Organizator:
Od 28 czerwca 2025 r. wszystkie sklepy internetowe muszą spełniać wymagania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA) i muszą spełniać określone wytyczne dla treści internetowych (WCAG).
To nie tylko obowiązek prawny. To również realna szansa na zwiększenie sprzedaży, poprawę SEO i budowanie silnej, inkluzywnej marki. Brak dostosowania oznacza ryzyko skarg, kontroli i dotkliwych sankcji finansowych (nakładanych m.in. przez prezesa PFRON-u).
Dowiedz się, jak skutecznie wdrożyć zasady dostępności cyfrowej w e-commerce, jak unikać najczęstszych błędów oraz jak testować swój sklep, aby był zgodny z prawem i dostępny dla wszystkich klientów.
właścicieli i menedżerów e-commerce
specjalistów UX i UI
product ownerów i product managerów
programistów i web developerów
testerów i QA
marketerów i osób odpowiedzialnych za SEO
wszystkich, którzy chcą zwiększyć dostępność i skuteczność swoich sklepów internetowych
Uczestnicy dowiedzą się, czym jest dostępność cyfrowa, kto z niej korzysta oraz jakie korzyści niesie w e-commerce. W tej części omówimy także EAA, czyli regulacje w EU w świetle zmieniającego się prawa.
1. Czym jest dostępność cyfrowa w kontekście e-commerce?
2. Dyrektywa EAA a sklepy internetowe
Uczestnicy poznają główne założenia i wytyczne WCAG w kontekście e-commerce. Porozmawiamy o tym co i jak implementować w poszczególnych obszarach sklepu.
1. WCAG – zastosowanie w e-commerce
2. Dostępność w praktyce – przegląd obszarów e-sklepu
Praktyczne warsztaty z testowania dostępności – wykorzystamy zarówno narzędzia automatyczne, jak i testy manualne. Uczestnicy poznają jaka jest różnica i na co zwrócić uwagę sprawdzając dostępność rozwiązania e-commerce.
1. Jak testować dostępność sklepu internetowego?
2. Warsztat: sprawdź dostępność Twojego sklepu (hands-on)
Uczestnicy dowiedzą się jak pracować nad dostępnością sklepu internetowego: jak zacząć i monitorować dostępność, co jest ważne w procesie implementacji i jak zorganizować pracę w zespole.
1. Dobre praktyki w dostępnych sklepach internetowych
2. Plan wdrożenia dostępności w e-commerce
3. Sesja Q&A + podsumowanie
Specjalistka ds. dostępności cyfrowej i programistka frontend z doświadczeniem w e-commerce. Od ponad siedmiu lat zgłębia temat dostępności, poznając różnorodne potrzeby użytkowników i promując inkluzywne podejście do projektowania cyfrowych rozwiązań. Tworzenie dostępnego kodu traktuje jako standard, a jej pasją jest dostosowywanie złożonych komponentów do potrzeb wszystkich użytkowników oraz poszukiwanie uniwersalnych rozwiązań. Obecnie prowadzi audyty, szkolenia i konsultacje z zakresu dostępności. Jest także organizatorką Accessibility Meetup Poznań, – cyklu spotkań edukacyjnych, które budują świadomość na temat dostępności oraz promują ciekawe projekty i inicjatywy.
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!