Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Głos pedagogiczny      
 

Efektywna pomoc psychologiczno-pedagogiczna
– jak wzorcowo podsumować udzielanie uczniowi pomocy i wykorzystać ocenę jej efektywności do planowania pracy w kolejnym roku szkolnym

Certyfikowane szkolenie dla pedagogów i psychologów szkolnych, ze szczególnym uwzględnieniem trudności psychospołecznych uczniów wynikających z edukacji zdalnej i sposobów wspierania ich zdrowia psychicznego w postpandemicznej szkole

Jeśli:
  • przygotowujesz się do przeprowadzanego na koniec roku szkolnego podsumowania efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym diagnozy sytuacji trudnych spowodowanych nauczaniem zdalnym,
  • poszukujesz sprawdzonych narzędzi do oceny efektywności zajęć będących formą udzielanej pomocy,
  • chcesz w praktyce wykorzystać informacje uzyskane w ramach oceny efektywności udzielanej pomocy do planowania dalszej pracy z uczniem, w tym przejawiającym trudności spowodowane izolacją w okresie kształcenia zdalnego,
  • pragniesz mieć pewność, że we właściwy sposób opracowujesz, przechowujesz i wypełniasz wymaganą przepisami prawa dokumentację z zakresu PPP,
  • chcesz prawidłowo i w zgodzie z przepisami zaplanować organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów w roku szkolnym 2021/2022, z uwzględnieniem problemów wynikających ze zdalnego nauczania,

To weź udział w certyfikowanym szkoleniu dla pedagogów, psychologów i pozostałych specjalistów szkolnych, podczas którego przeanalizowane zostaną najnowsze przepisy prawa i najczęściej popełniane błędy w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz przykłady dobrych praktyk w udzielaniu tej pomocy, także w trybie online.

Szkolenie, podzielone na 3 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z prelegentem na zdobycie najaktualniejszej wiedzy, kształtowanie praktycznych umiejętności i uzyskanie indywidualnych porad w trakcie chatu eksperckiego zaplanowanego jako ostatnia część szkolenia.

Podczas szkolenia nasz ekspert wyjaśni:
  • Jakie przepisy prawa aktualnie regulują kwestię planowania, dokumentowania i oceny efektywności udzielania PPP w szkole, zarówno gdy placówka pracuje w trybie stacjonarnym, jak i zdalnym?
  • W jaki sposób samodzielnie zweryfikować obszary wymagające oceny efektywności udzielanej uczniowi pomocy, terminy i zakres odpowiedzialności?
  • Jakie metody i techniki służą takiej ocenie efektywności udzielanej pomocy, by pozyskane wnioski były przydatne w planowaniu dalszej pracy z uczniem, także realizowanej w trybie zdalnym?
  • Jak prawidłowo ma przebiegać dodatkowa ocena efektywności pomocy w przypadku ucznia realizującego kształcenie specjalne?
  • Na jakich zasadach należy prowadzić, przechowywać, przetwarzać i udostępniać dokumentację z zakresu PPP, by nie naruszać przepisów prawa oświatowego i ochrony danych?
  • Jak z korzyścią zarówno dla uczniów, jak i całej społeczności szkolnej zaplanować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w kolejnym roku szkolnym z uwzględnieniem sytuacji trudnych wynikających z nauczania zdalnego?

PROGRAM SZKOLENIA ONLINE
Blok I
Rozwiń program Zwiń program

Przygotowanie podsumowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi w kontekście oceny efektywności w 3 krokach

Krok 1. Wyznaczenie obszarów wymagająch oceny efektywności i wybór adekwatnych narzędzi do jej dokonania

  • Jakie obowiązują podstawy prawne określające, co jest przedmiotem oceny i co się na nią składa? Kto dokonuje oceny i w jakim terminie oraz jaka jest w tym rola pedagoga szkolnego?
  • Wskazówki praktyczne wspomagające sprawną i rzetelną ocenę efektywności, zgodną z wymogami metodologicznymi, merytorycznymi i prawnymi.
  • Przydatne metody i technik służące ocenie efektywności – przykładowe narzędzia do oceny efektywności zajęć będących formą udzielanej pomocy.
  • Wykorzystanie oceny efektywności w planowaniu dalszej pracy z uczniem – dobre praktyki do zastosowania podczas kontynuacji udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Krok 2. Przygotowanie do dodatkowej oceny efektywności w przypadku ucznia realizującego kształcenie specjalne

  • Elementy Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego podlegające obowiązkowej ocenie – kompletne zestawienie wymaganych składowych IPET-u wraz ze wskazaniem, kto, na jakiej podstawie prawnej i kiedy dokonuje tej oceny.
  • Wykorzystanie oceny efektywności udzielanej pomocy w modyfikacji IPET – wskazówki praktyczne.

Krok 3. Dokumentacja oceny efektywności bez błędów

  • Zestawienie dokumentacji oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodne z podstawą prawną – checklista umożliwiająca skompletowanie wszystkich dokumentów.
  • Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji? Prawidłowy podział obowiązków i odpowiedzialności za gromadzoną dokumentację.
  • Jakie są zasady udostępniania tej dokumentacji i jakie osoby są uprawnione do zapoznawania się z jej zawartością?

Blok II
Rozwiń program Zwiń program

Planowanie przez pedagoga pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów w roku szkolnym 2021/2022, z uwzględnieniem sytuacji trudnych wynikających ze zdalnego nauczania

  • Z jakich przepisów prawa oświatowego wynika dla pedagoga konieczność realizacji zadań w poszczególnych obszarach? Czego może od niego oczekiwać dyrektor i grono pedagogiczne?
  • Przykłady planowania zadań obowiązkowych i dodatkowych w poszczególnych zakresach czasu pracy na poziomie indywidualnym, klasowym i ogólnoszkolnym – co się sprawdza, a jakich błędów należy unikać - na podstawie sprawdzonych dobrych praktyk i własnego doświadczenia.

Obszar 1. Zadania obowiązkowe realizowane w ramach przydzielonego pensum pedagoga

  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych wobec uczniów.
  • Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
  • Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
  • Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym.

Obszar 2. Zadania obowiązkowe realizowane w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy

  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole/placówce.
  • Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
  • Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
  • Wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów oraz w udzielaniu im pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Obszar 3. Zadania dodatkowe, w tym zlecone przez dyrektora szkoły

  • Zadania takie jak: doskonalenie zawodowe, współpraca z podmiotami pozaszkolnymi, pełnienie funkcji opiekuna czy modyfikacja wewnątrzszkolnych dokumentów.

 

Blok III
Rozwiń program Zwiń program

Chat ekspercki z prowadzącym – odpowiedzi na pytania z zakresu tematycznego szkolenia.

​​​​​​​

 

Co wyróżnia nasze szkolenie:
  • Aż 5 godzin szkolenia „na żywo” –  taka formuła szkolenia umożliwia zdobycie najaktualniejszej wiedzy o prawidłowej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praktycznych umiejętności oraz konsultacji i wyjaśniania wątpliwości na bieżąco.
  • Najlepszy ekspert – szkolenie poprowadzi ceniony szkoleniowiec, pedagog z doświadczeniem pracy zarówno w szkołach, jak i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, praktyk i wyjątkowy specjalista w zakresie PPP.
  • Najaktualniejsza wiedza – poznasz najnowsze przepisy prawa dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dobre praktyki przetestowane w szkołach i aktualną dokumentację.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia – możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia w jego trakcie.
  • Półgodzinny chat ekspercki w ramach szkolenia, stanowiący ostatni blok spotkania, podczas którego rozwiejesz wszystkie wątpliwości z zakresu tematycznego spotkania.
  • Możliwość uzyskania dostępu do nagranego szkolenia przez 14 dni po szkoleniu – dzięki temu w każdej chwili będziesz mógł wrócić do materiału szkoleniowego (Uwaga! Ta opcja jest dostępna przy zakupie udziału w wersji PREMIUM lub SUPERPREMIUM)

Szkolenie poprowadzi:
Małgorzata Łoskot
Małgorzata Łoskot

Pedagog specjalny, socjoterapeuta i terapeuta pedagogiczny z 25-letnim stażem pracy w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Autorka popularnych programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych.

Uwaga!

Szkolenie jest dostępne w 3 różnych wersjach:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo,
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp do filmu szkoleniowego „Diagnoza zaburzeń zachowania i stanów niepokoju świadczących o kryzysie psychologicznym ucznia o podłożu epidemicznym”
    (dostęp na 14 dni, czas trwania filmu – ok. 90 minut).

Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

599 zł netto

399 zł netto

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

699 zł netto

499 zł netto

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

799 zł netto

599 zł netto

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do filmu szkoleniowego „Diagnoza zaburzeń zachowania i stanów niepokoju świadczących o kryzysie psychologicznym ucznia o podłożu epidemicznym”
    (dostęp na 14 dni, czas trwania filmu – ok. 90 minut).

Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy