Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

PSYCHOLOGIA W PRAKTYCE           
 

Warsztaty online LIVE

Diagnoza i terapia depresji oraz zaburzeń nastroju u dzieci i nastolatków

Specjalistyczne warsztaty doskonalące dla psychologów i psychoterapeutów umożliwia pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze diagnozy i terapii zaburzeń depresyjnych oraz nastroju u dzieci i młodzieży

warsztaty poprowadzi Monika Perkowska

Głównym celem warsztatów jest przygotowanie uczestników do korzystania z metod i technik, które zwiększą skuteczność oddziaływań diagnostycznych i terapeutycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą borykającą się z zaburzeniami depresyjnymi i zaburzeniami nastroju. Na przykładzie konkretnych studiów przypadków przedstawimy sprawdzone rozwiązania terapeutyczne, które zmaksymalizują efekty terapii.

Weź udział w warsztatach jeśli:
  • Zauważasz, że coraz więcej dzieci i młodzieży trafia do Twojego gabinetu z objawami zaburzeń snu i odżywiania, kłopotami z koncentracją uwagi i rozdrażnieniem, trudnościami w kontaktach z rodziną i rówieśnikami oraz wybuchami złości czy stanami lękowymi, a Ty chcesz wiedzieć, jakie mechanizmy stoją za tymi problemami i w jaki sposób pracować z nimi w swoim gabinecie
  • Chcesz nauczyć się rozpoznawać nieoczywiste objawy zaburzeń depresyjnych i nastroju oraz dowiedzieć się, na jakie niuanse diagnostyczne zwracać uwagę, gdy współwystępują one z innymi zaburzeniami psychicznymi
  • Pragniesz wprowadzić do swojej praktyki terapeutycznej nowe i sprawdzone przez specjalistów-praktyków strategie, metody, techniki prewencji i terapii zaburzeń depresyjnych oraz nastroju u dzieci i młodzieży, aby zmaksymalizować efekty terapii i podnieść swoje umiejętności terapeutyczne
W trakcie warsztatów omówimy i zobrazujemy na przykładach:
  • W jaki sposób pracować diagnostycznie i terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą, która miewa trudności w relacjach z rodziną i rówieśnikami, przejawia problemy związane z odżywianiem, cierpi na kłopoty ze snem oraz doświadcza wybuchów agresji? -  jakie mechanizmy psychologiczne, czynniki psychogenne i biologiczne odpowiedzialne są za powstawanie zaburzeń depresyjnych oraz nastroju wśród dzieci i młodzieży? 
  • Jak zidentyfikować „maski depresji” i choroby współistniejące, takie jak zaburzenia lękowe, odżywiania i napady paniki, które mogą występować z zaburzeniami depresyjnymi? – strategie rozpoznawania zaburzeń
  • Jakie są najczęstsze kontrowersje oraz pułapki diagnostyczne dotyczące zaburzeń depresyjnych i zaburzeń nastroju – jak je identyfikować, jak sobie z nimi radzić i jakie scenariusze pracy wykorzystywać w praktyce terapeutycznej?
  • Na co zwracać uwagę w pracy terapeutycznej z samouszkodzeniami i zachowaniami samobójczymi wśród dzieci i młodzieży – jak rozpoznać czynniki kliniczne, społeczne i osobiste tego typu zachowań oraz jakie techniki stosować, aby pomóc młodej osobie po próbie samobójczej?
  • W jaki sposób przeprowadzić interwencję kryzysową wobec dziecka lub nastolatka w kryzysie suicydalnym? – praktyczne wskazówki do wykorzystania w nagłym kontakcie z klientem małoletnim
  • Jak dzięki zastosowaniu technik i narzędzi z obszaru Terapii Skoncentrowanej na Emocjach nauczyć dziecko identyfikować i adekwatnie komunikować własne potrzeby i emocje?
  • Jaki wpływ na zmianę kondycji psychofizycznej u dzieci i młodzieży w dobie pandemii mają kształcenie zdalne i hybrydowe oraz ograniczony kontakt z rówieśnikami? – jak dostosować metody i techniki terapeutyczne do zmian cywilizacyjnych?
  • Jak poprzez wykorzystanie terapii poznawczo-behawioralnej, Terapii Skoncentrowanej na Emocjach oraz technik wyobrażeniowych pomóc dziecku czy nastolatkowi w zmniejszeniu ryzyka rozwinięcia się dysfunkcjonalnych schematów w przyszłości oraz wystąpienia utrwalonych zaburzeń emocjonalnych?
  • Jak ułożyć współpracę z rodzicami dziecka zmagającego się z zaburzeniami depresyjnymi i  emocjonalnymi, aby zmaksymalizować efekty terapii?
Program warsztatów:
Moduł 1

Mechanizmy powstawania zaburzeń depresyjnych i zaburzeń nastroju u dzieci i nastolatków

  • Zaburzenia snu i odżywiania, bóle brzucha, pojawiające się wybuchy agresji, zaburzenia koncentracji, zmienność zachowań – jak rozpoznać mechanizmy psychologiczne i biologiczne są obecnie najczęściej odpowiedzialne za powstawanie zaburzeń depresyjnych oraz nastroju wśród dzieci i młodzieży?
  • W jaki sposób zidentyfikować czynniki genetyczne w mechanizmie powstawania depresji wśród dzieci i nastolatków? – praktyczne wskazówki pomocne w trakcie procesu diagnostycznego i terapeutycznego
  • Oddziaływanie współczesnych uwarunkowań społecznych i zmian w funkcjonowaniu psychofizycznym dzieci i młodzieży na pojawienie się problemów emocjonalnych i zaburzeń depresyjnych – przeobrażona rzeczywistość jako jeden z głównych źródeł problemów psychicznych wśród młodych osób
  • Czy presja wywoływana przez rodziców oraz szkołę może przyczynić się do powstawania zaburzeń nastroju? – na jakie sygnały warto być czujnym w pracy z klientem małoletnim nad regulacją negatywnych stanów emocjonalnych?
  • Przy użyciu jakich metod i technik komunikacyjnych wyjaśnić rodzicom, że ich dziecko cierpi na zaburzenia depresyjne lub zaburzenia nastroju? – przykładowe wypowiedzi omówione przez specjalistę praktyka
Moduł 2

Specyfika diagnozy zaburzeń depresyjnych i zaburzeń nastroju

  • Jak podczas procesu diagnostycznego rozpoznać, że mamy do czynienia z dzieckiem czy nastolatkiem, który boryka się z depresją czy zaburzeniami nastroju? – wskazówki oraz przykładowe pytania diagnostyczne do zastosowania na wstępnym etapie pracy z młodym klientem
  • Przy użyciu jakich technik i metod diagnostycznych pracować z dzieckiem i nastolatkiem cierpiącym na zaburzenia depresyjne i nastroju? – praktyczne wskazówki jak nawiązać i podtrzymać kontakt oraz sposoby rozpoznawania objawów i „masek depresji”
  • Zaburzenia depresyjne oraz długotrwałe doświadczanie negatywnych emocji, lęku i stresu a specyfika obecnej sytuacji związanej z pandemią i odczuwanym strachem – przykłady metod diagnostycznych odpowiadających na potrzeby współczesnej terapii dzieci i młodzieży
  • Wykorzystanie diagnozy funkcjonalnej w określeniu zaburzeń depresyjnych i nastroju – jak skutecznie rozpoznawać czynniki wpływające na powstawanie zaburzeń poprzez obserwację zachowań i rozmowę z młodym klientem?
  • Jak podczas procesu diagnostycznego trafnie zidentyfikować zaburzenia depresyjne oraz odróżnić je od innych zaburzeń, które mogą towarzyszyć dzieciom i młodzieży? – diagnoza różnicowa w gabinecie terapeuty
Moduł 3

Terapia zaburzeń depresyjnych i zaburzeń nastroju – metody pracy

  • Jak poprzez zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z zaburzeniami depresyjnymi i nastroju wśród dzieci i młodzieży zmniejszyć przeżywane cierpienie oraz pomóc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? – praktyczne ćwiczenia do wykorzystania w pracy z klientem małoletnim
  • Jakie techniki z obszaru terapii psychodynamicznej stosować w kontakcie z młodym klientem cierpiącym na zaburzenia depresyjne oraz nastroju? – przykłady metod i ćwiczeń maksymalizujących efekty terapii
  • Jak wykorzystać terapię opartą na teorii systemów w obszarze współpracy z rodziną i pracy nad relacjami z poszczególnymi jej członkami – jak wyzbyć się poczucia winy, odnaleźć sposób na poprawienie komunikacji w rodzinie oraz pomóc odzyskać stan równowagi po zakończonej terapii? Konkretne ćwiczenia i wskazówki do zastosowania w pracy z rodziną
  • Jaką rolę jako koterapeuci odgrywają rodzice/opiekunowie oraz szkoła podczas procesu terapeutycznego zaburzeń depresyjnych i nastroju dzieci i młodzieży? – współpraca podczas terapii jako jeden z głównych czynników powodzenia leczenia
  • Jak przeprowadzić interwencję kryzysową wobec dzieci i młodzieży w kryzysie suicydalnym, po próbie samobójczej oraz samouszkodzeniach – konkretne wskazówki w jaki sposób rozmawiać i jakie działania podjąć w sytuacji zagrożenia życia młodej osoby
  • Farmakoterapia – w jakich sytuacjach i na jakim etapie terapii niezbędne jest wprowadzenie leków stabilizujących nastrój oraz przeciwdepresyjnych? Analiza stanu psychicznego młodego klienta
Moduł 4

Case study – praca nad studium przypadku

  • Case study: 10-letni, transpłciowy chłopiec, cierpiący na zaburzenia lękowe oraz depresyjne – sytuacja rodzinna i szkolna w kontekście procesu diagnostycznego i terapeutycznego
  • Case study: 17-letnia dziewczynka, cierpiąca na zaburzenia lękowe oraz depresyjne jako początek objawów w kontekście diagnozy różnicowej nieprawidłowości w obszarze osobowości – typ borderline. Proces diagnostyczny i terapeutyczny.
Warsztaty poprowadzi:
Monika Perkowska
Monika Perkowska

Psycholog dziecięcy, terapeuta rodzinny, członek Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej oraz American Psychological Association. Dzieci i młodzież wraz z ich rodzicami przyjmuje w poradni „CO tam?” w Warszawie. Jej zainteresowania zawodowe skupiają się wokół integracji technik psychoterapeutycznych pomocnych w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Uwaga!

W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo,
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + dostęp do kursu online „Redukcja lęku i stresu u dzieci” o wartości 149 zł netto.
Koszt uczestnictwa:
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp do kursu online „Redukcja lęku i stresu u dzieci” o wartości 149 zł netto.
Wybierz swoją wersję
Ostatnie miejsca!

Przy zgłoszeniu do 26 stycznia 2022 r. - taniej o 100 zł netto!

szkolenie online LIVE

28.01.2022

Udział STANDARD

szkolenie online LIVE

28.01.2022

Premium

szkolenie online LIVE

28.01.2022

Superpremium

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy