Praca z dziećmi i młodzieżą należy do szczególnie odpowiedzialnych, wymagających i trudnych – zwłaszcza w kontekście zatrważających wyników ostatnich ogólnopolskich raportów nt. zaburzeń lękowych u dzieci oraz wydarzeń związanych z sytuacją pandemii i wojny. Niejednokrotnie pracownicy szkół i placówek pomocowych bywają jedynymi albo pierwszymi osobami widzącymi cierpienie i krzywdę dzieci.
„Ważne, aby wychowawcy mieli świadomość roli, jaką pełnią, ale też, żeby wspierać ich poczucie kompetencji w tym obszarze, żeby mieli poczucie, że mają wystarczające zasoby, środki, możliwości, umiejętności, aby takiej pomocy udzielać.” – komentarz dr Karoliny Appelt nt. „Raportu o stanie psychicznych dzieci i młodzieży.
Raport o stanie psychicznym dzieci i młodzieży *
W latach 2020-2021 | 67% badanych | Zaufanie do wychowawcy |
stan psychiczny dzieci i młodzieży uległ znacznemu pogorszeniu |
uważa, że doświadczenie czasu pandemii ma silny związek ze wzrostem liczby przypadków depresji wśród dzieci i młodzieży, uzależnień od technologii i wzrostem zaburzeń lękowych. | i jego umiejętności związane z wykorzystywaniem właściwych form pomocy są kluczowe w niesieniu pomocy. |
* „Raport dotyczący stanu psychicznego dzieci i młodzieży po dwóch latach pandemii” 2022 – pod redakcją magazynu Małe Charaktery ze wsparciem naukowców z Wydziału Psychologii i Kognitywistki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Należy wiedzieć, jakie sygnały mogą świadczyć o stresie pourazowym (PTSD)/zaburzeniach posttraumatycznych (kryteria diagnostyczne) oraz jakie są możliwości pomocy i wsparcia na terenie szkoły.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma dodatkowo wyjątkowy e-Poradnik „Terapia traumy u dzieci i młodzieży”. Z poradnika dowiesz się, jak diagnozować i rozpoznawać pierwsze oznaki zaburzeń tak, aby móc wprowadzić skuteczne metody zaradcze. |
Ukończyła psychologię na UAM w Poznaniu, a także liczne szkolenia z zakresu wspierania dziecka i jego rodziny (m.in. kurs podstawowy terapii systemowej, szkolenia z obszaru profilaktyki przemocy wobec dziecka, zaburzeń rozwojowych). Doświadczenie zawodowe zdobywała przede wszystkim w placówkach edukacyjnych (szkoła podstawowa, poradnie psychologiczno-pedagogiczne). Szczególnie interesuje się rolą więzi społecznych w życiu człowieka, a zwłaszcza wczesnych więzi między dzieckiem a jego opiekunami (teoria przywiązania).
Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!