Znowelizowana UoSO, zmiany w KN, nowe wytyczne MEN na rok 2022/2023 stawiają przed dyrektorem szereg wyzwań związanych z dostosowaniem dokumentacji i procedur do obowiązujących wymagań.
Przed dyrektorami również kolejny obowiązek – zatrudnienia pedagoga specjalnego. Podpowiemy jak zrobić to zgodnie z prawem, w jaki sposób podzielić obowiązki między pedagoga szkolnego i specjalnego oraz jaką dokumentację przygotować.
Prawidłowe przygotowanie placówki oświatowej do nowego roku szkolnego zależy od znajomości przez dyrektora aktualnych przepisów prawa oświatowego oraz umiejętności krytycznej oceny dotychczasowego jej funkcjonowania. Tylko skrupulatna analiza efektów przyjmowanych w placówce rozwiązań organizacyjnych i edukacyjnych pozwala ocenić, które z nich warto kontynuować w kolejnym roku szkolnym, a co się nie sprawdziło. W obliczu efektów kryzysu uchodźczego wywołanego wojną w Ukrainie, powoli dogasającą pandemią COVID-19 i niepewności dotyczącej sposobu funkcjonowania jednostek oświatowych w roku szkolnym 2022/2023 dyrektor musi być gotowy na elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się warunków pracy. Dzięki temu uniknie zarzutów niedopełnienia obowiązków bądź popełnienia błędów w dokumentacji.
W związku z tym, specjalnie dla wszystkich dyrektorów, którzy chcą być na bieżąco z aktualnymi regulacjami prawa, znać najnowsze kierunki interpretacyjne i wiedzieć, jak w praktyce stosować nie zawsze precyzyjne przepisy, przygotowaliśmy aż 4-godzinne intensywne szkolenie, gwarantujące pozyskanie najnowszej wiedzy prawnej i konkretnych wytycznych do pracy z uwzględnieniem funkcjonowania zarówno w trybie zdalnym, jak i stacjonarnym.
Szkolenie, podzielone na 2 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z ekspertem na kształtowanie praktycznych umiejętności i bezpośrednie konsultacje.
Będziemy pracować na aktualnych rozporządzeniach w ujęciu: przepis – komentarz do zmiany prawnej – co to oznacza dla dyrektora w zakresie procedur i dokumentacji
Ekspert w zakresie prawa oświatowego i nadzoru pedagogicznego
Od 20 lat zajmuje się doskonaleniem zawodowym nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych; nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji. Specjalizuje się w zakresie prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, oceniania, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji. Nauczyciel dyplomowany, egzaminator OKE, członek Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej. Edukator w programach ogólnopolskich, wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych, autorka ponad 30 programów grantowych dla dyrektorów i nauczycieli oraz materiałów edukacyjnych.
W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!