Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Magazyn Online Marketing

 

Certyfikowane szkolenie online

Analityka w marketingu internetowym – jak skutecznie zarządzać danymi i prowadzić kampanie generujące rekordowe zyski?

Warsztaty poprowadzi: Anna Moczulska

Google Analytics 4 to nasze rozwiązanie analityczne nowej generacji, które zastąpiło Universal Analytics. 1 lipca 2023 r. standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać nowe dane, a 1 lipca 2024 r. wszyscy klienci stracą dostęp do interfejsu użytkownika i interfejsu API Universal Analytics. Aby zachować pomiary witryny, potrzebujesz usługi w Google Analytics 4. Przejdź na Google Analytics 4, chyba że już masz to za sobą.

Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=pl

Od tygodnia zaczynającego się 1 lipca 2024 r.: stracisz dostęp (nawet tylko do odczytu) do usług w Universal Analytics i interfejsu API, a wszystkie dane zostaną usunięte. Chociaż wycofanie standardowej wersji usług zajęło kilka tygodni, pełne wyłączenie Universal Analytics nastąpi w ciągu tygodnia. Zdajemy sobie sprawę, że te dane są dla Ciebie ważne, dlatego zalecamy, aby przed tą datą wyeksportować przetworzone wcześniej informacje.

Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=pl


Masz migrację danych już za sobą, ale nie wiesz, jak zmaksymalizować efektywność prowadzonych działań w GA4?

A może czekałeś z tym na ostatni dzwonek, bo nie miałeś pewności, jak zrobić to bezbłędnie i bez ryzyka utraty danych?

Niezależnie od tego, na jakim etapie korzystania z Google Analytics jesteś – szkolenie pozwoli Ci kompleksowo poznać to narzędzie i dostarczy praktycznych wskazówek, jak jeszcze skuteczniej, dzięki nowym rozwiązaniom w GA4, prowadzić analitykę działań marketingowych.

Dzięki udziałowi we warsztatach dowiesz się:
  • Jak skutecznie migrować dane z GUA do GA4 i jakich błędów unikać, by 1 lipca 2024 r. nie utracić zgromadzonych danych?
  • Jak zoptymalizować działania sprzedażowe i marketingowe dzięki wykorzystaniu nowych opcji w Google Analytics?
  • Jak krok po kroku generować najważniejsze typy raportów w GA4?
  • Jak wykorzystać Eksploracje do wizualizacji danych w GA4?
  • Jak czynniki zewnętrzne wpływają na jakość zbieranych przez Ciebie danych?
Dlaczego te warsztaty są wyjątkowe:
  • Wybraliśmy najbardziej problematyczne zagadnienia analityki marketingowej, które przekładają się na codzienną pracę marketingowca i e-commerce menedżera oraz stanowią wyzwanie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości działań internetowych.
  • Podczas praktycznego warsztatu pokażemy, jak krok po kroku stosować poszczególne funkcje dostępne w GA4, dzięki czemu od razu zastosujesz zdobyte umiejętności w swojej praktyce zawodowej.
  • Poprowadzi je trener-praktyk, który nie tylko podzieli się swoją ekspercką wiedzą, ale także odpowie na indywidualne pytania w sesjach Q&A po każdym module.
  • Podczas szkolenia wyposażysz się w wiedzę o rozwiązaniach i narzędziach, które usprawnią Twoją pracę i pozwolą wyprzedzić konkurencję, takich jak GA4.
Program warsztatów
Moduł 1

Google Analytics 4 – jak efektywnie korzystać z najnowszej wersji Google Analytics wraz z omówieniem najczęstszych błędów podczas konfiguracji narzędzia?

  • Interfejs Google Analytics 4 – w jaki sposób skonfigurować panele oraz skróty, by zwiększyć efektywność pracy, a także jak sprawnie udostępniać raporty?
  • Praca z Google Analytics 4 – o jakich kluczowych ustawieniach poprawności danych musisz pamiętać?
  • Pomiar zdarzeń i konwersji w GA4– w jaki sposób systematyzować zdarzenia, dodawać i mapować parametry oraz zmieniać sposobu zliczania konwersji i modyfikować zdarzeń w GA4?
  • Model atrybucji w GA4 vs. GUA – na co postawić, a z czego trzeba było zrezygnować podczas przechodzenia na nowy model Google Analytics?
Moduł 2

Raportowanie w Google Analytics 4 – jak korzystać z raportów standardowych, dostępnych w interfejsie?

  • Nowa wersja raportów z kategorii „Pozyskanie” – co oprócz znanego już „Przeglądu” wprowadzono do GA4?
  • Czym charakteryzują się raporty „Pozyskanie użytkowników” oraz „Pozyskanie ruchu” oraz na podstawie jakich kryteriów informacje są automatycznie przypisywane do jednego z nich?
  • 4 nowe kanały ruchu z grupy Organic – jak monitorować ruch organiczny w wyszukiwarkach, serwisach wideo, social mediach oraz Zakupach Google’a?
  • Mierzalność ruchu referall oraz konwersji  w GA4 – jak zwiększyć sukces sprzedażowy dzięki wiedzy z raportów?
  • Raport stron docelowych – jak monitorować ruch na witrynie oraz zoptymalizować landing pages o najsłabszych wynikach? W jaki sposób filtrować dane, by pozyskać informacje wyłącznie o ruchu organicznym na stronie?
  • Raporty o użytkownikach - personalizacja treści to podstawa dobrego marketingu internetowego. Sprawdź, czego możesz dowiedzieć się z GA4 o swoich użytkownikach i jak wykorzystać tą wiedzę do optymalizacji Twojej strategii marketingowej i UXu strony.
Moduł 3

Wizualizacje w GA4 – jak wykorzystać Eksploracje do wizualizacji danych i odpowiedzi na konkretne pytania?

  • Raporty niestandardowe, czyli nowa sekcja „Eksplorowanie” – w jaki sposób wykorzystać nową możliwość tworzenia własnych raportów, czyli jak zaraportować Eksplorację swobodną, Eksplorację ścieżki oraz Eksplorację sekwencji ścieżki?
  • Raport stron 404 – w jaki sposób przyspieszyć reakcję na błąd 404 dzięki skonfigurowaniu raportu niestandardowego, co pozwoli ominąć np. czasochłonne skanowanie strony lub opóźnione alerty o błędach z GSC? Jakie dane można uzyskać z raportu, np. o źródle błędu czy ilości klientów trafiających na nieistniejącą stronę?
  • Wymiary dotyczące pozyskiwania ruchu - jak wykorzystać różne modele atrybucji w służbie optymalizacji budżetu reklamowego?
  • Wizualizacja danych a pytanie badawcze - to, jak zadasz pytanie o dane ma wpływ na to, jaką odpowiedź w nich znajdziesz. Dowiedz się, jak dobierać wizualizacje danych w Eksploracjach do pytań, które stawiasz sobie codziennie na temat ruchu na Twojej stronie.

 

Moduł 4

Consent Mode i inne dramaty - jak czynniki zewnętrzne wpływają na jakość zbieranych przez Ciebie danych i czy to zbieranie ma jeszcze w ogóle jakiś sens?

  • Prawo związane ze śledzeniem użytkowników w Internecie - prawodawstwo w UE, skupione wokół śledzenia użytkowników w Internecie jest najszybciej rozwijającym się na świecie. Dowiedz się, jak wdrożyć śledzenie użytkowników na stronie, aby było zgodne z prawem.
  • Wpływ przeglądarek na jakość zbieranych danych - jak przeglądarki wpływają na jakość zbieranych danych?
  • Jak radzić sobie ze spadającą jakością zbieranych danych? - co zrobić, aby śledzenie użytkowników na stronie było jak najdokładniejsze, a dane - możliwe do aktywacji pod kątem działań marketingowych?
Warsztaty poprowadzi:
Anna Moczulska
Anna Moczulska

Z branżą marketingu internetowego związana od 2016 roku. Digital Analytics Manager w Conversion. Założycielka i szkoleniowiec w Moczulska Digital Analytics - działalności skupionej wokół edukowania ludzi w tematach szeroko rozumianej analityki digitalowej.
Przed Conversion tworzyła działy Digital Analytics w Artegence i Sempai, a wcześniej zdobywała doświadczenie, pracując dla takich marek jak TVN czy Dentsu Aegis Network.
Współautorka e-booka “Analityka treści w kampaniach marketingowych”.
Wykładowca i szkoleniowiec - prowadzę między innymi zajęcia na studiach podyplomowych Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, a moja prezentacja na #semKRK17 została uznana przez publiczność za najlepszą podczas całego wydarzenia.

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 05 maja 2024 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

28.06.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

28.06.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy