonalny kurs online
„Jak zautomatyzować księgowość z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji Excela?”

 

W ramach kursu dowiesz się jak:

  • konfigurować praktyczne funkcjonalności w Excelu, by w szybki sposób wyodrębnić potrzebne informacje z dużej ilości finansowych danych,
  • korzystać z wielu funkcji Excela, które znacznie ułatwią i zautomatyzują pracę w księgowości: sortować dane, wykorzystywać operatory arytmetyczne, sporządzać kalkulatory i tworzyć formuły,
  • przeprowadzać zaawansowane analizy księgowe i wizualizować je za pomocą wykresów,
  • sporządzać tabele przestawne i z ich pomocą przeprowadzać analizy dekretów rozrachunków,
  • zrobić Power Query i sporządzać sprawozdania finansowe na podstawie dekretów księgowych,
  • przeprowadzać analizę pionową, poziomą i wskaźnikową w sprawozdaniach finansowych.
Prelegenci
Luiza Pieprzyk
Luiza Pieprzyk

Ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA, Członek Rady Konsultacyjnej przy Rzeczniku MŚP, były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów, partner TAX & DUTY, audytor podatkowy, trener, wykładowca, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE, publicystka.

Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat) – specjalista w zakresie podatku od towarów i usług w Polsce i krajach UE, pracujący jako orzecznik, specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych w UE, szkoleniowiec Ministerstwa Finansów. 

Doświadczony audytor podatkowy, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Od lat wdraża w podmiotach gospodarczych procedury i politykę bezpieczeństwa podatkowego w zakresie VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych w ujęciu podatkowym, logistycznym i handlowym. Twórca indywidualnych procedur podatkowych i projektów dla podmiotów polskich i międzynarodowych, realizujących główne cele przesłanek należytej staranności na każdym etapie działalności podmiotu od kadry menadżerskiej i zarządu po pozostałe działy/ piony w danej jednostce. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”.

Jan Krzysztof Fedorowicz
Jan Krzysztof Fedorowicz

Certyfikowany trener biznesu, twórca metodyki Wdrożenia 4.0™ łączącej wdrożenia techniczne programów do zarządzania majątkiem. Przeprowadził pierwszy w Europie proces przygotowania do certyfikacji jakości (ISO 9001) dla usług inwentaryzacyjnych

Twórca metodyki Inwentaryzacja 4.0™, Lean Inventory™ i Inwentaryzacja360, w której zarządzanie majątkiem jest elementem kierowania przedsiębiorstwem, ochrony środowiska, podnoszeniem świadomości pracowników oraz ciągłego zwiększania kompetencji i bezpieczeństwa. Założyciel Fundacji KeroDefa zajmującej się upowszechnianiem wiedzy i propagowaniem nowych i przyjaznych dla ludzi metodyk szkolenia o zarządzaniu majątkiem, utrzymaniu ruchu i właściwym pojmowaniem ochrony danych przedsiębiorstwa i danych osobowych oraz nieosobowych.

Posiada certyfikat i uprawnienia Ministra Finansów w rachunkowości, certyfikat Trenera Standardu HRD BP, certyfikat Business Trainer, Master Practitioner in the Art of Pure Mind Coaching, Coach Kryzysowy w Biznesie, Trener Rozwoju Osobistego, Ekspert Polskiego Centrum Edukacji, Audytor Wewnętrzny ISO 9001:2015. Jest członkiem Polish Society for Training and Development, członkiem zarządu Polish Asset Management and Maintenance Society. W wieloletniej pracy przeprowadził kilka tysięcy godzin wykładów, szkoleń i mentoringu w zakresie inwentaryzacji i zarządzania majątkiem rzeczowym.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • profesjonalny kurs online „Jak zautomatyzować księgowość z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji Excela?”.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy