Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizaor:

Centrum Kompetencji

szkolenie online LIVE

Skuteczna lekcja fizyki i chemii z wykorzystaniem metod aktywizujących

Praktyczne wskazówki jak pracować, aby wzbudzić zaangażowanie i zainteresowanie uczniów

szkolenie poprowadzi: Wojciech Gawlik

Specjalistyczne szkolenie dla nauczycieli fizyki i chemii wszystkich szczebli nauczania, które pokaże jak w praktyce stosować metody aktywizujące, tak aby zainteresować uczniów, wspierać ich samodzielność i kreatywność oraz realizować podstawę programową.

W trakcie szkolenia dowiesz się:
  • Jak efektywnie wprowadzać metody aktywizujące i zbudować relację z uczniem, dzięki której osiągniesz sukces edukacyjny?
  • Za pomocą jakich metod aktywizujących wzbudzić zainteresowanie uczniów nauką fizyki i chemii oraz zmotywować ich do nauki?
  • Jak pracować z wykorzystaniem cyklu Kolba, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów i jeszcze efektywniej realizować podstawę programową?
  • Jak wykorzystać metodę indukcyjno-dedukcyjną na lekcji fizyki i chemii,  aby rozwijać  w uczniach kreatywność, logiczne myślenie oraz argumentowanie?
  • Jak przeprowadzać interesujące doświadczenia z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku, które masz zawsze pod ręką?
  • W jaki sposób, inny niż ciągłe rozwiązywanie zadań, kształtować kompetencje tj. myślenie krytyczne, problemowe, rozumienie i „czucie” procesów fizycznych i chemicznych, niezbędne do efektywnego rozwiązywania zadań?
  • Jak umiejętnie wspierać wewnętrzną motywację uczniów bez użycia ocen?

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego korzystania z metod i technik aktywizujących, których stosowanie uatrakcyjni lekcje fizyki i chemii oraz zwiększy zaangażowanie uczniów, zarówno podczas zajęć stacjonarnych jak i zdalnych.

UWAGA!

Szkolenie LIVE
Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań
i uzyskania odpowiedzi eksperta.

Szkolenie, podzielone na 3 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z prelegentem na zdobycie najaktualniejszej wiedzy, kształtowanie praktycznych umiejętności i uzyskanie indywidualnych porad w trakcie trwania szkolenia.

Po ukończeniu szkolenia:
  • Dowiesz się, jak efektywnie zaplanować lekcję i wprowadzać metody aktywizujące, aby osiągnąć zamierzony efekt i jednocześnie realizować podstawę programową
  • Poznasz przykłady aktywności z dziedziny edukacji fizycznej, chemicznej i przyrodniczej oraz o charakterze interdyscyplinarnym, które z powodzeniem zastosujesz podczas 45-minutowej lekcji oraz pomogą uczniom budować korelacje pomiędzy różnymi dyscyplinami edukacji
  • Dowiesz się, jak pracować z uczniami w oparciu o model kompetencyjny i rozwijać kluczowe umiejętności niezbędne na lekcji fizyki i chemii, aby umożliwić im efektywniejsze przyswajanie wiedzy, uwzględniając ich naturalne potrzeby i możliwości
  • Poznasz sposoby, jak skutecznie wspierać rozwój wewnętrznej motywacji uczniów, aby osiągać lepsze efekty edukacyjne
  • Dowiesz się, jak tworzyć wyzwania problemowe, które pobudzą uczniów do poszukiwania i odkrywania zjawisk fizyczno-chemicznych oraz nauczą ich krytycznego myślenia
  • Podniesiesz wyniki nauczania i zwiększysz aktywność Twoich uczniów na lekcjach fizyki i chemii poprzez zastosowanie cyklu kolba oraz metoda indukcyjno-dedukcyjnej
  • Poznasz propozycje rozwiązań, które pomogą Ci zorganizować swoją pracę w dłuższej i krótszej perspektywie, ułatwią przygotowanie się do zajęć oraz sprawią, że uczniowie będę chętniej  uczestniczyć w Twoich lekcjach
Czym wyróżnia się nasze szkolenie?
  • 5 godzin szkolenia online „na żywo” - praktyczna formuła szkolenia i równoległa praca z prelegentem pomoże zdobyć praktyczne umiejętności efektywnego stosowania metod aktywizujących
  • Najlepszy ekspert - szkolenie poprowadzi doświadczony nauczyciel fizyki, który na przykładach z własnej praktyki omówi prezentowane zagadnienia
  • Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia - możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia
Program szkolenia
Moduł 1

Jak efektywnie wykorzystywać metody aktywizujące na lekcjach fizyki i chemii, aby osiągnąć zamierzone efekty?

  • Na co należy zwrócić uwagę przed i w trakcie wprowadzania metod aktywizujących na lekcjach fizyki i chemii?
  • Od idei do praktyki – czyli w jaki sposób dostosować metody aktywizujące do kluczowych problemów uczniów w zakresie edukacji fizycznej i chemicznej oraz umiejętności wymaganych w podstawie programowej.
  • Model kompetencji w nauce przedmiotów przyrodniczych – praktyczne wskazówki, jak kształtować kluczowe umiejętności m.in. myślenie krytyczne, problemowe, rozumienie i „czucie” procesów i zjawisk, tworzenie schematów, aby efektywnie rozwiązywać zadania z zakresu fizyki i chemii.
Moduł 2

Wykorzystanie cyklu Kolba, metody dedukcyjno-indukcyjnej oraz eksperymentów podczas lekcji fizyki i chemii - sprawdzone metody aktywizujące wraz z przykładami aktywności z codziennej praktyki.

  • Cykl Kolba – jak wywrócić proces edukacji i zacząć od obserwacji świata? – omówienie korzyści stosowania cyklu kolba oraz zaprezentowanie pomysłów na zastosowanie tej metody podczas lekcji stacjonarnych jak również on-line.
  • Metoda indukcyjno-dedukcyjna na lekcji – na przykładach pokażemy jak tworzyć wyzwania problemowe, które pobudzą uczniów do poszukiwania i odkrywania zjawisk fizyczno-chemicznych oraz nauczą ich krytycznego myślenia.
  • Wykorzystanie metody naukowej, czyli o tym, co zrobić, żeby uczniowie chcieli przeprowadzać doświadczenie, obserwacje i eksperymenty – sprawdzone sposoby na motywację uczniów
  • Zaprezentowanie przykładów z dziedziny edukacji fizycznej, chemicznej i przyrodniczej oraz o charakterze interdyscyplinarnym, które pomogą uczniom budować korelacje pomiędzy różnymi dyscyplinami edukacji.
Moduł 3

Praca na lekcji fizyki i chemii w praktyce – propozycje rozwiązań, które pomogą Ci zorganizować swoją pracę w dłuższej i krótszej perspektywie oraz z sukcesem wprowadzić metody aktywizujące?

  • Edukacja „na winie” – czyli jak używać tego, co mamy na wyciągnięcie ręki? – pomysły na zastosowania rzeczy codziennego użytku do przeprowadzania doświadczeń/eksperymentów i uatrakcyjnienia lekcji.
  • Edukacja bez oceniania – omówienie wpływu oceniania na motywację i aktywność na zajęciach oraz zaprezentowanie, na przykładzie z własnej praktyki, pomysłów na organizację procesu kształcenia i sposobów na mierzenie postępów edukacyjnych uczniów.
  • Edukacja podążająca – czyli jak czyli jak dać uczniom przejąć inicjatywę na zajęciach? Dlaczego jest to tak ważne? Oraz jak wykorzystać potencjał pytań zadawanych przez uczniów, aby ich aktywizować? – praktyczne wskazówki.
Prelegent
Wojciech Gawlik
Wojciech Gawlik

Nauczyciel fizyki, chemii, matematyki i edukacji przyrodniczej. Pracuje z młodzieżą w szkołach oraz w edukacji nieformalnej. Prowadzi fanpage, na którym dzieli się swoimi doświadczeniami, ale również spotykam się ze znakomitymi ludźmi ze świata edukacji. Uwielbia się uczyć, poszukiwać, doświadczać i eksperymentować.

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
KOSZT UCZESTNICTWA

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 30 stycznia 2022 r. - taniej o 200 zł netto!

szkolenie online LIVE

29.03.2022

Udział STANDARD

szkolenie online LIVE

29.03.2022

Premium

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy