Na dyrektorach szkół i przedszkoli spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie jednostki do pracy w nowym roku szkolnym. By zrobić to prawidłowo, dyrektor musi znać aktualne przepisy prawa i podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa, a także właściwie ocenić, jakie rozwiązania sprawdzają się w jego placówce. Zadania nie ułatwia przedłużająca się epidemia COVID-19 i niepewność dotycząca sposobu funkcjonowaniu jednostek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021.
By nie narazić się na zarzut niedopełnienia obowiązków bądź błędów w dokumentacji, trzeba być na bieżąco z wszystkimi regulacjami prawa, znać najnowsze kierunki interpretacyjne i wiedzieć, jak w praktyce stosować to, o czym przepisy mówią w sposób nieprecyzyjny.
Dlatego specjalnie dla wszystkich dyrektorów przygotowaliśmy aż 3,5-godzinne intensywne szkolenie, gwarantujące pozyskanie najaktualniejszej wiedzy prawnej i konkretnych wytycznych do pracy, z uwzględnieniem wszystkich możliwych scenariuszy funkcjonowania: zdalnego, stacjonarnego i łączącego oba te tryby.
Szkolenie, podzielone na 2 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z ekspertem na kształtowanie praktycznych umiejętności oraz bezpośrednie konsultacje.
Jak wykorzystać wnioski z nadzoru pedagogicznego
prowadzonego w ubiegłym roku szkolnym do planowania pracy placówki na kolejny rok, z uwzględnieniem rozwiązań, które sprawdziły się podczas zdalnej realizacji zadań?
W jaki sposób w roku szkolnym 2020/2021 planować i przeprowadzać ewaluację,
kontrolę i monitoring czynności nauczycieli zarówno w sytuacji funkcjonowania stacjonarnego, jak i zdalnego placówki oraz jaką dokumentację przygotować?
Jak prawidłowo dostosować programy nauczania
do edukacji równolegle w formie stacjonarnej i zdalnej, by zagwarantować pełną realizację podstawy programowej w nowym roku szkolnym?
Jak krok po kroku zdiagnozować wiedzę uczniów,
a następnie zaplanować działania zmierzające do wyrównania różnic w umiejętnościach powstałych w okresie zdalnego nauczania z powodu epidemii COVID-19?
Jakie przygotować rozwiązania
organizacyjne i dokumentacyjne na możliwość oceniania zdalnego?
uchwały rady pedagogicznej dotyczące wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego;
planów ewaluacji wewnętrznej;
planów obserwacji zajęć;
warunków i sposobów oceniania w sytuacji nauczania zdalnego.
zyskasz gwarancję, że Twoja placówka jest w pełni przygotowana do pracy w nowym roku szkolnym zarówno w modelu stacjonarnym, jaki i zdalnym,
wyposażysz się w wiedzę na temat aktualnie obowiązujących wytycznych do realizacji kierunków polityki oświatowej państwa,
zaktualizujesz swoją wiedzę na temat najnowszych zmian prawnych obowiązujących w roku szkolnym 2020/2021 i ich wpływu na pracę jednostki oświatowej, którą kierujesz,
będziesz mieć pewność, że przygotowywana przez Ciebie dokumentacja z zakresu nadzoru, ewaluacji, oceniania i realizacji podstawy programowej, jest poprawna, a dodatkowo otrzymasz przykładowe wzory dokumentów.
1. Statut przedszkola/szkoły podstawowej/szkoły ponadpodstawowej/zespołu placówek oświatowych
2. Regulamin BHP w placówce z uwzględnieniem reżimu sanitarnego
3. Wzór protokołu kontroli stanu BHP w placówce
4. Regulamin pracy
5. Regulamin wynagradzania
6. Regulamin rady pedagogicznej
7. Wzór uchwały rady pedagogicznej
8. Regulamin dyżurów
9. Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
10. Zgoda rodziców na przetwarzanie danych osobowych
11. Regulamin przechowywania i ochrony danych osobowych w placówce
12. Zgoda na publikację wizerunku dziecka
13. Procedura postępowania w sytuacjach kryzysowych
14. Procedura postępowania z uczniem w trakcie ataku epilepsji
15. Procedura postępowania z uczniem chorym na cukrzycę typu I
Ekspert w zakresie prawa oświatowego i nadzoru pedagogicznego
Od 20 lat zajmuje się doskonaleniem zawodowym nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych; nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji. Specjalizuje się w zakresie prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, oceniania, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji. Nauczyciel dyplomowany, egzaminator OKE, członek Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej. Edukator w programach ogólnopolskich, wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych, autorka ponad 30 programów grantowych dla dyrektorów i nauczycieli oraz materiałów edukacyjnych.
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!