Uwaga! Sprzedaż szkolenia została wstrzymana!

Organizator:

Magazyn Online Marketing

 

Certyfikowane szkolenie online

Analityka w marketingu internetowym – jak skutecznie zarządzać danymi i prowadzić kampanie generujące rekordowe zyski?

Warsztaty poprowadzi: Anna Moczulska

Google Analytics 4 to nasze rozwiązanie analityczne nowej generacji, które zastąpiło Universal Analytics. 1 lipca 2023 r. standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać nowe dane, a 1 lipca 2024 r. wszyscy klienci stracą dostęp do interfejsu użytkownika i interfejsu API Universal Analytics. Aby zachować pomiary witryny, potrzebujesz usługi w Google Analytics 4. Przejdź na Google Analytics 4, chyba że już masz to za sobą.

Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=pl

Od tygodnia zaczynającego się 1 lipca 2024 r.: stracisz dostęp (nawet tylko do odczytu) do usług w Universal Analytics i interfejsu API, a wszystkie dane zostaną usunięte. Chociaż wycofanie standardowej wersji usług zajęło kilka tygodni, pełne wyłączenie Universal Analytics nastąpi w ciągu tygodnia. Zdajemy sobie sprawę, że te dane są dla Ciebie ważne, dlatego zalecamy, aby przed tą datą wyeksportować przetworzone wcześniej informacje.

Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=pl


Masz migrację danych już za sobą, ale nie wiesz, jak zmaksymalizować efektywność prowadzonych działań w GA4?

A może czekałeś z tym na ostatni dzwonek, bo nie miałeś pewności, jak zrobić to bezbłędnie i bez ryzyka utraty danych?

Niezależnie od tego, na jakim etapie korzystania z Google Analytics jesteś – szkolenie pozwoli Ci kompleksowo poznać to narzędzie i dostarczy praktycznych wskazówek, jak jeszcze skuteczniej, dzięki nowym rozwiązaniom w GA4, prowadzić analitykę działań marketingowych.

Dzięki udziałowi we warsztatach dowiesz się:
  • Jak skutecznie migrować dane z GUA do GA4 i jakich błędów unikać, by 1 lipca 2024 r. nie utracić zgromadzonych danych?
  • Jak zoptymalizować działania sprzedażowe i marketingowe dzięki wykorzystaniu nowych opcji w Google Analytics?
  • Jak krok po kroku generować najważniejsze typy raportów w GA4?
  • Jak wykorzystać Eksploracje do wizualizacji danych w GA4?
  • Jak czynniki zewnętrzne wpływają na jakość zbieranych przez Ciebie danych?
Dlaczego te warsztaty są wyjątkowe:
  • Wybraliśmy najbardziej problematyczne zagadnienia analityki marketingowej, które przekładają się na codzienną pracę marketingowca i e-commerce menedżera oraz stanowią wyzwanie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości działań internetowych.
  • Podczas praktycznego warsztatu pokażemy, jak krok po kroku stosować poszczególne funkcje dostępne w GA4, dzięki czemu od razu zastosujesz zdobyte umiejętności w swojej praktyce zawodowej.
  • Poprowadzi je trener-praktyk, który nie tylko podzieli się swoją ekspercką wiedzą, ale także odpowie na indywidualne pytania w sesjach Q&A po każdym module.
  • Podczas szkolenia wyposażysz się w wiedzę o rozwiązaniach i narzędziach, które usprawnią Twoją pracę i pozwolą wyprzedzić konkurencję, takich jak GA4.
Program warsztatów
Moduł 1

Google Analytics 4 – jak efektywnie korzystać z najnowszej wersji Google Analytics wraz z omówieniem najczęstszych błędów podczas konfiguracji narzędzia?

  • Interfejs Google Analytics 4 – w jaki sposób skonfigurować panele oraz skróty, by zwiększyć efektywność pracy, a także jak sprawnie udostępniać raporty?
  • Praca z Google Analytics 4 – o jakich kluczowych ustawieniach poprawności danych musisz pamiętać?
  • Pomiar zdarzeń i konwersji w GA4– w jaki sposób systematyzować zdarzenia, dodawać i mapować parametry oraz zmieniać sposobu zliczania konwersji i modyfikować zdarzeń w GA4?
  • Model atrybucji w GA4 vs. GUA – na co postawić, a z czego trzeba było zrezygnować podczas przechodzenia na nowy model Google Analytics?
Moduł 2

Raportowanie w Google Analytics 4 – jak korzystać z raportów standardowych, dostępnych w interfejsie?

  • Nowa wersja raportów z kategorii „Pozyskanie” – co oprócz znanego już „Przeglądu” wprowadzono do GA4?
  • Czym charakteryzują się raporty „Pozyskanie użytkowników” oraz „Pozyskanie ruchu” oraz na podstawie jakich kryteriów informacje są automatycznie przypisywane do jednego z nich?
  • 4 nowe kanały ruchu z grupy Organic – jak monitorować ruch organiczny w wyszukiwarkach, serwisach wideo, social mediach oraz Zakupach Google’a?
  • Mierzalność ruchu referall oraz konwersji  w GA4 – jak zwiększyć sukces sprzedażowy dzięki wiedzy z raportów?
  • Raport stron docelowych – jak monitorować ruch na witrynie oraz zoptymalizować landing pages o najsłabszych wynikach? W jaki sposób filtrować dane, by pozyskać informacje wyłącznie o ruchu organicznym na stronie?
  • Raporty o użytkownikach - personalizacja treści to podstawa dobrego marketingu internetowego. Sprawdź, czego możesz dowiedzieć się z GA4 o swoich użytkownikach i jak wykorzystać tą wiedzę do optymalizacji Twojej strategii marketingowej i UXu strony.
Moduł 3

Wizualizacje w GA4 – jak wykorzystać Eksploracje do wizualizacji danych i odpowiedzi na konkretne pytania?

  • Raporty niestandardowe, czyli nowa sekcja „Eksplorowanie” – w jaki sposób wykorzystać nową możliwość tworzenia własnych raportów, czyli jak zaraportować Eksplorację swobodną, Eksplorację ścieżki oraz Eksplorację sekwencji ścieżki?
  • Raport stron 404 – w jaki sposób przyspieszyć reakcję na błąd 404 dzięki skonfigurowaniu raportu niestandardowego, co pozwoli ominąć np. czasochłonne skanowanie strony lub opóźnione alerty o błędach z GSC? Jakie dane można uzyskać z raportu, np. o źródle błędu czy ilości klientów trafiających na nieistniejącą stronę?
  • Wymiary dotyczące pozyskiwania ruchu - jak wykorzystać różne modele atrybucji w służbie optymalizacji budżetu reklamowego?
  • Wizualizacja danych a pytanie badawcze - to, jak zadasz pytanie o dane ma wpływ na to, jaką odpowiedź w nich znajdziesz. Dowiedz się, jak dobierać wizualizacje danych w Eksploracjach do pytań, które stawiasz sobie codziennie na temat ruchu na Twojej stronie.

 

Moduł 4

Consent Mode i inne dramaty - jak czynniki zewnętrzne wpływają na jakość zbieranych przez Ciebie danych i czy to zbieranie ma jeszcze w ogóle jakiś sens?

  • Prawo związane ze śledzeniem użytkowników w Internecie - prawodawstwo w UE, skupione wokół śledzenia użytkowników w Internecie jest najszybciej rozwijającym się na świecie. Dowiedz się, jak wdrożyć śledzenie użytkowników na stronie, aby było zgodne z prawem.
  • Wpływ przeglądarek na jakość zbieranych danych - jak przeglądarki wpływają na jakość zbieranych danych?
  • Jak radzić sobie ze spadającą jakością zbieranych danych? - co zrobić, aby śledzenie użytkowników na stronie było jak najdokładniejsze, a dane - możliwe do aktywacji pod kątem działań marketingowych?
Warsztaty poprowadzi:
Anna Moczulska
Anna Moczulska

Z branżą marketingu internetowego związana od 2016 roku. Digital Analytics Manager w Conversion. Założycielka i szkoleniowiec w Moczulska Digital Analytics - działalności skupionej wokół edukowania ludzi w tematach szeroko rozumianej analityki digitalowej.
Przed Conversion tworzyła działy Digital Analytics w Artegence i Sempai, a wcześniej zdobywała doświadczenie, pracując dla takich marek jak TVN czy Dentsu Aegis Network.
Współautorka e-booka “Analityka treści w kampaniach marketingowych”.
Wykładowca i szkoleniowiec - prowadzę między innymi zajęcia na studiach podyplomowych Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, a moja prezentacja na #semKRK17 została uznana przez publiczność za najlepszą podczas całego wydarzenia.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
Certyfikat

Z ogromną satysfakcją informujemy, iż Forum Media Polska otrzymała prestiżowy Certyfikat SUS 2.0 przyznawany przez Polską Izbę Firm Szkoleniowych.

Certyfikat SUS 2.0 został przyznany po pozytywnym przejściu audytu certyfikacyjnego przeprowadzonego przez DEKRA Certification – profesjonalną i niezależną organizację certyfikującą o międzynarodowej renomie, specjalizującą się w audytach systemów zarządzania.

Certyfikat jest potwierdzeniem, że nasz system zarządzania jest zgodny ze Standardem Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 i tym samym potwierdza to najwyższą jakość świadczonych przez nas usług.

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy