Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Monitor Dyrektora Szkoły

 

Monitor Dyrektora Przedszkola

 

OGÓLNOPOLSKIE WARSZTATY

Prawidłowa organizacja nadzoru pedagogicznego i pracy placówki oświatowej w roku szkolnym 2019/2020

Kompleksowe przygotowanie do kontroli i ewaluacji zewnętrznej

Sprawdź program
Jeżeli chcesz:
  • Prawidłowo zorganizować nadzór pedagogiczny po 1 września – zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej na roku szkolny 2019/2020 oraz nowymi obowiązkami nałożonymi na placówki przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Dowiedzieć się, jak w praktyce powinna wyglądać obligatoryjna koordynacja działań placówek z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, co będzie restrykcyjnie monitorowane podczas ewaluacji zewnętrznej
  • Wyposażyć się we wzorcowo przygotowywane obowiązkowe dokumenty i plany: pracy szkoły, nadzoru pedagogicznego czy ewaluacji wewnętrznej, które nie zostaną zakwestionowane podczas kontroli spełnienia założeń MEN,

To nie może Cię zabraknąć na tych warsztatach praktycznych!

6 godzin

praktycznych warsztatów, z których wyjedziecie Państwo z gotowymi planami organizacji pracy szkoły w nowym roku szkolnym 2019/2020

20 opracowanych dokumentów i aktów prawnych

dających gwarancję zabezpieczenia się na wypadek kontroli i ewaluacji zewnętrznej

1 uznany ekspert-praktyk

omówi wszystkie najistotniejsze aspekty wprowadzanych zmian w prawie oświatowym i KN, dzięki czemu będziesz dokładnie wiedział, jak zmieniające się prawo wpływa na Twoją placówkę

 
'

Dzięki wyjątkowej części praktycznej warsztatów w postaci pracy na dokumentach pod okiem prowadzącego przećwiczycie Państwo przygotowywanie obligatoryjnych druków wymaganych w procesie sprawowania nadzoru pedagogicznego.

Weź udział
Podczas warsztatów ekspert oświatowy na praktycznych przykładach pokaże:
  • Jakie nowe obowiązki w zakresie nadzoru pedagogicznego, monitoringu i ewaluacji trzeba koniecznie uwzględnić przygotowując plan pracy placówki na rok szkolny 2019/2020?
  • Jak w praktyce realizować w placówce nadzór pedagogiczny z uwzględnieniem różnych jego form – jak monitorować, wspomagać, prowadzić ewaluację i kontrolę?
  • Jaką dokumentację należy skompletować, aby bezproblemowo przejść przez ewaluację zewnętrzną?
  • Jak przygotować się do kontroli placówki oświatowej – na co będą zwracali uwagę kontrolerzy w pierwszej kolejności?
  • Jak właściwie skoordynować działania placówki z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, które będą wspierać profilaktykę i ochronę zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży?
  • Jak ustrzec się nieprawidłowości, które wynikają z nieprecyzyjności i niespójności przepisów oświatowych – na konkretnych przykładach działań placówek oświatowych?
  • Jakie błędy w zakresie organizacji nadzoru i planu pracy występują w różnych placówkach i jak ich uniknąć?
Program warsztatów
Blok I

Organizacja pracy placówki oświatowej w roku szkolnym 2019/2020

  • Przegląd aktualnych najnowszych przepisów regulujących pracę szkół i placówek oświatowych od 1 września 2019
  • Zmiany w przepisach prawa oświatowego w 2019 roku a prawdziwe realia funkcjonowania placówek oświatowych – zestawienie zmian na zasadzie „tak było - tak jest”
  • Kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2019/2020 – w jaki sposób uwzględnić je w opracowywanym przez dyrektora nadzorze pedagogicznym
  • W jaki sposób podejść do praktycznej organizacji pracy szkoły zgodnie z kierunkami polityki Państwa na rok szkolny 2019/2020
Blok II

Obowiązki dyrektora szkoły w związku z prowadzeniem nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020

  • W jaki sposób zaplanować nadzór pedagogiczny – omówimy harmonogram prac dyrektora szkoły i dokonamy analizy niezbędnych zadań krok po kroku w podziale na:
    • przydział czynności, harmonogram,
    • opracowanie projektów,
    • tworzenie narzędzi,
    • realizacja ewaluacji,
    • opracowanie wyników, tworzenie raportu,
    • upowszechnienie wyników, realizacja wniosków.
  •  Jak zadbać o przejrzysty i skuteczny plan organizacji ewaluacji wewnętrznej w nowym roku szkolnym, aby zyskać pewność realizacji wszystkich nowych wytycznych MEN
  • Na co bezwzględnie zwrócić uwagę monitorując realizację wymagań prawa oświatowego przez nauczycieli – analiza narzędzi do kontroli
  • Działania organizacyjne dyrektora związane z organizacją pracy szkoły na rok 2019/2020 – praktyczny plan kontroli, monitorowania i wspomagania nauczycieli w działaniach dydaktyczno-wychowawczych
Blok III

Przygotowanie do ewaluacji zewnętrznej Kuratorium Oświaty

  • Jak przygotować przedszkole, szkołę i placówkę do ewaluacji zewnętrznej – zestawienie obligatoryjnych czynności, które należy wykonać przed zapowiedzianą kontrolą Kuratorium Oświaty
  • W jakich sytuacjach może dojść do przerwania podjętych już działań w ramach ewaluacji zewnętrznej
  • Elementy raportu ewaluacyjnego – jakie wymagania musi spełnić placówka, by bezproblemowo przejść kontrolę KO i w jaki sposób wykorzystać wnioski z kontroli
Prowadzący
Ewa Norkowska

Wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły, aktualnie nauczyciel konsultant i kierownik ds. kształcenia zawodowego w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Specjalista w zakresie prawa oświatowego i zarządzania oświatą. Od wielu lat zajmuje się szkoleniem nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek oświatowych, jest wykładowcą na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych. Ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli oraz ekspert w Radzie Konsultacyjnej ds. Szkolnictwa Zawodowego przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty. Autorka wielu publikacji w ogólnopolskich wydawnictwach oświatowych.

Każdy uczestnik otrzyma 20 wzorcowych dokumentów i aktów prawnych, w tym m.in:
  • Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola/dyrektora szkoły
  • Sprawozdanie z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
  • Projekt ewaluacji wewnętrznej dla przedszkola/szkoły podstawowej/szkoły średniej w roku szkolnym 2019/2020
  • Projekt ewaluacji – organizacja i efektywność udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Procedury dotyczące organizowania i przeprowadzania obserwacji
  • Narzędzia do ewaluacji wewnętrznej
  • Wzór raportu z ewaluacji wewnętrznej
  • Przykładowy raport z ewaluacji wewnętrznej w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 799 zł netto.

    W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzyma:

    Gwarancję uczestnictwa w praktycznych warsztatach prowadzonych przez doświadczonych i cenionych specjalistów,

    • Drukowany certyfikat potwierdzający uczestnictwo w warsztatach,

    • Poczęstunek.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy