Uwaga! Sprzedaż szkolenia została zakończona.

Organizator:

Głos pedagogiczny      
 

Szkolenie Online Live

Podsumowanie pracy pedagoga szkolnego
za rok 2021/2022

Ocena w zakresie pomocy dla uczniów w kryzysie psychicznym i uchodźczym oraz wykorzystanie wyników efektywności pomocy p-p w planowaniu pracy w nowym roku szkolnym

Szkolenie przeprowadzi pedagog, praktyk z 25-lenim stażem pracy, redaktor prowadząca miesięcznika „Głos Pedagogiczny” – Małgorzata Łoskot

Jeśli:
  • przygotowujesz się do przeprowadzanej na koniec roku szkolnego oceny efektywności udzielanej pomocy p-p i potrzebujesz do tego sprawdzonych metod i narzędzi,
  • chcesz zwiększyć swoją skuteczność w praktycznym wykorzystaniu informacji uzyskanych w ramach dokonanej oceny efektywności udzielanej pomocy p-p do jej planowania w kolejnym roku szkolnym,
  • zależy Ci na ciągłym rozwijaniu kompetencji w zakresie skutecznego planowania własnej pracy w ramach zadań obowiązkowych i dodatkowych,
  • pragniesz mieć pewność, że we właściwy sposób opracowujesz, wypełniasz i przechowujesz wymaganą dokumentację z zakresu pomocy p-p oraz że nie naruszasz przepisów w zakresie udostępniania zawartych w niej informacji,
  • chcesz być na bieżąco z najnowszymi wytycznymi i zaleceniami w zakresie udzielania pomocy p-p uczniom z Ukrainy i ich rodzinom,

weź udział w praktycznym szkoleniu dla pedagogów, psychologów i specjalistów szkolnych, podczas którego poznasz skuteczne metody oceny efektywności własnej pracy, dowiesz się, jak przełożyć jej wyniki na planowane działania w kolejnym roku szkolnym i jak uniknąć najczęstszych błędów w tym zakresie, oraz jak udzielać pomocy p-p uchodźcom w Twojej placówce.

Szkolenie, podzielone na 4 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z prelegentem na zdobycie najaktualniejszej wiedzy, kształtowanie praktycznych umiejętności i uzyskanie indywidualnych porad w trakcie chatu eksperckiego.

Podczas szkolenia z Małgorzatą Łoskot dowiesz się:
  • Jakie przepisy prawa aktualnie regulują kwestię planowania, dokumentowania i oceny efektywności udzielania pomocy p-p?
  • W jaki sposób samodzielnie zweryfikować obszary wymagające oceny efektywności udzielanej pomocy, obowiązujące terminy i zakres odpowiedzialności?
  • Jakie metody i techniki służą takiej ocenie efektywności udzielanej pomocy, by pozyskane wnioski były przydatne w planowaniu dalszej pracy z uczniem, w tym realizującym kształcenie specjalne?
  • Jak zaplanować udzielanie pomocy p-p w kolejnym roku szkolnym z uwzględnieniem podziału zadań na obowiązkowe realizowane w ramach pensum i 40-godzinnego tygodnia pracy oraz nieobowiązkowe?
  • Na jakich zasadach należy prowadzić, przechowywać, przetwarzać i udostępniać dokumentację z zakresu udzielanej pomocy p-p, by nie naruszać przepisów prawa oświatowego i ochrony danych?
  • Jakie działania z zakresu pomocy p-p aktualnie należy podejmować wobec uczniów z Ukrainy i co może budzić wątpliwości?

Szczegółowy program
Blok I

Przygotowanie podsumowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w bieżącym roku szkolnym w kontekście oceny jej efektywności

  • Podstawy prawne określające, co jest przedmiotem oceny, co się na nią składa oraz kto i kiedy jej dokonuje.
  • Wskazówki praktyczne wspomagające sprawną i rzetelną ocenę efektywności, zgodną z wymogami metodologicznymi, merytorycznymi i prawnymi.
  • Sprawdzone metody i techniki służące ocenie efektywności zajęć będących formą udzielanej pomocy – przykładowe narzędzia.
  • Dodatkowa ocena efektywności pomocy p-p dla ucznia realizującego kształcenie specjalne – kto, kiedy i na jakiej podstawie prawnej jej dokonuje?
  • Jakie elementy IPET-u podlegają obowiązkowej ocenie? Jak wykorzystać wyniki oceny efektywności udzielanej pomocy do modyfikacji IPET-u – wskazówki praktyczne.
  • Dokumentacja oceny efektywności pomocy p-p zgodne z podstawą prawną – co zawiera kompletna lista dokumentów, kto odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji?
  • Jakie są zasady udostępniania tej dokumentacji i jakie osoby są uprawnione do zapoznawania się z jej zawartością?
Blok II

Planowanie kontynuacji udzielania pomocy p-p w kolejnym roku szkolnym z wykorzystaniem oceny efektywności dotychczasowych działań i z uwzględnieniem trudności wynikających z bieżącej sytuacji

​​​​​​

  • Z jakich przepisów prawa oświatowego wynika dla pedagoga konieczność realizacji zadań w poszczególnych obszarach? Czego może od niego oczekiwać dyrektor i grono pedagogiczne?
  • Jak planować zadania obowiązkowe i dodatkowe w ramach poszczególnych obszarów pracy na poziomie indywidualnym, klasowym i ogólnoszkolnym – co się sprawdza, jakich błędów unikać?
  • Jak planować zadania obowiązkowe realizowane w ramach przydzielonego pensum pedagoga, w tym prowadzenie badań i diagnoz uczniów, dobór form pomocy p-p do rozpoznanych potrzeb uczniów, działania profilaktyczne, dokonywanie WOPFU uczniów objętych kształceniem specjalnym – co się sprawdza, jakich błędów unikać?
  • Inne zadania obowiązkowe, które należy zaplanować do realizacji w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy pedagoga, w tym diagnozowanie sytuacji wychowawczych, minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania, mediacje, interwencje kryzysowe, odpowiednie do potrzeb wspieranie rodziców, nauczycieli i innych specjalistów.
  • Zadania dodatkowe, w tym zlecone przez dyrektora szkoły, które warto zaplanować dla podniesienia efektywności udzielanej pomocy p-p.
Blok specjalny

Organizacja i realizacja pomocy p-p dla uczniów z Ukrainy i ich rodziców oraz dla polskich uczniów w związku z wojną w Ukrainie

  • Z jakich źródeł pozyskiwać informacje niezbędne do organizacji pomocy p-p dla uczniów ukraińskich – dokumenty konieczne i nieobowiązkowe
  • Jakie rodzaje zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy p-p organizuje się dla uczniów z Ukrainy?
  • Jak dostosowywać działania diagnostyczne i pomocowe z uwzględnieniem odmienności językowej i kulturowej?
  • Jakiego wsparcia udzielać polskim uczniom w związku z trwającą wojną w Ukrainie i obecnością w placówkach dzieci uchodźczych?
Blok III

Sesja pytań i odpowiedzi

Chat ekspercki z prowadzącą szkolenie, udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania z zakresu tematycznego szkolenia

Co wyróżnia nasze szkolenie:
  • Aż 5 godzin szkolenia „na żywo” –  taka formuła szkolenia i wykorzystanie metod aktywizujących umożliwia efektywne zdobywanie wiedzy, wyjaśnianie wątpliwości na bieżąco i utrwalanie praktycznych umiejętności.
  • Najlepszy ekspert – szkolenie poprowadzi Małgorzata Łoskot, ceniony pedagog z doświadczeniem pracy w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, praktyk czynnie angażujący się we wspieranie specjalistów szkolnych.
  • Najaktualniejsza wiedza przełożona na praktykę – poznasz najnowsze przepisy prawa i dobre praktyki postępowania, a zdobytą wiedzę przeniesiesz do rzeczywistości swojej pracy.
  • Konkretne umiejętności praktyczne – dzięki udziałowi w szkoleniu skutecznie dopasujesz metody pracy do wyznaczonych celów.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia – możesz zadawać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia w trakcie jego trwania.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
Szkolenie poprowadzi
Małgorzata Łoskot
Małgorzata Łoskot

Redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”, pedagog specjalny, socjoterapeuta. terapeuta pedagogiczny. Autorka programów szkoleniowych dla nauczycieli, programów profilaktycznych dla młodzieży, scenariuszy zajęć dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom i rodzicom, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i grupy wsparcia.

Uwaga!

W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo,
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + indywidulane konsultacje z prelegentką w ciągu 14 dni po szkoleniu, umożliwiające wyjaśnienie dodatkowych wątpliwości dotyczących jego tematyki.
Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • indywidulane konsultacje z prelegentką w ciągu 14 dni po szkoleniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy